Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi A1 citycarver: Nejmenší Allroad z Ingolstadtu je tady, ale s novým jménem

David Bureš
Diskuze (11)

Rodinu zvýšených Audi rozšiřuje zatím dosud nejmenší model. Již tradiční označení Allroad však nenese...

U Audi je letos živo hlavně v oblasti sportovně laděných modelů. Od začátku roku debutovaly nové generace modelů S6, S7, S8, automobilka také představila modernizované modely SQ5 TDI, S4 a S5 a odhalila zcela nové SQ8 TDI. Nyní však přichází novinka z jiného konce spektra. Přivítejte nové Audi A1 citycarver.

Jedná se o novou variantu nejmenšího hatchbacku v nabídce, modelu A1 Sportback. Nazývat bychom ho klidně mohli Allroad, protože využívá obdobných prvků z větších, takto označených modelů. Na rozdíl od nich však A1 citycarver nenabídne pohon všech kol, a tak si označení Allroad nezaslouží.

Oproti výchozímu autu je zvýšen o čtyři centimetry, což zajišťuje nejen lepší schopnosti mimo zpevněné cesty, ale také snazší nastupování a lepší rozhled. Vyšší světlost vyplývá především ze zvýšeného zavěšení o 3,5 centimetru, zbytek mají na svědomí pneumatiky s vyšším profilem. Minimem jsou 16palcová kola, maximem osmnáctky.

Audi A1 citycarver se však liší také svým vzhledem, který je robustnější než u výchozího provedení. Osmiúhelníková maska singleframe evokuje SUV Audi, jiné jsou také chladicí otvory v nárazníku v matně černém provedení, zatímco ochrana podvozku je ve stříbrné barvě. Lemy podběhů jsou pak v kontrastní barvě, stejně jako přepracované boční prahy.

Interiér je pak možné pořídit v jednom ze čtyř nabízených provedení. Základní variantu doplňují tři linie, včetně sportovně laděné S Line.

Audi A1 citycarver bude možné objednávat počínaje srpnem, u českých prodejců se objeví na podzim 2019. Základní cena je stanovena na 584.900 Kč. Zahájení prodeje každopádně oslaví speciální edice edition one v šedé, nebo oranžové karoserii s 18palcovými koly, černými detaily karoserie a oranžovými, nebo stříbrnými prvky uvnitř.

David Bureš
Diskuze (11)

Doporučujeme

29. 7. 2019 21:16
Re: good look
Jo a ne :-) Za cenu S1 dostanes treba Megane R.S. nebo Golf R nebo i30N nebo vim ja co dalsiho, ale takhle je to preci ve vsech tridach - za cenu A3 dostanes Superba, za cenu Q2 mas skoro 2 karoqy (no dobre, ale rozumime si...). :-)

Nicmene uznavam, ze u A1 je Audi i na svoje pomery s tou cenou celkem sebevedome. Vlastne kdyz nad tim tak premyslim, dneska jsem cetl v novym auto motor und sport srovnavacku E400d a S6 TDI (v podstate stejne vykonne motory), S6 byla v relativne srovnatelny vybave o 11.000Eur drazsi (=66k vs 77k)... takze trochu s tou cenotvorbou v Ingolstadtu precejenom bojujou..
29. 7. 2019 17:24
Re: good look
Mě se to nelíbí. Nemá to masku, je to rozšklebené cosi a s černými kruhy je bez výrazu, vyniká jen SPZ, což je špatně. Polo GTI je lepší varianta ;-)
Avatar - iudex
29. 7. 2019 16:32
Re: good look
O to pokoj, aj mne sa Polo GTI veľmi pozdávalo, v dnešnej dobe už len ten dvojliter je veľká frajerina a v čase, keď malo PGTI ešte manuál, to bol aj super kauf (žiaľ ten manuál tam vydržal asi 2 mesiace). Lenže rovnaká technika predávaná za cenu Audi A1 už podľa mňa stráca zmysel, za to sú o triedu väčšie a výkonnejšie hotheče.
29. 7. 2019 14:49
Re: good look
Nemel jsem na mysli citycarver, ale S1 jakoze (zatim nepredstavenou) "Audi Sport" variantu. Smysl Citycarveru mi mezi "obycejnou" A1 a mezi Q2 unika.

Jinak to, ze ma A1 (S1) spolecnou techniku s Polem (GTI) podle mne neni ke skode. Na polo gti jsem slysel celkem pochvalne reakce (byt osobni zkusenost nemam). Pridas k Polu trochu vyjimecnosti a techniky, plus hadam 50-100 koni navic, a vysledek by nemusel byt spatny. :-)
Avatar - iudex
29. 7. 2019 14:23
Re: good look
Zase netreba ten Sitykárver (ani východiskovú A1) preceňovať, stále je to len technika Pola, platforma MQB A0 a predný pohon, takže hlavným lákadlom bude dizajn a nie jazdné vlastnosti.