Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Malá auta z Kolína vypadají k světu (oficiálně)

Libor Zezulka Libor Zezulka 1. 12. 2004 • 17:20
6
60
Zobrazit náhledy (6)
Citroën C1
Měsíce čekání, spekulací a špionážních fotografií jsou u konce. Automobilky PSA Peugeot Citroën a Toyota Motor Corporation uvolnily první oficiální snímky nových vozů, které se budou vyrábět v českém Kolíně.

Společnosti PSA Peugeot Citroën (PSA) a Toyota Motor Corporation (TMC) konečně poodhalily roušku tajemství kolem malých vozů, které se budou vyrávět v českém Kolíně. Již dříve automobilky oznámily jména nejmenších modelů, které budou útočit hlavně na mladou generaci, fotografii však slibovaly až na začátku roku 2005. Nakonec jsme se dočkali o měsíc dříve a můžeme si konečně prohlédnout oficiální podobu nového Peugeotu 107, Toyoty Aygo a Citroënu C1. Výstavní premiéra proběhne s určitostí na jarním autosalonu v Ženevě (kde nebudeme chybět) a jejich obchodní uvedení je plánováno na rok 2005.

Karoserie každého vozu odpovídá charakteru značek Peugeot, Citroën a Toyota, společný původ však odhaluje celá řada prvků. Kompaktní vozy o délce 3,4 m, šířce 1,6 m a výšce 1,4 m budou vybaveny moderními pohonnými jednotkami (benzinový 1.0 l a dieselový 1.4 l) s nízkou spotřebou paliva, samozřejmostí je vysoká míra bezpečnosti a také důraz na ekologii provozu. Jak už napovídají rozměry, auta se budou nejlépe cítit v městském provozu. Všechny tři vozy stojící na společné platformě začnou opouštět montážní linky nového výrobního závodu v roce 2005.

Automobilky prohlašují, že se podařilo dodržet stanovený harmonogram prací zveřejněný v červenci roku 2001. Roční výrobní kapacita závodu TPCA bude 300 000 vozidel, z toho 200 000 pro značky Peugeot a Citroën a 100 000 pro značku Toyota. Pro region, v němž nový výrobní závod vyrostl, znamená projekt vytvoření tisíců přímých i nepřímých pracovních příležitostí. K dnešnímu dni již bylo do závodu TPCA přijato 1 500 zaměstnanců a do září 2005 přibude ještě dalších 1 500. Celkové investiční náklady, včetně nákladů na výzkum a vývoj vozů a vytvoření výrobního závodu, jsou odhadovány na 1,5 miliard euro.

Diskuse: Jak se vám auta z Kolína líbí? Myslíte si, že o ně bude zájem? Jakou cenu byste považovali za přiměřenou?

Témata

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku