Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Lada končí v západní Evropě. Němečtí prodejci bojují za zachování prodejů

David Bureš David Bureš 29. 6. 2020 • 00:45
105
409
Zobrazit náhledy (105)
Lada Vesta SW Cross Lada Vesta SW Cross Lada Vesta SW Cross Lada Vesta SW Cross Lada Vesta SW Cross Lada Vesta SW Cross Lada Vesta SW Cross Lada Vesta SW Cross Lada Vesta SW Cross Lada Vesta SW Cross Lada Vesta SW Cross Lada Vesta SW Cross Lada Vesta SW Cross Lada Vesta SW Cross Lada Vesta SW Cross Lada Vesta SW Cross Lada Vesta SW Cross Lada Vesta SW Cross Lada Vesta SW Cross Lada Vesta SW Cross Lada Vesta SW Cross Lada Vesta SW Cross Lada Vesta SW Cross Lada Vesta SW Cross Lada Vesta SW Cross Lada Vesta SW Cross Lada Vesta SW Cross Lada Vesta SW Cross Lada Vesta SW Cross Lada Vesta SW Cross Lada Vesta SW Cross Lada Vesta SW Cross Lada Vesta SW Cross Lada Vesta SW Cross Lada Vesta SW Cross Lada Vesta SW Cross Lada Vesta SW Cross Lada Vesta SW Cross Lada Vesta SW Cross Lada Vesta Lada Vesta Lada Vesta Lada Vesta Lada Vesta Lada Vesta Lada Vesta Lada Vesta Lada Vesta Lada Vesta Lada Vesta Lada Vesta Lada Vesta Lada Vesta Lada Vesta Lada Vesta Lada Vesta Lada Vesta Lada Vesta Lada Vesta Lada Vesta Lada Vesta Lada Vesta Lada Vesta Lada Vesta Lada Vesta Lada Vesta Lada Vesta Lada Vesta Lada Vesta Lada Vesta Lada Vesta Lada Vesta Lada Vesta Lada Vesta Lada Vesta Lada Vesta Lada Vesta Lada Vesta Lada Vesta Lada Vesta Lada Vesta Lada Vesta Lada Vesta Lada Vesta Lada Vesta Lada Vesta Lada Vesta Lada Vesta Lada Vesta Lada Vesta Lada Vesta Lada Vesta Lada Vesta Lada Vesta Lada Vesta Lada Vesta Lada Vesta Lada Vesta Lada Vesta Lada Vesta

Ruská automobilka rozhodla o ukončení prodejů svých aut v západní Evropě kvůli tomu, že by bylo moc nákladné se přizpůsobit emisním normám. Němečtí prodejci Lada však žádají zachování prodejů.

Automobilka Lada se v posledních letech primárně zaměřuje na domácí ruský trh, přesto nadále oficiálně působila také na vybraných trzích západní Evropy, konkrétně třeba v Německu, kde pořád relativně úspěšně nabízela třeba legendární offroad 4x4, známý též jako Niva. Loni však oznámila, že se z trhů Evropské unie rozhodla stáhnout. Místní dealeři jsou však proti.

Konec v Evropské unii značka vysvětluje přísnými emisními normami, respektive náklady související s jejich splněním. Nejde jen o nutnost vyspělejší techniky pod kapotou, ale také další náklady, jako je třeba poplatek za schválení malé série vozidel. Vedení Lady tak rozhodlo, že vzhledem k nízkým maržím se přizpůsobovat její auta podmínkám Evropské unie už nevyplatí. Zvlášť když je tu navíc konkurence z vlastní alianční stáje, v podobě Dacie, která rovněž patří pod křídla aliance Renault-Nissan-Mitsubishi.

Ozvaly se však hlasy, které s krokem výrobce z Toljatti nesouhlasí, žádají, aby prodej jeho automobilů v Evropské unii pokračoval. V čele těchto hlasů je německé zastoupení Lady, které dokonce vytvořilo petici za zachování Lady v EU. Dosud ji podepsalo přes 1.500 osob.

„Lada má širokou nabídku zajímavých modelů, které jsou dostupné pro každého. Navíc za čtyřicet let má značka loajální skupinu fanoušků a kupců v Německu i EU,“ vysvětlují představitelé německého zastoupení Lada, proč by automobilka měla v unii setrvat. Loni mimochodem bylo v EU podle statistik Evropské svazu výrobců automobilů (ACEA) registrováno 4.954 vozů značky Lada, o 3,8 % méně než o rok dříve.

Petice navíc nemusí být bezvýsledná. Už loni se totiž z Toljatti ozývaly hlasy, že odchod z EU je jen dočasný, než se prodej značce zase vyplatí. Dokonce se hovořilo o tom, že by se Lada dokonce mohla do budoucna stát globálním brandem. Stačilo by jen plně využít možnost aliance Renault-Nissan-Mitsubishi. Na druhou letošní pandemie koronaviru a s tím související propad prodejů aut napříč světem takovým plánům moc nenahrává, ba naopak.

Na českém trhu Lada i přes poměrně silnou komunitu už nějaký čas oficiálně neprodává. Existují však nezávislí prodejci, kteří k nám její vozy dovedou přivézt ze zahraničí. I díky tomu jsme se v minulosti mohli svézt třeba se zástupcem nejnovější generace vozů Lada – sedanem Vesta i odvozeným terénním kombíkem Vesta SW Cross.         

Související články

Témata
Avatar - Barrichello
2. 7. 2020 14:33
Re: Boj za Ladu
AMC Radíkovice evidentně dovezlo další Kamazy a ty nikdy nic nevozí jen tak, takže na to maj další zákazníky evidentně. Ale nikdo to nekupuje no

https://zpravy.aktualne.cz/…115ac1f6b220ee8/
Avatar - Barrichello
1. 7. 2020 14:58
Re: Boj za Ladu
Krásnej příspěvek k migraci, právě koukám na video z Itálie, jak si na zastávce Campiglia griluje migrant kočku na ulici. Že nemá na jídlo a v hubě má cigaretu :-) A v kapse možná ajfoun.

Nic se mu nestalo.

Zkus to na Václaváku si na veřejnost začít grilovat kočku. Schválně. Za týden tě budou vláčet po soudech a polici za týraní zvířat a nevím co všechno.

Tohle je ta vaše demokracie? :-)
Avatar - Barrichello
1. 7. 2020 14:25
Re: Boj za Ladu
Kdo bude pracovat poctivě nemá se čeho bát. Bude se mít dobře. Může být katolík, husita, ateista, muslim, černoch nebo eskymák.

Kdo bude pracovat špatně a nebude respektovat zákony země, půjde za katr at je eskymák nebo běloch.Žáídné výhody, žádná diskriminace. Každý podle toho jak dělá a co umí. a jak se chová. a ti za katrem povinně pracovat veřejně prospěšné práce, zejména ty co nikdo z běžných občanů nechce dělat. Sem zvědav jestli by se nechal zavřít ten milion nebo by jim došlo že tudy cesta nepovede.

Navíc výzkum, vývoje a inovace bych podporoval. Pokud bude mít výsledky.

Na ty nespolehlivé lidi se špatnou morálkou, na které mě tu furt upozornujete a na které sem upozornoval já, ž etací byli i za totáče a že s nimi něco tvořit při jejich morálce bylo těžké - na ty platí tvrdá ruka.

Víme?
Nesmí být jenom cukru bez biče a jenom biče bez cukru.
Avatar - Ozzman
1. 7. 2020 14:10
Re: Boj za Ladu
Takže taková Barikova diktatura :D Super, to se lidem bude líbit! :D

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku