Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Lipsko živě: BMW 3 Touring (F31) na vlastní oči

David Bureš
Diskuze (6)
Velký zavazadelník a designové prvky z větší pětky, to je nové BMW řady 3 Touring.

Praktičtější verze nové generace BMW řady 3 debutuje na autosalonu v Lipsku. Již zvolené barvy vystavených vozů naznačují, že hlavním cílem auta je zaujmout co nejširší publikum. Oproti stejně laděnému sedanu Touring přidává bonus ve formě praktičnosti.

Zatímco vystavené červené kombi disponuje paketem Sport Line, šedý exemplář se chlubí prvky paketu Modern Line. Výchozí automobil je stejný, lehká změna některých detailů však znamená naprosto odlišný výsledek. Zatímco červený Touring působí dynamičtěji a jasně tak cílí na mladší zákazníky, ten šedý je větší elegán, avšak s konzervativním vkusem.

Touring je až po B-sloupek totožný se svým tříprostorovým bratrem, záď auta se pak přibližuje větší řadě 5 Touring, a to koncovými světly i zadním střešním spoilerem. Z některých úhlů je snadné si obě mnichovská kombi splést. Že by se v tomto ohledu BMW inspirovalo u konkurenčního Audi?

Rozvor je totožný se sedanem, oproti předchůdci však narostl o 50 milimetrů. Spolujezdci na zadních sedadlech si tak užijí o něco více prostoru, ve srovnání se sedanem tu však místa v prostoru nad hlavou přibylo jen minimálně. Dlouháni si tak zde jízdu příliš neužijí.

Vozy s karoserií kombi obecně sází na praktičnost a nejinak je tomu v případě nové třídy 3 Touring. Zavazadelník nabízí objem 495 litrů – o 35 litrů více proti předchůdci. Zavazadlový prostor je dlouhý 96 centimetrů, mezi podběhy je rovněž široký 96 centimetrů.

Zadní řadu sedadel je možné sklopit v poměru 40:20:40, díky čemuž je možné převézt až 1.500 litrů nákladu. Malé věci je pak možné vložit do kufru pomocí samostatně otevíratelného zadního okna. To se odemkne elektronicky pomocí tlačítka v rameni stěrače, otevřít jej je nutné ručně.

V zavazadelníku pak najdeme několik užitečných pomocníků, které usnadní převoz bagáže. Igelitové tašky s nákupem je možné pověsit na háčky, které se vyklápějí z bočních stěn zavazadelníku, nákup se tak díky nim nerozsype. Po stranách jsou rovněž síťky na různé drobnosti.

Další upevňovací systém používá hliníkové teleskopické tyče s vysouvatelným pásem, který pevně drží náklad. Když zrovna není třeba, je možné jej ukrýt pod dno zavazadelníku, které je dvojité.


David Bureš
Diskuze (6)
4. 6. 2012 07:12
Moje krátké seznámení
Tak jsem si do tohoto auta v Lipsku také sedl a mohu říct, že jak mě nadchnulo zvenku tak uvnitř to nebylo tak úžasné. Do sedaček jsem se tak nějak divně zabořil. jak jsem seděl nízko neměl jsem vůbec podepřená stehna, ale toto se patrně dá doštelovat nastavením sedadla, které nebylo aktivní) Ikdyž auto mělo kožený interiér, materiál té kůže mi připadal tak nějak divně. Přesné nedostatky nemůžu popsat byl to spíš pocit, kdy si sednete do auta a řeknete si: "tak tohle je ono" nebo právě naopak. Vnitřní prostor mi připadal královskyý skoro jsem měl pocit, že je až o třídu výš. Tak trochu jsem se pral se dveřmi, které kladly celkem velký odpor, ale to nebyla jen věc BMW i u jiných aut jsem si toho všiml patrně daň za bezpečnost. Jinak exteriér je parádní a svezení s ním bude asi taky zábava
3. 6. 2012 22:38
Re: rucni brzda
no tak od 5er hore ich tiez nenajdes ;-)
3. 6. 2012 19:35
rucni brzda
zajimave, ze par automobilek (bmw, mazda, atd...) se rucni brzdy drzi jak klistata a u jinych znacek je u drazsich modelu nenajdeme.
3. 6. 2012 19:11
to je prostě......
nádhera:)
Avatar - salamoon
3. 6. 2012 13:35
Re: neviem prečo
aj mne sa viac pacia kombiky....
ale nechapem,preco zrusili vzadu tie posuvne pay pre ten uchyt-system,a su tam uz iba 4 diery v podlahe....variability tym znacne utrpela... :no: