Lotus Elise Sprint neváží ani 800 kilogramů. Cena už tak slavná není
Vozy Lotus se na našich silnicích moc nevyskytují a to je z mého pohledu škoda. Je vcelku jedno, zda se bavíme o fantastickém Espritu, roadsteru Elan M100 s motory Isuzu a předním pohonem, nebo důvěrně známé „sedmičce“. Všechny vozy spojuje filozofie Colina Chapmana postavená na nízké hmotnosti a aura něčeho velmi výjimečného. V prosinci letošního roku už to sice bude 35 let od Chapmanovy smrti, posedlost nízkou hmotností však vozům Lotus nadále zůstává.
Jasnou ukázkou toho je novinka Elise Sprint. Nabízí se ve dvou provedeních, a sice se šestnáctistovkou s 134 koni a 160 newtonmetry (0-96 km/h za 5,9 sekundy) a přeplňovanou osmnáctistovkou s 217 koni a 250 newtonmetry (0-96 km/h za 4,1 sekundy). Možná se vám to zdá málo, tohle auto ale shodilo téměř 41 kilogramů hmotnosti a nyní váží pouze 798 kilogramů! Zkrátka menší hmotnost, více Lotus.
Jenom karbonová sedadla ušetřila 6 kilogramů, lithium-iontový akumulátor srazil dolů 9 kilogramů, kovaná kola šetří 5 kilogramů, 4 kilogramy mohou ušetřit lehčí brzdové kotouče, nové je i polykarbonátové zadní okno nebo karbonový kryt motoru (-6 kilogramů), deset kilogramů srazily úpravy přední části, zadní části a manuálního řazení, a zbytek (800 gramů) ušetřily karbonové prahové lišty. Hmotnost se snižovala na správných místech!
Obě provedení Lotusu Elise Sprint jsou již nyní dostupné u dealerů (nejbližší jsou v Lipsku a Norimberku), láci však nečekejte. Základní verze se šestnáctistovkou vychází na 37.300 liber (asi 1,2 milionu korun), silnější provedení Sprint 220 stojí téměř 1,4 milionu korun. Hračka je to ale nádherná!