Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Manhart MHX7 650 Dirt Edition je nejvýkonnější BMW X7 na terénních gumách

Ondřej Mára Ondřej Mára 22. 12. 2020 • 23:24
12
6
Zobrazit náhledy (12)
Manhart MHX7 650 Dirt Edition Manhart MHX7 650 Dirt Edition Manhart MHX7 650 Dirt Edition Manhart MHX7 650 Dirt Edition Manhart MHX7 650 Dirt Edition Manhart MHX7 650 Dirt Edition Manhart MHX7 650 Dirt Edition

Vlajková loď automobilky BMW se dočkala další výrazné přestavby, která kromě brutálního výkonu slibuje i snazší pohyb v terénu.

Společnost Manhart Performance přidala do svého katalogu modifikovaných vozidel nový kousek, který nese podivné označení MHX7 650 Dirt Edition. Jeho základem je ovšem BMW X7 ve vrcholné motorizaci M50i, které prošlo řadou úprav zaměřených na vzhled, výkon i schopnosti v terénu.

Začněme ale od designu, který měl být inspirován obrněným velitelským vozidlem speciálních jednotek. Karoserii tak zahalila fólie s matně černým kartáčovaným vzhledem, kterou zdobí 3D nýty. Do podběhů se nastěhovaly nové 20“ ráfky Black Rhino, na které jsou obuty terénní pneumatiky Maxxis Bighorn MT-764 o rozměru 605/50. Upravený vzduchový podvozek pak nabízí o 40 mm lepší světlou výšku.

Úprav se ale dočkal i 4,4 litrový twin-turbo vidlicový osmiválec pod kapotou. Zatímco v podání BMW nabízí tato motorizace nejvyšší výkon 390 kW (530 k) a 750 N.m, Manhart posunul výkon až na 478 kW (650 k) a 920 N.m točivého momentu. Součástí úprav je přitom zcela nový výfukový systém, včetně nové downpipe, a samozřejmě kompletně nový software řídící jednotky.

Tohle drsné terénní monstrum je tak ještě výkonnější, než Alpina XB7. Přední úpravce mnichovských modelů přitom z X7 M50i vymáčkl „pouze“ 457 kW (621 k) a 800 N.m točivého momentu, což ale až sedmimístnému SUV stačí ke zdolání ¼ míle za 12,6 sekundy a dosažení maximální rychlosti až 290 km/h.

Manhart se bohužel konkrétními čísly akcelerace a maximální rychlosti nepochlubil, vzhledem k obutým terénním pneumatikám ovšem nečekáme, že by se jednalo o priority této úpravy. Ostatně i sériové BMW X7 M50i má maximální rychlost 250 km/h jen s letními „Performance“ pneumatikami.

Související články

Témata
23. 12. 2020 12:04
Re: Ty zubatý pneu
X-drive je asfaltový pohon všech kol... a ani pneu to moc nezachrání
Avatar - SKAY
23. 12. 2020 11:48
Re: Ty zubatý pneu
A když jsem se zahrabal s 5 od Bangleho tak i řizení vypadlo....
Matná folie /už ji začína být všude moc, možná lepší jak rezavé.../ off road pneu a hned jetu drsný stroj.
Měseto líbí nýty jsou zbytečnost ,když tak to mělo být všude jak na letadle...
23. 12. 2020 11:24
Re: Ty zubatý pneu
Funkční? V jakém ohledu? Teď z toho bude auto do bláta? X-drive, který se po pár sekundách nepřetržitého zapojení všech kol přehřeje a automaticky odpojí?
Avatar - Dinar
23. 12. 2020 08:49
Re: Ty zubatý pneu
Mám to stejně, vypadalo to na zajímavé auto, začal jsem prohlížet galerii, ale jak jsem narazil na fotku s “nýty”, hned mě to přešlo.
23. 12. 2020 06:03
Re: Ty zubatý pneu
Paradoxně zrovna ty gumy mi tam nevaděj. Ty jsou prostě funkční a vzhledem k tomu, že se auto zvedlo, tak mi ani vizuálně nedělaj žádnej problém. Nelíbí se mi ty fóliové nýty, protože to je prostě fejk, nemá to funkci a ani to není z pravého materiálu, takový věci jsou vždycky odpad. Ale jinak na mě auto působí překvapivě dobře.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku