Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Lotus Elise Sprint neváží ani 800 kilogramů. Cena už tak slavná není

Jan Mička
Diskuze (11)
Automobily Lotus nejsou o ohromném výkonu, ale zejména o poměru výkonu k hmotnosti. Nový Elise Sprint stlačil suchou hmotnost pod 800 kilogramů!

Vozy Lotus se na našich silnicích moc nevyskytují a to je z mého pohledu škoda. Je vcelku jedno, zda se bavíme o fantastickém Espritu, roadsteru Elan M100 s motory Isuzu a předním pohonem, nebo důvěrně známé „sedmičce“. Všechny vozy spojuje filozofie Colina Chapmana postavená na nízké hmotnosti a aura něčeho velmi výjimečného. V prosinci letošního roku už to sice bude 35 let od Chapmanovy smrti, posedlost nízkou hmotností však vozům Lotus nadále zůstává.

Jasnou ukázkou toho je novinka Elise Sprint. Nabízí se ve dvou provedeních, a sice se šestnáctistovkou s 134 koni a 160 newtonmetry (0-96 km/h za 5,9 sekundy) a přeplňovanou osmnáctistovkou s 217 koni a 250 newtonmetry (0-96 km/h za 4,1 sekundy). Možná se vám to zdá málo, tohle auto ale shodilo téměř 41 kilogramů hmotnosti a nyní váží pouze 798 kilogramů! Zkrátka menší hmotnost, více Lotus.

Jenom karbonová sedadla ušetřila 6 kilogramů, lithium-iontový akumulátor srazil dolů 9 kilogramů, kovaná kola šetří 5 kilogramů, 4 kilogramy mohou ušetřit lehčí brzdové kotouče, nové je i polykarbonátové zadní okno nebo karbonový kryt motoru (-6 kilogramů), deset kilogramů srazily úpravy přední části, zadní části a manuálního řazení, a zbytek (800 gramů) ušetřily karbonové prahové lišty. Hmotnost se snižovala na správných místech!

Obě provedení Lotusu Elise Sprint jsou již nyní dostupné u dealerů (nejbližší jsou v Lipsku a Norimberku), láci však nečekejte. Základní verze se šestnáctistovkou vychází na 37.300 liber (asi 1,2 milionu korun), silnější provedení Sprint 220 stojí téměř 1,4 milionu korun. Hračka je to ale nádherná!

Jan Mička
Diskuze (11)
Avatar -
anonym
20. 3. 2017 15:01
oficiální zastoupení Lotus v Praze
Hezký den všem nadšencům Lotusu. Od září 2016 má Lotus již oficiální zastoupení v Praze. Vystavené vozy, včetně Evory 400, si můžete prohlédnout na showroomu v Horních Počernicích. Zakoupený vůz Vám zde bude předán, poskytujeme plnou záruku a služby autorizovaného servisu pro vozy Lotus.
Nový Lotus Elise Sprint je možné si u nás již nyní objednat. Ceny základních modelů: Lotus Elise Sprint 39.748 Eur bez DPH, Lotus Elise Sprint 220 47.311 Eur bez DPH. Další dotazy mailem na prodej@lotuscarpraha.cz nebo telefonicky na 602 227 644. Více informací www.lotuscrapraha.cz
20. 3. 2017 12:55
Re: Nádhera
Žádný strach. GT4 se dá normálně používat. Kámoš jí má již rok a zatím žádný problém. To samé je s Lotusem. Zatím jsem přejel veškeré retardéry bez ztráty kytičky. A to i ten idiotský v Plzni na Koterovský u Dvořáka. Pochopitelně je třeba používat hlavu, ale nijak mě to neomezuje >:D Použitelnost na delší cestování je taky OK. Překvapivě má Lotus pohodlnější sedačky než GT4. Co se do hlučnosti týče, tak v Lotusu je větší kravál, ale dá se se spolujezdcem normálně bavit. Navíc sedí přeci jen o 5cm vedle!
Je to super a všem podobně postiženým doporučuji pokud to jen trochu finančně jde, si tuhle radost dopřát. V ničem jiném jsem se takhle nesvezl!
Žijeme jen jednou!
Avatar - Magister
20. 3. 2017 11:08
Re: Nádhera
Caymana GT4 jsem si prohlídnul. Nešel by u nás normálně provozovat. Ne s tou výškou....je příliš nízký. Je to příliš okruhové. Škoda, jinak super auto...zvlášť s ohledem na dnešní 4 hrnky. Evoru bych chtěl někdy aspoň vidět.
Avatar - Bully_
20. 3. 2017 11:08
Re: Nádhera
To muze byt i Exige.
Avatar - Barrichello
20. 3. 2017 08:55
Re: Nádhera
Evora je super, je totiž i s automatem ;-)