Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Lotus v Ženevě 2005

Exige 240 R
Exige 240 R
Exige 240 R
Exige 240 R
6 Fotogalerie
Tradiční výrobce nekompromisních sportovních automobilů se v Ženevě pochlubil speciální edicí modelu Exige označeného Exige 240 R.

Proti standardnímu Exige nabídne „dvěstěčtyřicítka“ větší výkon a upravený exteriér i interiér. K zájemcům o sportovní skvost putuje nekompromisní sdělení – vyrobí se pouze padesát kusů. Na výstavišti se na chvíli zastavil i závodní speciál Lotus Sport Exige.

Exige 240 R

Lotus Sport, divize automobilky Lotus Cars zaměřená na extrémní úpravy, připravila speciální edici modelu Exige, Sport Exige 204 R. Supersportovní Lotus vznikne přímo v ústřední Lotusu v Nofrolku, které má s vývojem podobných lahůdek bohatou zkušenost. Speciální verze Exige posílí na 181 kW/240 koní výkonu při 8000 otáčkách a 236 Nm točivého momentu při 7000 otáčkách proti standardním 141 kW a 181 Nm.

Posílený čtyřválec VVTL-i s objemem 1.8 litru (1796 cm3) pomůže 930 kg těžkému sporťáku zrychlit na 100 km/h za méně než 4 sekundy a dosáhnout maximální rychlosti 249 km/h (elektronicky omezena). Lotus Exige 240 R dlouhý 3797 mm, široký 1727 mm a vysoký 1149 nebo 1159 mm stojí na 16palcových kolech s pneumatikami 195/50 Yokohama vpředu a 17palcových kolech s pneumatikami 225/45 vzadu .

Pouhých 50 kusů tohoto sportovního skvostu se speciálně upraveným interiérem vystlaným jemnou žlutou kůží skončí ve většině případů na evropském trhu (asi 40 kusů), dalších 10 kusů si rozeberou japonští zákazníci.

Sport Exige

Zcela unikátní exemplář vozu Lotus Exige vyrobený pro asijského klienta se zastavil před cestou na výhod na ženevském výstavišti. Závodní automobil navržený firmou Lotus byl vyroben ve firmě RTN, která připravovala vítězný speciál Bentley z Le Mans. Plně seřiditelný podvozek s dvojitými příčnými rameny navrhl Lotus Sport a vyrobila jej firma Pilbeam. Velký šestiválec má původ ve sportovním agregátu koncernu GM.

Třílitrový motor prošel závodním tuningem u Swindon Racing Engines, takže výsledné hodnoty jsou následující: nejvyšší výkon 296 kW při 7750 ot./min, maximum točivého momentu 398 Nm při 6500 ot./min, nejvyšší otáčky 8250 min-1. Šest válců svírá malý úhel 56°, motor má mazání se suchou skříní, čtyřventilový rozvod a nemá katalyzátor. Na zadní kola se výkon přenáší prostřednictvím dvoukotoučové spojky AP Racing, šestistupňové sekvenční převodovky Hewland a diferenciálu s omezenou svorností.

Ačkoli motor má hmotnost celých 157 kg, proti silničnímu Exige se podařilo pohotovostní hmotnost sportovní verze snížit o 25 kg pomocí nových dílů a výrazného odlehčení na mnoha místech. Na třílitrový šestiválec nebylo v sériovém Exige místo, takže se musel udělat prostor prodloužením vozu o 35 cm do délky a 10 cm do šířky.