Lipsko živě: BMW 3 Touring (F31) na vlastní oči
Praktičtější verze nové generace BMW řady 3 debutuje na autosalonu v Lipsku. Již zvolené barvy vystavených vozů naznačují, že hlavním cílem auta je zaujmout co nejširší publikum. Oproti stejně laděnému sedanu Touring přidává bonus ve formě praktičnosti.
Zatímco vystavené červené kombi disponuje paketem Sport Line, šedý exemplář se chlubí prvky paketu Modern Line. Výchozí automobil je stejný, lehká změna některých detailů však znamená naprosto odlišný výsledek. Zatímco červený Touring působí dynamičtěji a jasně tak cílí na mladší zákazníky, ten šedý je větší elegán, avšak s konzervativním vkusem.
Touring je až po B-sloupek totožný se svým tříprostorovým bratrem, záď auta se pak přibližuje větší řadě 5 Touring, a to koncovými světly i zadním střešním spoilerem. Z některých úhlů je snadné si obě mnichovská kombi splést. Že by se v tomto ohledu BMW inspirovalo u konkurenčního Audi?
Rozvor je totožný se sedanem, oproti předchůdci však narostl o 50 milimetrů. Spolujezdci na zadních sedadlech si tak užijí o něco více prostoru, ve srovnání se sedanem tu však místa v prostoru nad hlavou přibylo jen minimálně. Dlouháni si tak zde jízdu příliš neužijí.
Vozy s karoserií kombi obecně sází na praktičnost a nejinak je tomu v případě nové třídy 3 Touring. Zavazadelník nabízí objem 495 litrů – o 35 litrů více proti předchůdci. Zavazadlový prostor je dlouhý 96 centimetrů, mezi podběhy je rovněž široký 96 centimetrů.
Zadní řadu sedadel je možné sklopit v poměru 40:20:40, díky čemuž je možné převézt až 1.500 litrů nákladu. Malé věci je pak možné vložit do kufru pomocí samostatně otevíratelného zadního okna. To se odemkne elektronicky pomocí tlačítka v rameni stěrače, otevřít jej je nutné ručně.
V zavazadelníku pak najdeme několik užitečných pomocníků, které usnadní převoz bagáže. Igelitové tašky s nákupem je možné pověsit na háčky, které se vyklápějí z bočních stěn zavazadelníku, nákup se tak díky nim nerozsype. Po stranách jsou rovněž síťky na různé drobnosti.
Další upevňovací systém používá hliníkové teleskopické tyče s vysouvatelným pásem, který pevně drží náklad. Když zrovna není třeba, je možné jej ukrýt pod dno zavazadelníku, které je dvojité.