Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ferdinand Piëch: Pustit Schreyera do Kie byla chyba

Michal Fokt
Diskuze (162)
Velký šéf koncernu Volkswagen lituje, že si automobilka Audi nechala přetáhnout talentovaného designéra ke korejské konkurenci. A také stále touží po Alfě Romeo...

Korejské automobilky poměrně dlouho v Evropě nikdo nebral vážně, s technikou několik generací za běžnými standardy a s designem ještě dál nešlo o silné hráče. Byla ovšem jen otázka času, než se to změní stejně, jako v případě japonských značek. A už je to tady - dnes už je technika srovnatelná a design ...jakbysmet.

Zatímco největší korejský výrobce Hyundai si usmyslel, že Evropě přece jen nakonec vnutí svůj typický designérský jazyk, s nímž se pokoušel prorazit už koncem devadesátých tet a zcela po právu se tak setkává s bipolárními názory na vzhled svých vozů, koncernová Kia na to šla úplně jinak.

Původně avizovanou pozici sportovní značky si sice v rámci skupiny Hyundai nevydobyla, ale spravila si chuť alespoň v oblasti designu. Její auta dnes vypadají velmi evropsky, dynamicky a elegantně a dokonce už i prémiové značky dnes lze podezřívat z opisování. Může za to v první řadě šéfdesignér značky Peter Schreyer, kterého Kia před pár lety přetáhla z pozice šéfdesignéra Audi.

Dneska tak mají zavedené evropské značky z Korejců oprávněné obavy, kterými se netají ani šéf koncernu Volkswagen Group Ferdinand Piëch. Ten v nejnovějším rozhovoru pro Automotive News prohlásil, že „byla chyba nechat od Audi odejít talentovaného šéfa designu ke značce Kia“. Nic víc, nic míň. Může se ambiciózní korejské značce dostat většího uznání?

Piëch také jaksi mimochodem zmínil, že jeho zájem o Alfu Romeo stále trvá, což je trošku v kontrastu s nedávným prohlášením šéfa Volkswagenu Winterkorna, že nákupy značek u koncernu skončily. Ale kdo je tady větší šéf? Navíc Piëch ve funkci vydrží ještě minimálně 5-6 roků, takže se klidně může stát, že si svůj sen o Alfě nakonec přece jen splní.

Michal Fokt
Diskuze (162)
17. 11. 2012 10:56
Za chyby se platí
Němci teď cítí tlak Korejců a tuší, že musí hodně rychle začít něco dělat, aby si udrželi byznys i v budoucnu. TSI jim navíc ještě udělalo čáru přes rozpočet. A když benzínovej c´eed v nejvyšší výbavě s pár drobnostma navíc nepřekročí cenovku 400 tisíc, kdežto nejnovější Golf s těma samýma drobnostma atakuje půlmilionovou hranici... je nějaká vrcholná estetika lidem úplně ukradená. Na druhou stranu, zájemci o vyšší třídu, kteří 100 tisíc vydělají za 1-2 měsíce, jdou k prémiovým značkám typu BMW, MB, Lexus, atd. Ti opravdu nemají zájem ani čas číst srovnávací recenze.
15. 11. 2012 13:04
Alfa Rapid
VW kupit alfu?
To by sa stoho stala dalsia unisex znacka ako cele VW.
Okrem audi (len dizajn) a porsche je to vsetko jedno a to iste. Predpokladam,ze by to tak aj pokracovalo dalej a dockali by sme sa modelov v podani Alfa Rapid,golf, atd.. len s mierne odlisnym dizajnom cim by sa mohla "zabit" alfa aj ked alfa by na tom mohla byt financne lepsie.

len ako zart! :
To je nieco ako napriklad Kraft foods. Vsetko co kupili pokazili a EU vyrobky vyrabaju kade tade po europe a kupite si Figaro made in SK,ale vyrobene v RO a vsetko to chuti rovnako a to za hofno :-)
Avatar - white label
15. 11. 2012 11:00
Re: To je zase kakanců poránu
Zase se nemůžeme té schíze tolik divit, musí to být hrozné žít s vědomím, že za stejné peníze které dal kdysi někdo za Bravo, by dnes mohl mít nového Golfa... >:-[]
15. 11. 2012 08:50
Re: To je zase kakanců poránu
ad.
"Praví alfisté budou VW dokonale zobat z ruky, neboť jim konečně nabídne volkswagenovsky spolehlivé, krásné auto se stylem..."

Na téhle GTIho větě je ovšem smutné to, že i když z ní vyškrtáš veškerý vw-filní balast, tak ti zbude ryze pravdivé tvrzení:

"Praví alfisté budou VW dokonale zobat z ruky, neboť jim konečně nabídne auto..."

Fiat nedovede ani to.
Avatar - Dinar
15. 11. 2012 08:29
Re: To je zase kakanců poránu
>:D >:D :yes: