Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Lotus Exige S: Šestiválcová bestie nově také jako roadster

24. 11. 2013 • 19:03
52
6
Zobrazit náhledy (52)
Lotus Exige Lotus Exige Lotus Exige Lotus Exige Lotus Exige Lotus Exige Lotus Exige Lotus Exige Lotus Exige Lotus Exige Lotus Exige Lotus Exige Lotus Exige Lotus Exige Lotus Exige Lotus Exige Lotus Exige Lotus Exige Lotus Exige Lotus Exige Lotus Exige Lotus Exige Lotus Exige Lotus Exige Lotus Exige Lotus Exige Lotus Exige Lotus Exige Lotus Exige Lotus Exige Lotus Exige Lotus Exige Lotus Exige Lotus Exige Lotus Exige Lotus Exige Lotus Exige Lotus Exige Lotus Exige Lotus Exige Lotus Exige Lotus Exige Lotus Exige Lotus Exige Lotus Exige Lotus Exige Lotus Exige
Exige bylo dříve „jen“ kupé odvozené od Lotusu Elise. Rok po příchodu šestiválcové verze se role definitivně mění, Exige je zkrátka vyšší modelovou řadou.

Lotus Exige patří k nejdéle vyráběným autům. Původní verze se představila v roce 2000, čtyři roky po roadsteru Elise, který se také vyrábí dodnes. Nejprve se o pohon lehkého kupé staral atmosférický motor 1,8 l od Roveru upravený na 132 kW. Rok 2004 přinesl změnu, Lotus přešel na agregáty od Toyoty. Atmosférická osmnáctistovka byla naladěna na 142 kW, později se přidal Exige S – kompresor zvedl výkon na 163 kW. To vše stále při hmotnosti jen lehce převyšující 900 kg.

Evoluční zvyšování výkonu loni radikálně ukončila nová verze Exige S V6. Zatímco roadster Elise zůstává věrný čtyřválcům, Exige dostal 3,5litorvý šestiválec z většího kupé Evora. Instalace většího motoru si vyžádala radikální přepracování karoserie, rozvor je delší o 7 cm a celková délka narostla o 25 cm. I tak ale Exige S V6 měří pouhých 4084 mm a váží stále velmi slušných 1176 kg.

Díky kompresoru Eaton má motor V6 výkon 258 kW, tedy rovných 350 koní, při 7000 min-1. Točivý moment vrcholí 400 N.m při 4500 min-1. Zadní kola jsou poháněna přes šestistupňovou manuální převodovku, které sekunduje funkce Launch Control. Akcelerace z 0 na 100 km/h je otázkou 4,0 sekundy, to v dané cenové relaci nemá konkurenci. Brzdy AP Racing (průměr 350, resp. 322 mm) pochází z modelu Evora, podvozek spoléhá na tlumiče Bilstein a pružiny Eibach. Volitelný sportovní paket přitvrdí podvozek o 15 % a přidá okruhové pneumatiky Pirelli.

Novinkou roku 2013 je provedení Exige S Roadster. Od kupé se liší jen minimálně – má odnímatelný střešní panel a je dokonce o 10 kg lehčí. S šestiválcem dosahuje stejných dynamických parametrů, jen nejvyšší rychlost je elektronicky omezena – místo 274 se majitel nejrychleji rozjede na 233 km/h. A to největší překvapení na závěr: cena roadsteru je stejná jako u kupé, 55.378 eur bez daně, tedy rovných 1,5 milionu korun a s DPH 1,68 milionu.

Související články

Témata
Avatar - Pekelná Micinka
25. 11. 2013 12:29
Re: Lotus
Můj komentář se ale váže na tento model, ne na všechny z historie značky. ;-)
Avatar - Barrichello
25. 11. 2013 08:57
Re: Lotus
:yes: :yes: :yes:

Lotus vždycky uměl....hlavně Esprit je srdcovka..
Avatar - davy
24. 11. 2013 18:11
speedster
Tohle je nejzábavnější koncept auta, jaké znám. Karosérií dospělé auto, targa (klasický kabriolet nemá prakticky význam, nad 50 km/h stejně musí být na zadních sedačkách deflektor a ten v rychlostech nad 80 km/h je neuvěřitelně hlučný), váhou auto závodní a konečně i motor s pořádným objemem a zvukem. Opel Speedster se stejnou platformou bylo mé nejzábavnější auto, jen mne trápil ten zvuk dvoulitru, bylo to takové nedospělé auto a také mělo chyby díky Opelu. Nádhera po všech stránkách! [odkaz]
24. 11. 2013 14:05
Novinka?
Lotus nabízí S Roadster už pěkně dlouho. A představili ho v Ženevě v roce 2012. Takže co je nového?
Avatar - Pekelná Micinka
24. 11. 2013 13:35
Lotus
Mě se hodně moc líbí, interiéru bych asi i něco málo odpustil. Aktuální, ale jednoduchý a rozpoznatelný exteriér. Líbí se mi, že je to stále svoje značka, ale bez odéru kusových produkcí. Cena je na hranici snesitelnosti.
Články odjinud