Majitelé Ferrari F50 si užili nádherný výlet. Oslavili jeho 30. výročí
Výkon, historie, emoce. Ferrari majitelům F50 k 30. výročí nadělilo stylovou expedici plnou krásných cest, rychlosti a technických lahůdek.
Vlastnit vůz Ferrari je především o jízdním zážitku, proto automobilka pořádá pro majitele vozů poznávací eventy zvané Legacy Tour, které jsou spojené s kulturními zážitky a především s roadbookem plným nádherných silnic. Kromě toho mají vždy nějaké téma a vztahují se k určitému modelu. Před dvěma lety automobilka věnovala event modelu F40 a loni oslavilo 40. výročí Ferrari GTO. Letos si značka připomíná 30 let modelu F50, a právě tomuto vozu byl věnován letošní ročník.
F50 Legacy Tour 2025 se zúčastnilo 20 posádek z 10 zemí světa, přičemž každá během tří dnů najela přibližně 675 kilometrů. Když k tomu přičteme kola na okruhu a nějaké přesuny, tak posádky ujely celkem k 15.000 kilometrům. To mimo jiné dokazuje, že F50 umí být stále spolehlivým vozem.
Trasa vedla ze Saturnie v Toskánsku a pokračovala přes oblast Maremma, dále kopci kolem Sieny a toskánsko-emilijské Apeniny. Následně posádky navedl itinerář do Maranella, kde byly vozy vystaveny přímo před továrnou. Odtud program pokračoval na testovací trať Fiorano, kde automobilka své vozy vyvíjí a testuje od roku 1972. Zde si majitelé mohli naplno užít výjimečných jízdních vlastností Ferrari F50.
Tato zastávka měla i komerční charakter. Výrobce pneumatik Pirelli zde prezentoval sadu P Zero Corsa System Collezione vyvinutou speciálně pro F50 v rozměrech 245/35 R18 (vpředu) a 335/30 R18 (vzadu). Tato řada nese speciální popisek na bočnici „Ferrari F50 Legacy Tour 2025“ a byla speciálně navržena, aby z F50 vytěžila autentický jízdní zážitek a ovladatelnost. Zde také celá událost skončila. Během výletu si účastníci užili výtečnou gastronomii, místní klikaté silnice s nádhernými výhledy i vzácná setkání, například s Paolem Martinellim, inženýrem zodpovědným za vývoj ikonického motoru V12 s geny Formule 1.
Ferrari F50 bylo prvním modelem s podélně uloženým atmosférickým dvanáctiválcem odvozeným z formule 1. Ten byl pevně spojen s šasi osazeným horizontálně uloženými tlumiči s tlačnou tyčí. Karbonový monokok tehdy představoval vrchol inženýrského umu a lehkosti. Byl natolik pevný, že umožnil vznik otevřené verze bez střechy. Symbolicky bylo vyrobeno jen 349 kusů, o jeden méně než původně nashromážděná poptávka.

Zdroj: Ferrari