Ferdinand Piëch: Pustit Schreyera do Kie byla chyba
Korejské automobilky poměrně dlouho v Evropě nikdo nebral vážně, s technikou několik generací za běžnými standardy a s designem ještě dál nešlo o silné hráče. Byla ovšem jen otázka času, než se to změní stejně, jako v případě japonských značek. A už je to tady - dnes už je technika srovnatelná a design ...jakbysmet.
Zatímco největší korejský výrobce Hyundai si usmyslel, že Evropě přece jen nakonec vnutí svůj typický designérský jazyk, s nímž se pokoušel prorazit už koncem devadesátých tet a zcela po právu se tak setkává s bipolárními názory na vzhled svých vozů, koncernová Kia na to šla úplně jinak.
Původně avizovanou pozici sportovní značky si sice v rámci skupiny Hyundai nevydobyla, ale spravila si chuť alespoň v oblasti designu. Její auta dnes vypadají velmi evropsky, dynamicky a elegantně a dokonce už i prémiové značky dnes lze podezřívat z opisování. Může za to v první řadě šéfdesignér značky Peter Schreyer, kterého Kia před pár lety přetáhla z pozice šéfdesignéra Audi.
Dneska tak mají zavedené evropské značky z Korejců oprávněné obavy, kterými se netají ani šéf koncernu Volkswagen Group Ferdinand Piëch. Ten v nejnovějším rozhovoru pro Automotive News prohlásil, že „byla chyba nechat od Audi odejít talentovaného šéfa designu ke značce Kia“. Nic víc, nic míň. Může se ambiciózní korejské značce dostat většího uznání?
Piëch také jaksi mimochodem zmínil, že jeho zájem o Alfu Romeo stále trvá, což je trošku v kontrastu s nedávným prohlášením šéfa Volkswagenu Winterkorna, že nákupy značek u koncernu skončily. Ale kdo je tady větší šéf? Navíc Piëch ve funkci vydrží ještě minimálně 5-6 roků, takže se klidně může stát, že si svůj sen o Alfě nakonec přece jen splní.