Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Alpina XB7 oficiálně: Velké SUV má po úpravě přes 600 koní, stovku dá za 4,2 sekundy

Stanislav Kolman
Diskuze (31)

Největší SUV v nabídce mnichovské automobilky se dočkalo ještě peprnější verze od značky Alpina. Tabulky technických parametrů se otřásají v základech.

Bylo jen otázkou času, než výkonnostní značka Alpina zaměřená na přestavby vozů BMW sáhne po vlajkovém SUV X7 a udělá z něj ještě peprnější zboží. Ten čas nastal právě teď.

Vůz se jmenuje Alpina XB7 a v útrobách vychází z toho nejlepšího, co standardní X7 nabízí. V “běžném” M50i dostanete 4,4litrový osmiválec twin-turbo vyladěný na výkon 390 kW a točivý moment 750 newtonmetrů. Vůz zrychlí z klidu na stovku za 4,7 sekundy a pokračovat může na 250 km/h.

Alpina tyto možnosti ještě o kousek posunula. Tedy kousek, vzhledem k pohotovostní hmotnosti 2655 kg je to spíše pořádný kus. XB7 má sílu 457 kW (621 k) od 5500 otáček a točivý moment 800 newtonmetrů již od dvou tisíc otáček. Stejně jako standard se páruje s osmistupňovou samočinnou převodovkou ZF a pohonem všech kol xDrive, což v kombinaci s 21” koly Alpina Dynamic přináší zrychlení na stovku za 4,2 sekundy a maximálku 290 km/h!

Video se připravuje ...

Rychlost v přímce je jedna věc, ovladatelnost v zatáčkách zase druhá. Alpina slibuje, že proplouvání zatáčkami je v případě XB7 bezkonkurenční. A vzhledem k předchozím zkušenostem z jiných modelů není moc důvodů nevěřit. Samozřejmostí je vzduchový podvozek s přeladěným nastavením tlumičů, jenž v režimu Sport+ sníží standardní světlou výšku až o 40 milimetrů.

Vzadu ostrou variantu poznáte podle přepracovaného nárazníku se dvěma dvojitými kulatými koncovkami výfuku. Celá jeho soustava prošla úpravou, aby nabídla co nejvyšší akustický požitek. Zároveň ale myslí i na každodenní cestování a nabízí ničím nerušenou plavbu v režimu Comfort. Loga BMW nahrazují napříč karoserií emblémy Alpina, poznávacím znamením jsou také modře lakované brzdové třmeny Brembo.

Zmiňovaná jednadvacetipalcová kola jsou standardem, komu by to ale nestačilo, může sáhnout po třiadvacítkách s typickým paprskovitým vzhledem Alpina. Nasazením těchto kol uspoříte na pohotovostní hmotnosti 12,7 kilogramu, ale o něco se zmenší i avizovaná maximální rychlost. Pneumatiky pro tento vůz vytvářelo na zakázku Pirelli.

Interiér se od standardní X7 výrazně neliší. Kabina může být koncipována jako šesti-, případně sedmimístná a všimnout si můžeme jen decentních úprav. Otočný ovladač iDrive je skleněný, volant sportovnější a vybrané prvky opět doprovází loga Alpine. Standardem je třídílné panoramatické střešní okno, z volitelných položek se zákazníci mohou těšit třeba na stropní LED osvětlení s 15.000 světelnými vzory.

Alpina si za svého upraveného obříka nechá řádně zaplatit. Zatímco X7 M50i startuje na českém trhu na částce 2.917.200 Kč, provedení Alpina začíná v Německu na sumě 155.000 euro, což je v přepočtu něco přes 4.250.000 Kč. Zákazníci se ale jistě najdou…

Stanislav Kolman
Diskuze (31)

Doporučujeme

20. 5. 2020 19:50
Re: Neskutečnej kýč
Buď jedno nebo druhé. Obojí dělám ačkoliv to není nutné. A tipuju, ze podobne výkonný atmosférický motor třeba v Mustangu jezdí za 15. Tak bych řekl, ze se to bohatě vyplatí, udělat dekarbonizaci za 1500 KČ jednou za 15 tis km.
Avatar - Martin911Turbo
20. 5. 2020 16:31
Re: Neskutečnej kýč
S tím souhlasím, nejenom nafta ale i mini třívalce s megaturbem...
Avatar - _Karel_
20. 5. 2020 16:29
Re: Neskutečnej kýč
Archaické - ono by bylo fajn, kdyby se i v Evropě neustále neopravovalo to, co není polámané.
Pak bys nemusel se svým nearchaickým motorem na neustálé průplachy karbonových úsad a tankovat vysokooktanový benzín (to není nic proti tobě).
Avatar - _Karel_
20. 5. 2020 16:11
Re: Neskutečnej kýč
V tom případě jsou u nás movití lidé zbohatlíci téměř všichni s výjimkou pár vymírajících šlechtických rodů.
Avatar - Martin911Turbo
20. 5. 2020 16:06
Re: Neskutečnej kýč
Archaické jsou ale spolehlivé, to se o tom Evropském motorovém šrotu říci nedá