Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Majitelé Tesly, pozor na prsty! Automobilka svolává více než milion vozů kvůli dovírání oken

Dominik Kovář Dominik Kovář 27. 9. 2022 • 19:34
29
112
Zobrazit náhledy (29)
Tesla Gigafactory Shanghai Tesla Gigafactory Shanghai Tesla Gigafactory Shanghai Tesla Gigafactory Shanghai Tesla Gigafactory Shanghai Tesla Gigafactory Shanghai Tesla Gigafactory Shanghai Tesla Gigafactory Shanghai Tesla Gigafactory Shanghai Tesla Gigafactory Shanghai Tesla Gigafactory Shanghai Tesla Gigafactory Shanghai Tesla Gigafactory Shanghai Tesla Gigafactory Berlin Tesla Gigafactory Berlin tesla elektromobil vyroba novemodely video redakcnivideo Tesla Tesla Tesla S Tesla S Tesla S Tesla S Tesla S Tesla

Americký Národní úřad pro bezpečnost silničního provozu (NHTSA) upozorňuje na bezpečnostní problém americké automobilky, která musí svolat na opravu 1,1 milionu svých vozů. 

Dle NHTSA systém zavírání oken nereaguje včas na překážku, což může způsobit přiskřípnutí prstů. V dokumentech se konkrétně píše: “Zavírající se okno může vyvinout nadměrnou sílu při přiskřípnutí řidiče nebo spolujezdce před detekcí překážky, což zvyšuje riziko zranění. Tato vozidla nesplňují požadavky Federálního standardu bezpečnosti motorových vozidel č. 118 (elektrické okenní systémy)”. 

Video se připravuje ...

Mezi vozy do svolávací akce jsou zahrnuty Model 3 (2017-2022), Model Y (2020-2021), Model S a Model X (2021-2022). Šéf Tesly Elon Musk se již negativně vyjádřil k nesprávně použité terminologii “svolávací akce”. Toto slovní spojení může působit tak, že všech více než milion vozidel značky Tesla bude muset “naklusat” fyzicky do nejbližších servisů, aby byla závada odstraněna. 

Tesla však podobně jako u jiných “svolávacích akcí” použije software OTA (over-the-air), který pomůže problém vyřešit na dálku, kdy bude majitelům software aktualizován. 

Musk na svém Twitteru považuje tuto terminologii za zastaralou či nepřesnou a byl by rád, kdyby se k ní přistupovalo zodpovědněji. Má totiž za to, že pojem “svolávací akce” by měl být spojen se závažnějšími problémy, na které prostá aktualizace softwaru jednoduše nestačí. 

Na problém přišla samotná automobilka během testování výroby. Technici upozornili na větší odchylky reakce při detekci sevření, než je standardně požadování. Vozy vyrobené po 13. září 2022 mají aktualizovaný software již z továrny.

Doporučujeme

Témata
3. 10. 2022 14:07
Re: To vážně nechceš
Zajímavé je, že RuSSko (i dřívější SSSR) si takovým magorem vždy nechá slepě vést. Lenin, Stalin, Putin... :-O :no:
3. 10. 2022 12:48
Re: To vážně nechceš
Aha, takže ty bys Putinovi naservíroval chudáka Ukajinu jako na talíři a pak doufal, že to bude (slovy Hitlera po Mnichovu) jeho "poslední územní požadavek v Evropě"? Fakt bys to tomuto šílenému zločinci věřil (poté, jaké agrese už má za sebou)? To nemůžeš myslet vážně! :-O :no: :no:
3. 10. 2022 12:45
Re: To vážně nechceš
Pokud se izolace aplikuje na nezavlhající budova správně a pečlivě, žádné plísně nehrozí. :-)
3. 10. 2022 12:42
Re: To vážně nechceš
Přesně tak, sami si tu kaši, ve které se teď RuSSaci topí, navařili! :-)
Avatar - Barrichello
1. 10. 2022 19:40
Re: Nové zprávy z oblasti vnucované elektrodebility
Jste fanatičtí neostaliničtí utopisté, následníci Lysenka a Mičurinců.

TECKA!!