Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Lada končí v západní Evropě. Němečtí prodejci bojují za zachování prodejů

David Bureš
Diskuze (410)

Ruská automobilka rozhodla o ukončení prodejů svých aut v západní Evropě kvůli tomu, že by bylo moc nákladné se přizpůsobit emisním normám. Němečtí prodejci Lada však žádají zachování prodejů.

Automobilka Lada se v posledních letech primárně zaměřuje na domácí ruský trh, přesto nadále oficiálně působila také na vybraných trzích západní Evropy, konkrétně třeba v Německu, kde pořád relativně úspěšně nabízela třeba legendární offroad 4x4, známý též jako Niva. Loni však oznámila, že se z trhů Evropské unie rozhodla stáhnout. Místní dealeři jsou však proti.

Konec v Evropské unii značka vysvětluje přísnými emisními normami, respektive náklady související s jejich splněním. Nejde jen o nutnost vyspělejší techniky pod kapotou, ale také další náklady, jako je třeba poplatek za schválení malé série vozidel. Vedení Lady tak rozhodlo, že vzhledem k nízkým maržím se přizpůsobovat její auta podmínkám Evropské unie už nevyplatí. Zvlášť když je tu navíc konkurence z vlastní alianční stáje, v podobě Dacie, která rovněž patří pod křídla aliance Renault-Nissan-Mitsubishi.

Ozvaly se však hlasy, které s krokem výrobce z Toljatti nesouhlasí, žádají, aby prodej jeho automobilů v Evropské unii pokračoval. V čele těchto hlasů je německé zastoupení Lady, které dokonce vytvořilo petici za zachování Lady v EU. Dosud ji podepsalo přes 1.500 osob.

„Lada má širokou nabídku zajímavých modelů, které jsou dostupné pro každého. Navíc za čtyřicet let má značka loajální skupinu fanoušků a kupců v Německu i EU,“ vysvětlují představitelé německého zastoupení Lada, proč by automobilka měla v unii setrvat. Loni mimochodem bylo v EU podle statistik Evropské svazu výrobců automobilů (ACEA) registrováno 4.954 vozů značky Lada, o 3,8 % méně než o rok dříve.

Petice navíc nemusí být bezvýsledná. Už loni se totiž z Toljatti ozývaly hlasy, že odchod z EU je jen dočasný, než se prodej značce zase vyplatí. Dokonce se hovořilo o tom, že by se Lada dokonce mohla do budoucna stát globálním brandem. Stačilo by jen plně využít možnost aliance Renault-Nissan-Mitsubishi. Na druhou letošní pandemie koronaviru a s tím související propad prodejů aut napříč světem takovým plánům moc nenahrává, ba naopak.

Na českém trhu Lada i přes poměrně silnou komunitu už nějaký čas oficiálně neprodává. Existují však nezávislí prodejci, kteří k nám její vozy dovedou přivézt ze zahraničí. I díky tomu jsme se v minulosti mohli svézt třeba se zástupcem nejnovější generace vozů Lada – sedanem Vesta i odvozeným terénním kombíkem Vesta SW Cross.         

David Bureš
Diskuze (410)

Doporučujeme

1. 1. 2021 12:39
Re: Boj za Ladu
Hmm, srovnáváš krabicovité dodávky, terénní pick-up a SUV s "nízkým" modelem nižší střední třídy (sedan). Absurdní demagogie! :-O :-( :no:
Avatar - Barrichello
2. 7. 2020 14:33
Re: Boj za Ladu
AMC Radíkovice evidentně dovezlo další Kamazy a ty nikdy nic nevozí jen tak, takže na to maj další zákazníky evidentně. Ale nikdo to nekupuje no

https://zpravy.aktualne.cz/…115ac1f6b220ee8/
Avatar - Barrichello
1. 7. 2020 14:58
Re: Boj za Ladu
Krásnej příspěvek k migraci, právě koukám na video z Itálie, jak si na zastávce Campiglia griluje migrant kočku na ulici. Že nemá na jídlo a v hubě má cigaretu :-) A v kapse možná ajfoun.

Nic se mu nestalo.

Zkus to na Václaváku si na veřejnost začít grilovat kočku. Schválně. Za týden tě budou vláčet po soudech a polici za týraní zvířat a nevím co všechno.

Tohle je ta vaše demokracie? :-)
Avatar - Barrichello
1. 7. 2020 14:25
Re: Boj za Ladu
Kdo bude pracovat poctivě nemá se čeho bát. Bude se mít dobře. Může být katolík, husita, ateista, muslim, černoch nebo eskymák.

Kdo bude pracovat špatně a nebude respektovat zákony země, půjde za katr at je eskymák nebo běloch.Žáídné výhody, žádná diskriminace. Každý podle toho jak dělá a co umí. a jak se chová. a ti za katrem povinně pracovat veřejně prospěšné práce, zejména ty co nikdo z běžných občanů nechce dělat. Sem zvědav jestli by se nechal zavřít ten milion nebo by jim došlo že tudy cesta nepovede.

Navíc výzkum, vývoje a inovace bych podporoval. Pokud bude mít výsledky.

Na ty nespolehlivé lidi se špatnou morálkou, na které mě tu furt upozornujete a na které sem upozornoval já, ž etací byli i za totáče a že s nimi něco tvořit při jejich morálce bylo těžké - na ty platí tvrdá ruka.

Víme?
Nesmí být jenom cukru bez biče a jenom biče bez cukru.