Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Magirus a jeho letištní hasičské speciály Dragon X4, X6 a Superdragon X8

Magirus Dragon a Superdragon
Magirus Dragon a Superdragon
Magirus Dragon a Superdragon
Magirus Dragon a Superdragon
7 Fotogalerie
Diskuze (0)
Společnost Magirus se od svého založení v roce 1864 věnuje vývoji a výrobě hasičské techniky. Mezi vrcholy její současné nabídky patří letištní speciály.

Zakladatelem společnosti Magirus se stal ve druhé polovině devatenáctého století hasič Conrad Dietrich Magirus z německého Ulmu, jehož cílem bylo zvýšení bezpečnosti a zároveň úspěšnosti hasičských zásahů.

V současnosti má Magirus GmbH ve své nabídce širokou paletu hasičské techniky od čerpadel až po letištní speciály, které lze považovat za její vrchol. Zákazníci mohou volit jeden z trojice základních modelů.

Aktuální generace vozidel pojmenovaných Dragon a Superdragon je výsledkem jednotného integrovaného přístupu, což znamená, že vše pochází z jednoho zdroje. Od podvozku až po nástavbu, od hasební technologie až k řídícímu systému. Modulární systém umožňuje realizovat velké množství různých konfigurací v těchto vozidlech.

Nejmenším z řady letištních speciálů společnosti Magirus je dvounápravový Dragon X4, který má nabízet všechny výhodyARFFV (Letištní záchranné a požární vozy) v kombinaci s ovladatelností kompaktních hasičských vozů na základech klasických nákladních automobilů.

Nízko položené těžiště má zajišťovat vynikající ovladatelnost i při vysokou rychlostí, zatímco nízko položené úložné prostory umožňují uložení rozsáhlého protipožárního zařízení.

Střed nabídky představuje Dragon X6 TEP, stojící na terénním třínápravovém podvozku a vybavený dvojicí motorů Iveco Cursor 13, z nichž každý disponuje výkonem 397 kW (540 k) v provedení Euro 3 nebo 412 kW (560 k) ve verzi Euro 5. Prostřednictvím dvojice automatických převodovek Allison jsou poháněna všechna kola.

Dragon X6 TEP v konfiguraci 40t zrychluje z 0 na 80 km/h za méně než 21 sekund a dosahuje nejvyšší rychlosti 135 km/h. Hasit přitom může ve stoje i za jízdy vodou nebo pěnou a jeho čerpadlo nabízí výkon až 9400 litrů za minutu.

Vrcholným modelem je čtyřnápravový Superdragon X8, v jehož zádi je uložena dvojice přeplňovaných vznětových motorů s celkovým výkonem až 824 kW(1120 k) v provedení Euro 5. Podobně jako u menších sesterských modelů jsou i zde prostřednictvím dvojice automatických převodovek poháněna všechna kola.

Superdragon X8 je dispozici s rozvory 4050 mm a 5050 mm mezi druhou a třetí nápravou. S přípustnou celkovou hmotností 52 tun zvládne akceleraci z 0 na 80 km/h za méně než 25 s a jeho maximální rychlost je 135 km/h.

Nádrže tohoto extrémního stroje pojmou až 17.000 litrů vody, pěnidla a prášku. Samozřejmostí jsou úložné prostory pro hasičské vybavení, zatímco kabina může být dodána v provedení pro posádku tvořenou třemi, čtyřmi nebo šesti hasiči. Umístění sedadla řidiče je možné vlevo, vpravo nebo uprostřed.

Normalizované díly a komponenty jsou používány pro všechna vozidla série Dragon a Superdragon. Díky této standardizaci je podstatně efektivnější výroba a náhradní jsou lépe dostupné. Zároveň se usnadňuje výcvik posádek.

Začít diskuzi