Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Martin Koloc živě: Co čekat ve druhé polovině Rallye Dakar?

redakce AUTO.CZ
Diskuze (0)
Rallye Dakar se přehoupla do své druhé poloviny. Přinášíme zamyšlení našeho dopisovatele Martina Koloce nad tím, co mohou jezdci očekávat.

U Kamazu lze předpokládat interní řežbu. Všichni jezdci mají i přes striktní týmové rozkazy své vlastní ambice, které se před nimi neočekávaně objevily. Dokazuje to jeden příklad z první části maratonské etapy, kdy se dva kamazy na trati v zápalu rivality dokonce srazily.

Myslím si, že týmový šéf Vladimír Čagin bude muset držet pevně kapitánské kormidlo. Ve zbývajících šesti etapách je totiž pořád řada jezdců odhodlaných pilotům kamazu maximálně ztížit jejich vítězné tažení.

Nizozemec Gerard De Rooy (Iveco) nemá kvůli penalizaci několika hodin co ztratit. Může si tak dovolit jízdu na maximální hranici rizika. V nadcházejícím průběhu rozhodně nezůstane nic dlužen svému jménu a bude se snažit profilovat se dílčími etapovými úspěchy z důvodu publicity a marketingu.

Je otázkou, zda bude De Rooy ochoten akceptovat pozici nosiče vody pro Hanse Staceyho (Iveco), který může v nejbližších etapách očekávat ataky jezdců, kteří jsou aktuálně v pořadí za ním.

V diametrálně odlišné situaci je Aleš Loprais (MAN), jehož ambice směřující ke třetímu místu musí být podpořeny velmi dobrým výkonem. Loprais rozhodně nemá co ztratit. Jeho týmový kolega Martin Van Vliet (MAN) je na sedmém místě těsně stíhaný Martinem Kolomým. Bude Van Vliet ochoten prodat svoji pozici a v případě nutnosti pomůže Lopraisovi?

Oba jezdci nizozemské stáje VEKA uplatňují odlišnou strategii. Aleš Loprais v průběhu většiny etap postupně zrychluje a konec každé zajíždí v maximálním tempu. Van Vliet jedoucí v horší fyzické kondici naproti tomu vždy postupně zpomaluje. Při průjezdu kolem kontrolních bodů se bude teoreticky vzdalovat od Lopraise pro případ, že by mu měl pomoci.

Martin Kolomý je pevně odhodlaným vyzyvatelem Van Vlieta a Hanse Staceyho. Pokud Kolomému vydrží technika, budeme se moci těšit z krásného souboje a napínavého příběhu s otevřeným koncem až do konce poslední etapy.

Dnešní etapa z Iquique do Chalamy není sice nejdelší, ale má být tou nejkomplexnější, pokud se jedná o její obtížnost. Měla by nás určitě držet v očekávání na průjezdech jednotlivých kontrolních bodů a při sledování live trackingu.

Autor: Martin Koloc

redakce AUTO.CZ
Diskuze (0)