Mansory Speranza a Gronos: Nesmrtelné G s karbonem a většími svaly
V německém Brandu nechali stranou supersporty i luxusní limuzíny a vrhli se na offroady. Jejich zájmu neušla terénní klasika s trojcípou hvězdou: Mercedes-Benz G. Ta na autech z pochopitelných důvodů chybí a nahradilo jí stylizované M. V Ženevě Mansory představuje dvě verze: krátký kabriolet Speranza a dlouhý uzavřený Gronos.
Mansory Speranza vychází z krátkého otevřeného G 500 s plátěnou střechou. Dostal widebody kit z uhlíkových kompozitů, blatníky byly rozšířeny o 20 mm. Nechybí samozřejmě patřičně dimenzované nárazníky, ani boční nástavce prahů. Vpředu svítí denní diody, aby bylo patřičným předpisům učiněno zadost. Ačkoli Mercedes G proslavil hlavně terén, Speranze zůstává zapovězen. Kola výstavního bílého kabrioletu o průměru 24 palců jsou obuta do pneumatik Vredestein Ultrac Vorti rozměru 305/35. Stranou nezůstal ani atmosférický osmiválec 5,46 l. Dostal novou hlavu, písty, ojnice, jejich ložiska i klikový hřídel a technikům se podařilo vykouzlit rovných 700 koní (515 kW). Na všechna kola se přenáší 900 N.m točivého momentu. Interiér pokrývá uhlík a luxusní kůže v černobílé kombinaci s červeným prošíváním, hranatý klasik se ovládá čtyřramenným sportovním volantem.
Gronos má pro změnu původ v dlouhém modelu G 63 AMG. Biturbo V8 5,46 l dostalo podobné úpravy a ještě navíc nový výfukový systém. Motor tedy dává impozantních 840 koní (618 kW) a masivní příval 1000 N.m už musí krotit elektronika. Uhlíkový bodykit najdeme i zdem blatníky jsou rozšířeny o větších 22 mm, kola však mají menších 23 palců. Geländewagen se dvěma páry dveří dostal efektní žlutooranžový lak, černou střechu a na ní spoiler. S vnějším vzhledem byl sladěn i vnitřek. Přístrojovka je znovu částečně karbonová, zákazník může zvolit také dřevěné doplňky. Posila pro dvakrát přeplňovaný šestilitrový vidlicový dvanáctiválec G 65 AMG přijde na řadu později, už se na ní pracuje.
Všechny úpravy jsou pochopitelně k mání jako aftermarket pro majitele sériových Geländewagenů, takže stačí přistavit auto a nadiktovat si všechny úpravy. Záleží jen na stavu bankovního konta. Ceny balíčků ale u Mansory zatím tají, v Ženevě je nikdo neoznámil. Nic levného to ale určitě nebude.