Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Majitelé Ferrari F50 si užili nádherný výlet. Oslavili jeho 30. výročí

Ferrari F50
Ferrari F50
Ferrari F50
Ferrari F50
36 Fotogalerie
Mario Rychtera
Diskuze (0)

Výkon, historie, emoce. Ferrari majitelům F50 k 30. výročí nadělilo stylovou expedici plnou krásných cest, rychlosti a technických lahůdek.

Vlastnit vůz Ferrari je především o jízdním zážitku, proto automobilka pořádá pro majitele vozů poznávací eventy zvané Legacy Tour, které jsou spojené s kulturními zážitky a především s roadbookem plným nádherných silnic. Kromě toho mají vždy nějaké téma a vztahují se k určitému modelu. Před dvěma lety automobilka věnovala event modelu F40 a loni oslavilo 40. výročí Ferrari GTO. Letos si značka připomíná 30 let modelu F50, a právě tomuto vozu byl věnován letošní ročník.

F50 Legacy Tour 2025 se zúčastnilo 20 posádek z 10 zemí světa, přičemž každá během tří dnů najela přibližně 675 kilometrů. Když k tomu přičteme kola na okruhu a nějaké přesuny, tak posádky ujely celkem k 15.000 kilometrům. To mimo jiné dokazuje, že F50 umí být stále spolehlivým vozem.

Trasa vedla ze Saturnie v Toskánsku a pokračovala přes oblast Maremma, dále kopci kolem Sieny a toskánsko-emilijské Apeniny. Následně posádky navedl itinerář do Maranella, kde byly vozy vystaveny přímo před továrnou. Odtud program pokračoval na testovací trať Fiorano, kde automobilka své vozy vyvíjí a testuje od roku 1972. Zde si majitelé mohli naplno užít výjimečných jízdních vlastností Ferrari F50.

Tato zastávka měla i komerční charakter. Výrobce pneumatik Pirelli zde prezentoval sadu P Zero Corsa System Collezione vyvinutou speciálně pro F50 v rozměrech 245/35 R18 (vpředu) a 335/30 R18 (vzadu). Tato řada nese speciální popisek na bočnici „Ferrari F50 Legacy Tour 2025“ a byla speciálně navržena, aby z F50 vytěžila autentický jízdní zážitek a ovladatelnost. Zde také celá událost skončila. Během výletu si účastníci užili výtečnou gastronomii, místní klikaté silnice s nádhernými výhledy i vzácná setkání, například s Paolem Martinellim, inženýrem zodpovědným za vývoj ikonického motoru V12 s geny Formule 1.

Ferrari F50 bylo prvním modelem s podélně uloženým atmosférickým dvanáctiválcem odvozeným z formule 1. Ten byl pevně spojen s šasi osazeným horizontálně uloženými tlumiči s tlačnou tyčí. Karbonový monokok tehdy představoval vrchol inženýrského umu a lehkosti. Byl natolik pevný, že umožnil vznik otevřené verze bez střechy. Symbolicky bylo vyrobeno jen 349 kusů, o jeden méně než původně nashromážděná poptávka.

Video placeholder
Ferrari F50 Legacy Tour 2025 • Zdroj: Ferrari

Zdroj: Ferrari

Začít diskuzi