Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW M neplánuje vyrábět tříválcové ani čtyřválcové sporťáky

Ondřej Mára
Diskuze (8)

Sportovně zaměřená divize je odhodlána zůstat u řadových šestiválců a vidlicových osmiválců.

Přísnější emisní limity i plánovaná elektrifikace tradičním sportovním modelům příliš nepřejí. Některé automobilky se proto rozhodly přistoupit k radikálnímu downsizingu a ztrátu válců se snaží dohnat například elektrifikací. Mnichovská divize BMW M však nemá v plánu se vydat podobnou cestou, jak upozornili kolegové z CarBuzz.

Během prezentace BMW M Festu 2022 pro média měl Franciscus ven Meel, šéf divize BMW M, prozradit, že se nechystají žádné výkonné modely s tříválcovými nebo čtyřválcovými modely. Meel si podle CarBuzz uvědomuje, že se některé značky tímto směrem ubírají, podle něj to však není cesta, kterou by se BMW M mělo vydat.

Video se připravuje ...

Na otázku kolegů, zda by výkonný tříválec mohl jednou nahradit šestiválce, van Meel odpověděl: „Doufám, že to byla jen řečnická otázka, protože je jasné, že žádné tříválcové motory dělat nebudeme.“ Totéž pak prohlásil k již zmiňovaným čtyřválcům.

V narážce na ostatní značky, které přešly na výrazně menší motory, přitom mohl van Meel narážet například na Mercedes-AMG, který novou generaci modelu C63 S E Performance osadil 2,0litrovým přeplňovaným čtyřválcem v kombinaci s plug-in hybridní technikou. Minulá generace přitom nabízela 4,0litrový dvakrát přeplňovaný osmiválec.

Divize BMW M tedy nebude vyrábět výkonné tříválce ani čtyřválce, to však nemámená, že by se vyhnula elektrifikaci. Nedávno představené BMW M2, osazené tradičním dvakrát přeplňovaným 3,0litrovým řadovým šestiválcem, byl totiž poslední M model bez jakékoliv elektrifikace.

Naopak BMW XM, vlajková loď divize M, předvádí elektrifikaci ve vlastním specifickém podání. Vidlicový 4,4litrový osmiválec s twin-turbo přeplňováním nabízí kombinovaný výkon 653 koní a 800 Nm točivého momentu. Příští rok pak dorazí ještě výkonnější varianta Label Red, která nabídne kombinovaný výkon až 748 koní a 1000 Nm točivého momentu.

Baterie s kapacitou 25,7 kWh v kombinaci s elektromotorem o výkonu 145 kW přitom slibuje u slabší verze modelu čistě elektrický dojezd okolo 82 až 88 kilometrů a maximální rychlost při jízdě čistě na elektřinu až 140 km/h. Některé zdroje přitom naznačují, že technologii plug-in hybridního motoru V8 by mohla převzít i nová generace modelu M5. Příští generace modelu M3 by pak mohla dorazit dokonce jako plně elektrický model, postavený na platformě Neue Klasse.

Divize BMW M tedy na rozdíl od konkurence zůstane věrná šestiválcům a osmiválcům, přesto je jasné, že se minimálně v Evropě postupem času nevyhne plné elektrifikaci. Zatím není jasné, kdy k tomu dojde, BMW nicméně doufá, že do roku 2030 budou polovinu prodejů tvořit právě elektromobily.

Ondřej Mára
Diskuze (8)

Doporučujeme

16. 10. 2022 05:18
Re: Plan je jedna vec
Ano, ale to byla lehoučká M3 z dnešního hlediska v kapesním provedení, a bez odporné hybridizace! :-) :yes: A s nádherným designem! :yes:
16. 10. 2022 05:15
Re: V časoch
Hlavně to ale takto jede jen chvíli, pak se vyšťaví baterky a zbude jen těžkotonážní obluda s chybějícím sportovním charakterem a chybějícím nádhernÿm zvukem osmiválce... :-O :-( :no: :no: :no:
15. 10. 2022 10:04
Re: V časoch
V přímce to jistě pojede, stovka za 3,4 je hezká, nicméně v době EV nijak omračující, schopnější EV jsou dnes pod touto hodnotou. A v oblouku se projeví hmotnost (DIN 2110kg, EU 2185 kg), která je vyšší než u EV.(Tesla model 3 perf. EU 1920 kg) a daleko vyšší než byla u staré atmo V8.
Avatar - pradeda777
15. 10. 2022 07:54
Re: Plan je jedna vec
M ka kdysi začínala na 4 válcích, ne? :-!
Avatar - 3_diamanty
15. 10. 2022 07:09
Plan je jedna vec
Realita druha vec.... aby o 5-6 rokov neprislo po vzore amg aj nejako to Mkove bawo so 4 valcom... hehe