Lucid si podmaní Saudskou Arábii. S tamní vládou uzavřel dohodu o dodání 100.000 elektromobilů
Dohoda Lucid Group s vládou Saudské Arábie se vztahuje na zakoupení 50.000 elektromobilů v příštích 10 letech s možností zvýšení odběru na celkový počet 100.000 elektromobilů ve stejném časovém úseku.
Desetiletá dohoda je součástí Saudi Vision 2030, což je strategický rámec pro snížení závislosti země na ropě, diverzifikaci její ekonomiky a rozvoj sektorů veřejných služeb, na kterém nyní země usilovně pracuje.
Americká automobilka v letošním roce expanduje do Evropy a právě na Střední Východ, kde nyní došlo k jedné z největších, ne-li největší smlouvě zahrnující odběr elektromobilů v historii. Dohoda se týká nejen současného modelu Air, ale kompletního portfolia, se kterým Lucid v následujících 10 letech dorazí. Druhým modelem Lucid Motors by mělo být luxusní SUV s názvem Gravity, které dorazí v roce 2024.
“Dodání až 100.000 elektrických vozidel Lucid Saudské Arábii představuje další klíčový moment v naší cestě za udržitelnou dopravou po celém světě,” prohlásil Peter Rawlison, generální ředitel Lucidu. “Jsme nadšeni, že můžeme podpořit Saudskou Arábii při dosahování jejich cílů v oblasti udržitelnosti a nulové stopy, jak je nastíněno ve strategické vizi Saudi Vision 2030 a Saudi Green Initiative.”
V rámci uzavřené dohody se počítá se stavbou výrobního závodu přímo v Saudské Arábii, což by mohlo urychlit proces výroby a dodání vozů. K dodání prvních modelů se Lucid zavázal k termínu druhé poloviny roku 2023 (nejdéle). V první fázi automobilka očekává výrobu jednoho až dvou tisíc vozů ročně s tím, že v druhé pětiletce uzavřené dohody se roční výroba navýší na čtyři až sedm tisíc vozů. Před dostavěním nového závodu bude Lucid dodávat Saudské Arábii elektromobily standardně z výrobního závodu v Arizoně.
Dle vyjádření automobilky bude kupní cena těchto vozů stanovena na základě toho, jaká bude maloobchodní cena u daného modelu (jestli bude nižší v USA nebo Saudské Arábii) a tu nižší Lucid použije. K maloobchodní ceně USA je nutné přičíst také náklady na logistiku a dovoz včetně nákladů souvisejících s homologací vozů v Saudské Arábii.