Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Tesla možná bude muset změnit jméno jedné ze svých nejznámějších funkcí

Tesla Model 3 Long Range
Tesla Model 3 Long Range
Tesla Model 3 Long Range
Tesla Model 3 Long Range
66 Fotogalerie
Diskuze (10)

Překvapivě nejde o funkci Autopilot, přesto souvisí s funkcí autonomního řízení.

Tesla dlouhodobě čelí kritice kvůli pojmenování svých bezpečnostních systémů, které mají řidičům pomáhat s řízení. Řeč je jak o systému Autopilot, tak o systému Tesla Full Self-Driving. Mnozí považují označení za společné pojmenování jedné funkce, pravda je ale složitější. Jeden systém je v podstatě jen bezpečnostním asistentem, jakého dnes nabízí řada automobilek. Druhý se pak snaží nabídnout (zatím alespoň částečně) autonomní řízení.

Pravdou však je, že obě jména mohou být lehce matoucí a vzbuzovat nereálná očekávání. Ostatně oba systémy už Tesle přinesly pár hrozeb žalobami, přičemž v některých koutech světa se přešlo od slov až k činům.

Jedním z posledních případů je Kalifornie, kde se nyní hovoří o možnosti omezit využívání označení „self-driving“ – tedy de facto samořídící – v propagačních materiálech. Senát amerického státu Kalifornie již návrh zákona schválil a nyní se čeká na finální podpis guvernéra.

Předkladatelkou návrhu zákona je předsedkyně senátního výrobu pro dopravu Lena Gonzalezová, která se domnívá, že lidé mohou být názvem zmateni a očekávají, že auto může jezdit samo. Gonzalezovou navíc měla rozčílit pomalá reakce dopravního úřadu na reklamní tvrzení Tesly. I kalifornský dopravní úřad totiž v minulosti sliboval, že si na označení posvítí. Zatím ale k ničemu nedospěl.

Video placeholder
Toto video je součástí balíčku PREMIUM.
Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!
Koupit
Tesla Model 3: Auto, které prdí, hraje hry a samo popojíždí • Zdroj: Auto.cz

„Lidé v Kalifornii si myslí, že Full Self-Driving je plně automatizované, i když tomu tak není. To budeme jen čekat, až se v Kalifornii zabije další člověk?“ citovali kolegové z LA Times slova Gonzalezové.

Tesla přitom nedávno řešila problém s názvem Full Self-Driving i v Německu, kde považovali název rovněž za matoucí. V Německu však nakonec případ skončil u ledu. Jak totiž automobilka poznamenala, na svých webových stránkách jasně uvádí, že vozy nejsou plně autonomní a řidič je stále plně zodpovědný za řízení.

Už jen to mělo Tesla stačit k tomu, aby v Německu o název populární technologie nepřišla. Soud totiž rozhodl, že Tesla na svých stránkách jasně uvádí, že systémy Autopilot i Full Self-Driving jsou pouze asistenčními, a tedy že řidič musí stále věnovat plnou pozornost vozu a řízení. Bude tedy zajímavé sledovat, jak dopadne aktuální proces v Kalifornii.

Sluší se přitom dodat, že automobilka Tesla v Kalifornii kdysi začínala a dodnes se jedná o její největší trh v USA. Při stávající popularitě a známosti systému Full Self-Driving se navíc zdá silně nepravděpodobné, že by se automobilka označení vzdala bez boje.

Vstoupit do diskuze (10)