Marchionne nadává designérům Chrysleru
Když se před dvěma lety představil nový Chrysler 200, vyvolal jeho design doslova nadšení, pozitivní odezvy bylo vidět dokonce i v Evropě, která většinou americkým stylistickým kreacím moc "nehoví". To se potvrdilo i při spuštění objednávek, jejichž boom byl příslibem světlé budoucnosti vozu. Jenže záhy se ukázalo, že ani tohle krásné auto nemá šanci se dostat mezi leadery segmentu.
Ba co víc, nezávislá organizace Consumer Reports nezařadila Chrysler 200 mezi "doporučené" automobily. Důvodů je možná více, ale tím hlavním je špatný přístup na zadní sedadla, způsobený strmě se svažující linií střechy. Stylisté se podle slov šéfdesignéra FCA Ralpha Gillese až příliš zaměřili na aerodynamiku, která je nejlepší ve třídě a odnesl to komfort využívání zadních sedadel, která jsou v této kategorii v USA dost důležitá.
Stejný problém má mimochodem také Hyundai Sonata, jenž také patří do druhé poloviny prodejních žebříčků. "Chrysler 200 nemá úspěch, protože si někdo myslel, že vstupní bod pro zadní sedadla není důležitý. Ano, uznávám, je to naše vina, jsou to pitomci", vztekal se Marchoinne. Vypadá to, že v designcentru Chrysleru mohou na prémie zapomenout...