Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Malý elektromobil z Ruska je za rohem. Slibuje hodně nízkou cenu

Stanislav Kolman
Diskuze (9)

Příjezd ruského elektromobilu Zetta CM1 se sice opozdil, teď už ale sériové produkci nic nebrání. Odstartovat má před koncem letošního roku.

Projekt Zetta je zkratkou Zero Emission Terra Transport Asset. Jde o ruskou společnost specializující se na netradiční technická řešení a pokročilé technologie v elektromechanice a pohonných ústrojích. Před dvěma lety představila koncept malého a cenově dostupného elektromobilu CM1 (City Module 1), jehož sériová produkce měla odstartovat už v loňském roce. Nakonec se ale kvůli zpožděním a koronaviru odsunula až na rok letošní. Výroba má odstartovat ještě před jeho koncem.

Hlavní zbraní ruského elektrického vozítka je nízká cena. Zetta tvrdí, že jej bude nabízet za 6100 dolarů, což jev přepočtu nějakých 135 tisíc korun. Nejde sice o plnohodnotné auto, jako spíše malý městský přepravník, i tak by ale taková pořizovací cena byla hodně sympatická.

Vůz vzniká za aktivní pomoci ruského Ministerstva průmyslu a obchodu. Na délku má 3,04 metru, šířka a výška činí 1,6 metru, rozvor kol má pak rovné dva metry. Pro srovnání je vůz o 34 centimetrů delší než Smart ForTwo.

Rusové se chlubí, že vyjma čínských akumulátorů jde z 99 % o lokální produkt. Posazen je na unikátní platformě bez převodovky, která umožňuje nespočet různých nástaveb, třeba i užitkovou. Pohon obstarává čtveřice indukčních elektromotorů, každý v jednom kole. Hádáte správně, auto je čtyřkolkou, které by si teoreticky mělo poradit i mimo zpevněné cesty.

Na další technické podrobnosti si ještě musíme počkat. Minulý rok se hovořilo o maximálním krátkodobém výkonu 72 kW a “velkém točivém momentu”. Akumulátor má mít kapacitu 10 kWh a v Eco režimu nabídnout dojezd okolo 200 km na jedno nabití. To je ale jen odhad společnosti, uvidíme, jak se na to bude tvářit nám bližší metodika WLTP.

Stanislav Kolman
Diskuze (9)

Doporučujeme

9. 8. 2020 22:59
O ničem,
i když Rusům fandím, toto je na první pohled hnusné a nesmyslně komplikované. Wuling Hongguang MINI EV je po všech stránkách lepší, levnější a hlavně sestaven z roky prověřených komponent. Skutečně se vyrábí a prodává v přepočtu za 95 tisíc Kč.

Jméno: Wuling Hongguang MINI EV
Čtyřmístný elektromobil, délka 2917 mm, šířka 1493 mm, výška 1621 mm, rozvor náprav 1940 mm, pneu 145/70 R12, objem kufru po složení zadních sedadel: 741 litrů.
Výkon motoru: 27 koní
Točivý moment: 85 Nm
Maximální rychlost: 105 km/h
Kapacita baterie při napětí 96 V: 96 Ah, 144 Ah (9,2 kWh, 13,82 kWh)
Dojezd podle NEDC: 120, 170 km
Výbava: ABS, elektrická okna, klimatizace, automatické měření tlaku v pneu, autorádio s USB, automatická regulace teploty baterie, litá kola

Cena v Číně? od 29800 čínských Yuanů, v přepočtu od 95000 Kč.

https://youtu.be/N6GjphV4DCU
Avatar - KANKUNEN
6. 8. 2020 07:58
Re: indukcni elektromotor ...
Každý motor pracuje na principu indukce, ale jen asynchronní se takto označuje.
6. 8. 2020 07:57
Re: indukcni elektromotor ...
diky za upresneni a pripomenuti :yes:
odhaduju tak 4.-5. semestr
ale primlouval bych se pouzivat zrejmejsi oznaceni - asynchronni
6. 8. 2020 02:35
Re: Počty
V Rusku je všechno možnéí! :D :D :D
5. 8. 2020 20:54
Re: Počty
Však se těm deklarovaným dojezdům taky smějeme.