Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Malý Saab 9-2: jen pro zámoří

Ondřej Láník
Diskuze (3)
Již dříve avizovaná novinka Saabu, model 9-2, nebude prodáván na evropských trzích. Automobil připravovaný ve spolupráci se Subaru, je určen především pro největší trh Saabu- pro USA.

Příznivci značky i dealeři jsou zklamáni. Již dříve avizovaná novinka Saabu, model 9-2, nebude prodáván na evropských trzích. Automobil připravovaný ve spolupráci se Subaru, je určen především pro největší trh Saabu- pro USA.

Model 9-2 bude vyráběn v japonské továrně koncernu Fuji Heavy Industries (výrobce automobilů značky Subaru) a na trh v USA se dostane příští rok na jaře nebo v létě. Dlouhá léta ztrátový Saab touto cestou rozšiřuje velmi omezené portfolio modelových řad. K ojedinělému kroku prodávat luxusní malé automobily výhradně na jiném než domácím trhu, vedl fakt, že silné euro by při exportu modelu 9-2 zvýšilo cenu téměř na úroveň modelu 9-3 a malý Saab by tak byl neprodejný. Přirozenou volbou tedy byl americký trh, kde Saab loni prodal přes 37000 vozů, zatímco v domácím Švédsku jen 26000 aut.

Nová devět-dvojka bude mít světovou premiéru na autosalonu v Los Angeles a podle britského magazínu Car má cena začínat na 26000 USD (cca 730.000,-Kč). K dispozici bude pohon všech kol z dílny Subaru, podobně jako motory boxer o objemu 2,5 litru (115 kW) a přeplňovaný dvoulitr o výkonu přibližně 165 kW, určený pro verzi 9-2 Aero. Základem pro nový Saab 9-2 se stala platforma aktuálního Subaru Impreza. Roční produkce se má pohybovat mezi 7 a 10 tisíci kusů. K ziskovosti potřebuje značka dosáhnout roční produkce kolem 200 tisíc vozů (loni bylo vyrobeno 124 000 Saabů), k čemuž dále přispěje SUV Saab 9-7 připravený také na příští.

K Evropanům se dostane teprve druhá generace malého Saabu 9-2, která přijde na trh v roce 2007.

Ondřej Láník
Diskuze (3)