Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Tesla možná bude muset změnit jméno jedné ze svých nejznámějších funkcí

Ondřej Mára Ondřej Mára 2. 9. 2022 • 13:52
66
10
Zobrazit náhledy (66)
Tesla Model 3 Long Range Tesla Model 3 Long Range Tesla Model 3 Long Range Tesla Model 3 Long Range Tesla Model 3 Long Range Tesla Model 3 Long Range Tesla Model 3 Long Range Tesla Model 3 Long Range Tesla Model 3 Long Range Tesla Model 3 Long Range Tesla Model 3 Long Range Tesla Model 3 Long Range Tesla Model 3 Long Range Tesla Model 3 Long Range Tesla Model 3 Long Range Tesla Model 3 Long Range Tesla Model 3 Long Range Tesla Model 3 Long Range Tesla Model 3 Long Range Tesla Model 3 Long Range Tesla Model 3 Long Range Tesla Model 3 Long Range Tesla Model 3 Long Range Tesla Model 3 Long Range Tesla Model 3 Long Range Tesla Model 3 Long Range Tesla Model 3 Long Range Tesla Model 3 Long Range Tesla Model 3 Long Range Tesla Model 3 Long Range Tesla Model 3 Long Range Tesla Model 3 Long Range Tesla Model 3 Long Range Tesla Model 3 Long Range Tesla Model 3 Long Range Tesla Model 3 Long Range Tesla Model 3 Long Range Tesla Model 3 Long Range Tesla Model 3 Long Range Tesla Model 3 Long Range Tesla Model 3 Long Range Tesla Model 3 Long Range Tesla Model 3 Long Range Tesla Model 3 Long Range Tesla Model 3 Long Range Tesla Model 3 Long Range Tesla Model 3 Long Range Tesla Model 3 Long Range Tesla Model 3 Long Range Tesla Model 3 Long Range Tesla Model 3 Long Range Tesla Model 3 Long Range Tesla Model 3 Long Range Tesla Model 3 Long Range Tesla Model 3 Long Range Tesla Model 3 Long Range Tesla Model 3 Long Range Tesla Model 3 Long Range Tesla Model 3 Long Range Tesla Model 3 Long Range Tesla Model 3 Long Range

Překvapivě nejde o funkci Autopilot, přesto souvisí s funkcí autonomního řízení.

Tesla dlouhodobě čelí kritice kvůli pojmenování svých bezpečnostních systémů, které mají řidičům pomáhat s řízení. Řeč je jak o systému Autopilot, tak o systému Tesla Full Self-Driving. Mnozí považují označení za společné pojmenování jedné funkce, pravda je ale složitější. Jeden systém je v podstatě jen bezpečnostním asistentem, jakého dnes nabízí řada automobilek. Druhý se pak snaží nabídnout (zatím alespoň částečně) autonomní řízení.

Pravdou však je, že obě jména mohou být lehce matoucí a vzbuzovat nereálná očekávání. Ostatně oba systémy už Tesle přinesly pár hrozeb žalobami, přičemž v některých koutech světa se přešlo od slov až k činům.

Jedním z posledních případů je Kalifornie, kde se nyní hovoří o možnosti omezit využívání označení „self-driving“ – tedy de facto samořídící – v propagačních materiálech. Senát amerického státu Kalifornie již návrh zákona schválil a nyní se čeká na finální podpis guvernéra.

Předkladatelkou návrhu zákona je předsedkyně senátního výrobu pro dopravu Lena Gonzalezová, která se domnívá, že lidé mohou být názvem zmateni a očekávají, že auto může jezdit samo. Gonzalezovou navíc měla rozčílit pomalá reakce dopravního úřadu na reklamní tvrzení Tesly. I kalifornský dopravní úřad totiž v minulosti sliboval, že si na označení posvítí. Zatím ale k ničemu nedospěl.

Video se připravuje ...

„Lidé v Kalifornii si myslí, že Full Self-Driving je plně automatizované, i když tomu tak není. To budeme jen čekat, až se v Kalifornii zabije další člověk?“ citovali kolegové z LA Times slova Gonzalezové.

Tesla přitom nedávno řešila problém s názvem Full Self-Driving i v Německu, kde považovali název rovněž za matoucí. V Německu však nakonec případ skončil u ledu. Jak totiž automobilka poznamenala, na svých webových stránkách jasně uvádí, že vozy nejsou plně autonomní a řidič je stále plně zodpovědný za řízení.

Už jen to mělo Tesla stačit k tomu, aby v Německu o název populární technologie nepřišla. Soud totiž rozhodl, že Tesla na svých stránkách jasně uvádí, že systémy Autopilot i Full Self-Driving jsou pouze asistenčními, a tedy že řidič musí stále věnovat plnou pozornost vozu a řízení. Bude tedy zajímavé sledovat, jak dopadne aktuální proces v Kalifornii.

Sluší se přitom dodat, že automobilka Tesla v Kalifornii kdysi začínala a dodnes se jedná o její největší trh v USA. Při stávající popularitě a známosti systému Full Self-Driving se navíc zdá silně nepravděpodobné, že by se automobilka označení vzdala bez boje.

Doporučujeme

Témata
Avatar - Mokrous
3. 9. 2022 13:29
Re: Tesla
Všechny tyhle systémy jsou na velkou 3,14tchu a vůbec se jim nedá věřit. 99% času se jim vyhýbám a jen občas je použiju jako krotitele vášní v cizině na úsecích s omezením.
Nicméně parkovací asistent u německých značek většinou umí dělat co má.
3. 9. 2022 13:20
Re: Tesla
Fousate video
https://m.youtube.com/watch?…
Avatar - Mokrous
2. 9. 2022 17:14
Re: Tesla
Masakr. Horší jak videa o blbých blondýnách. Neskutečný, co ten křáp předvádí. Golf 6 uměl před 13 lety sám zaparkovat na první dobrou.
2. 9. 2022 16:16
Tesla
by měla nejdřív svá auta naučit základní automatizované funkce, které konkurence už dávno umí a pak se teprve pouštět do autopilotů. Když neumí spolehlivě ani zaparkovat, tak jak spolehlivý asi může být její autopilot.
https://www.youtube.com/watch?…
2. 9. 2022 15:59
Re: Vysvětlení
To je vysvětlení ve stylu "mladík byl hodný a zdravil sousedy". Ve skutečnosti tento nebezpečný název měl být zakázaný dávno, protože je prolhaný a jde na něj snadno umřít. Není každý tak inteligentní (nebo bázlivý, vyber si) jako já. Když jsem tohle zapnul tak říkám hochu, tebe já řídit nenechám, ani pod dozorem. Pořád hajzlík jako by mě chtěl strhnout do protisměru.