Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Magistrála v centru Prahy ode dneška na půl roku zúžena o 1 pruh

Ondřej Láník Ondřej Láník 15. 3. 2009 • 20:49
7
57
Zobrazit náhledy (7)
Abarth Abarth
Během soboty 14.3.2009 a neděle 15.3. 2009 bylo provedeno zúžení Legerovy ulice v centru Prahy ze čtyř na tři jízdní pruhy. Cílem opatření má být snížena zátěž obyvatel v této a okolních ulicích škodlivinami z výfukových plynů projíždějících vozidel.

Práce odstartovaly v sobotu v deset hodin a skončit měly nejpozději do nedělních 15 hodin tak, aby komunikace byla připravena na odpolední dopravní špičku. Celou úpravu zajišťuje Technická správa komunikací hl. m. Prahy, která nejdříve celý úsek vyčistila, instalovala dopravní značení a betonové zábrany tzv. city bloky.

Na zúžení Legerovy ulice (magistrála směrem od Brna do centra) v úseku od Nuselského mostu až po několik desítek metrů před křižovatkou s Rumunskou ulicí se dohodla Městská část Praha 2 s magistrátem. Toto opatření vyjde na zhruba tři sta tisíc korun a má být ve stejném rozsahu zachováno v následujícím půlroce. Hlavní město bude zkoumat dopad na životní prostředí v dané lokalitě a následně účinnost hodlá vyhodnotit.

Praha je pod tlakem občanských sdružení, která prosazují ztišení dopravních tepen vedoucích centrem města. Týká se to jak jižní části magistrály v ulicích 5.května a Legerova, tak v severní části směřující k dálnici D8. Na magistrále jsou opakovaně překračovány hlukové a emisní limity platné v ČR. Před rokem padl první rozsudek, přikazující magistrátu situaci řešit. Nové opatření zaváděné v Legerově ulici je prvním, ke kterému v minulých 12 měsících došlo.

Dopravní experti tvrdí, že úzkým místem magistrály jsou křižovatky u muzea a propustnost dalších úseků magistrály za muzeem. Zlepšení kvality ovzduší nebo nižší hlukové zatížení prý opatření nepřinese. Vedení okolních městských částí se obávají zvýšení intenzity dopravy na objízdných trasách, které řidiči směřující do centra města začnou ve zvýšené míře využívat.

Související články

17. 3. 2009 21:35
Re: ..
Teoreticky, napriklad 10 000 aut v styroch pruhoch vytvori kratsiu kolonu ako 10 000 aut v troch pruhoch. Mozno sa zmensi mnozstvo emisii a hluku, ale len ak sa bude merat v hodinovych intervaloch. Kedze 10 000 aut v troch pruhoch opusti usek za dlhsiu dobu ako v styroch pruhoch, tak sa mnozstvo emisii a hluku v celodennom meradle znizit nemusi.
Vodicom neostava teda nic ine, len sa naucit konecne normalne pohynat na zelenu a necakat na to, kym auto pred nim prejde aspon 30 metrov aby sa mohol pohnut. Spiacich vodicov fakt nemusim, lebo narusaju plynulost cestnej premavky.
A co sa tyka toho rozhodnutia, tak je to totalna blbost. Ale chceli to ludia co tam byvaju, tak nech trpia, ze tam tie zapchy budu mat dlhsiu dobu ako doteraz. Aj tak sa pravdepodobne stazovali dochodcovia, co volia komunistov (teda stranu co naplanovala dialnicu so semaformi priamo cez centrum mesta). Teraz sa na radnici mozno usmievaju ale stit maju voci obcanom cisty aj ked spravili totalnu kravinu. Obmedzovat dopravu v centre mali az po dokonceni okruhu. Namiesto toho k rozkopanej Letnej a Barrandovskemu mostu a dalsim znamym "stupnom 4-5" pridali uz aj tak dost komplikovanu Legerku.
Na jednej strane staty pomahaju automobilkam aby prezili a podporuju roznymi formami predaj ich automobilov a na druhej strane sa snazia majitelov potrestat roznymi nelogickymi obmedzeniami.
Avatar - Ham.
17. 3. 2009 20:17
Re: Jediné řešení JE obchvat Prahy (schválený L.P. 1963
Dát mýto je čistě kapitalistický postup který nikoho nevraždí. Naopak komunismus zde máme a to v docela krystalické podobě, kdekdo si koupí starou šunku na dopravní infrastrukturu nepřispěje ani pětník a jezdí do centra zamořovat prostředí lidem/obyvatelům a všem včetně státu je to šumák, limity jsou několikanásobně překračovány a to trvale a lidé mají trvale poškozené zdraví, tomu říkám já komunistická zvůle. Stát toto "vraždění" neřeší protože spoléhá na stádo tupounů kteří určitě jakékoliv rozumné řešení nepodpoří protože si přeci koupili svou kraksnu za poctivě vydělané peníze a budou si přece jezdim kam chtějí, kdy chtějí a čím chtějí i kdyby zheblo sto lidí každý den tedy pro komunismus typická filosofie kdy masa s těmi pár chudáky zatočí. Podotýkám, že v dané oblasti nebydlím a nejsem tedy osobně zainteresovaný.
Avatar - Ham.
17. 3. 2009 20:04
Re: Jediné řešení vedle dlohodobé stavby obchvatů Prahy
good idea
Avatar - Hammunasakra
17. 3. 2009 01:36
Re: Jediné řešení JE obchvat Prahy (schválený L.P. 1963
Mohu-li vám prozradit TAJEMSTVí, milý Martin(e), tak toho "všichni" se nedočkáte "nikdy", ale právě PROTO zůstaňte takový ("čistý" a "nadšený" - a to bylo myšleno NAPROSTO "pozitivně/pochvalně a kladně") ;-)
Pěkný den :-)
17. 3. 2009 01:32
Re: Jediné řešení vedle dlohodobé stavby obchvatů Prahy
Jo hlavně tvrdě, tvrdě, represivně, omezeně a komunisticky totalitně... ;-\
Asi to ještě bude trvat, než začneme všichni uvažovat "normálně"

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud