Manhart si pohrál s BMW XM Label Red. Kolosální hybrid ladí přes hranici 900 koní
Specialitka od BMW může být očividně ještě dražší, silnější, hlasitější a obecně výstřednější.
Komu by nestačilo, že plug-in hybridní BMW XM Label Red je dnes jedním z nejsilnějších modelů německé značky, může se obrátit na německého úpravce Manhart. Známý tuner se totiž pustil právě do nejschopnější varianty SUV, aby jeho výkon posunul daleko za současnou hranici. Vyladěnou techniku přitom doplňuje i úpravami na designu.
Výsledkem je kolos označený MHXM 900, v prezentované specifikaci připomínající okřídlený kus skály, který bude ještě rychlejší než dřív. Výchozí plug-in hybridní V8 o objemu 4,4 litru (systémových 748 koní/550 kW; 1000 Nm) totiž Manhart ladí nasazením své řídicí jednotky MHtronik Powerbox na rovných 900 koní (662 kW) a 1200 Nm. Dynamiku vylepšeného XM firma neuvádí, už ve standardní formě však umí Label Red zrychlit z nuly na 100 km/h za 3,8 sekundy a dosáhnout maxima 290 km/h.
Toto je u Manhartu mimochodem pouze výchozí úroveň ladění. Specialista dodává, že výkon XM Label Red umí navýšit ještě dále s rozsáhlejším zásahem do techniky pohonného ústrojí. A aby bylo SUV také nepřeslechnutelné, může být vybaveno koncovým dílem výfuku od firmy Akrapovič nebo kompletním nerezovým systémem – pro exportní trhy dokonce s odstraněním katalyzátorů a filtrů pevných částic.
XM Label Red úpravce rovněž přibližuje k zemi nasazením kratších pružin od H&R, zatímco blatníky vyplňují nová 24palcová kola Concave One. Ještě agresivnější vzezření pak SUV dodává karbonový bodykit s novým spiltterem, nástavci prahů, difuzorem a hned dvěma spoilery. Karbonem nakonec Manhart rozsáhleji obložil také interiér.
Cenovku za takto kompletní úpravu společnost zatím neupřesňuje. Manhart každopádně míří na zájemce, kterým očividně nestačí schopnosti standardního XM Label Red, jehož cenovka teprve začíná na hranici pěti milionů korun.