Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Manhart se loučí s osmiválcovým AMG C63, výkon posunul na 712 koní

Ondřej Mára
Diskuze (0)

Manhart CR 700 Last Edition je posledním rozloučením známého úpravce s osmiválcovým AMG třídy C. A nutno dodat, že velmi důstojným rozloučením.

Automobilka Mercedes-AMG před pár týdny představila novou generaci ostrého modelu C63, která vyměnila dvakrát přeplňovaný 4,0litrový osmiválec za rekordně výkonný 2,0litrový čtyřválec v kombinaci s plug-in hybridní elektrifikací. Známý úpravce se však rozhodl, že si minulá generace zaslouží důstojné rozloučení.

Tím je limitovaná edice modelu Manhart CR 700 Last Edition, která posouvá výkon osmiválce na zcela novou úroveň. Zatímco standardně nabízel motor 375 kW a 698 Nm točivého momentu, po úpravě se bavíme o výkonu 523 kW a 920 Nm točivého momentu. Sedmistovka v názvu je tak narážkou na 712 koní pod kapotou.

Video se připravuje ...

Zvýšení výkonu o cca 200 koní ale vyžadovalo poměrně rozsáhlé úpravy, kterým vévodí instalace nového Turbo Performance Kitu. Ten se skládá z vylepšených turbodmychadel, vylepšeného intercooleru, nového karbonového sání a samozřejmě nechybělo důkladné ladění řídící jednotky.

Podle úpravce bylo nutné také upravit převodovku, aby zvládla nápor nově získaných koní a newtonmetrů. Zákazníci navíc dostanou na výběr ze dvou výfukových systémů. Verze Sport je osazena speciálními katalyzátory, zatímco verze Race je katalyzátorů zcela zbavena.

Bez ohledu na volbu se však sluší dodat, že ani jeden ze systémů neprošel schválením TUV. Koho ovšem netrápí problémy s emisemi, ten se může těšit na pořádnou nálož adrenalinu. CR 700 totiž akceleruje ze 100 km/h na 200 km/h za pouhých 5,5 sekundy – o 3 sekundy rychleji, než standardní AMG C63.

Kromě motoru prošel úpravou také podvozek, který nabídne výškově nastavitelné pružiny H&R a vylepšením mělo projít i samotné šasi. Podběhy vyplňují 20“ kola Manhart Concave One, která vpředu obouvají pneumatiky o šířce 255 mm, vzadu pak 275 mm.

Vůz na fotografiích zdobí několik zlatých detailů v exteriéru a prakticky standardní interiér. Sériové jsou navíc i brzdy. Na svých stránkách však úpravce nabízí možnost další individualizace vozu, což platí pro brzdový systém, interiér i exteriér. Ostatně při dostatečném kapitálu se u tohoto úpravce nekladou meze fantazii.

Ondřej Mára
Diskuze (0)

Doporučujeme