Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Lotus Evora 400: To nejsilnější z Hethelu

Ondřej Chamilla
Diskuze (21)
Britská automobilka představila svůj vůbec nejsilnější a nejrychlejší model všech dob. Jmenuje se Evora 400 a jak číslovka naznačuje, má lehce přes 400 koní.

Na první pohled poznáte Lotus Evora 400, dle automobilky nejsilnější a nejrychlejší model značky všech dob, podle jiného předního nárazníku s většími nádechy a diodovým denním svícením. Vzadu zase nechybí třídílné přítlačné křídlo, difuzor či výdechy v nárazníku. Automobil rovněž jezdí na devatenácti či dvacetipalcových kolech obutých do pneumatik Michelin Pilot Super Sport.

Nejvíce se však změnilo v kabině, která dostala zcela novou palubní desku, přičemž předělaný je i středový panel či budíky. Tady vidíme veliký pokrok.

Nejsilnějším vozem značky je Evora 400 zejména díky kompresorem přeplňovanému šestiválci o objemu 3,5 litru původem od Toyoty. Ten má výkon 298 kW (406 koní) a točivý moment 410 N.m. Na výběr pak máte buďto šestistupňový manuál, či automat se stejným počtem rychlostí.

S touto jednotkou uloženou před zadní nápravou zvládá Evora zrychlení z klidu na sto kilometrů v hodině za 4,2 sekundy, maximální rychlost pak činí rovných 300 km/h! Lotus říká, že testovací trať v Hethelu zajede novinka o 6 sekund rychleji, než předchůdce. Standardem pro vozy s manuálem je samosvorný diferenciál, u všech verzí pak očekávejte upravený podvozek a upravené hliníkové šasi, které je o 22 kg lehčí než dříve. K evropským zákazníkům by se tento vůz měl dostat v srpnu tohoto roku.

Ondřej Chamilla
Diskuze (21)
19. 2. 2015 19:46
Re: po mclarene 650S
hmm já teda zatím žádnej nepotkal, zase nejsem tak často v centru, jinak neříkám, že všichni jsou stejní, holt na okruh se nedostanu, po městě většinou vidíš jenom ty frajírky s mlíčkem na bradě, každopádně všem co si tohle auto koupí pro ježdění na okruhu :yes: to je přesně moje filosofie a už se na to moc těším ;-)
Avatar - Petrolhead_CZ
19. 2. 2015 19:31
Re: po mclarene 650S
Hele já v Praze pracuju, denně tam jezdim a za ty léta jsem viděl McLarenů spousty, jen minulý rok pět 12C, z toho dva potkávám pravidelně (oranžový a jeden s hnusnou, zelenou fólií). Ferrari a další supersporty vidíš, ale ne tak, aby se ti to přejedlo. A další předsudek v podobě toho, že s Ferrari se machruje ;-\ nemůžeš si to spojovat se značkou, je to o majitelích, stejně jako potkáš na Pařížský blbce co s tím jenom popojíždí a túrují to, tak ve stejném autě můžeš potkat majitele, kteří jsou obden na okruhu v Mostě a stahují desetinky a taví auta na hraně. Platí to jak na Ferrari, tak na McLaren.
19. 2. 2015 17:08
Re: po mclarene 650S
tak taky by to šlo :-) hele třeba v Praze vidíš jenom Ferrari, furt tam někdo machruje, ale v Mc nevidíš nikoho, čímž nechci zhazovat zřejmě nejlepší sport. vozy součanosti, já jen, že bych dal přednost trochu větši exotice
Avatar - Petrolhead_CZ
19. 2. 2015 16:35
Re: po mclarene 650S
Masovka? Ale neke ;-) To snad v kontextu s Ferrari nemůžeš myslet vážně.

Já ti budu kontrovat touhle raketou, která opět McLaren poráží: [odkaz]
19. 2. 2015 14:47
Re: po mclarene 650S
no já na svoji první zkušenost s něčím takovým stále čekám :-) tvrdit, že ferrari dobrá nejsou nebudu, ale prostě tak nějak mě vždycky láká něco, čemu ostatní přednost nedávají, pro mě je tohle prostě "masovka", náhodou tu vyběhl tento článek:
[odkaz]
jasně,je to extrem, ale přece :yes: