Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Martin Semerád se vrací k závodění, rallye mění za okruhy

Aleš Dragoun Aleš Dragoun 26. 3. 2017 • 08:53
5
Martin Semerád hlásí po čtyřleté pauze comeback. Nebudeme se s ním však už setkávat na rychlostních zkouškách, nýbrž v okruhovém Octavia Cupu.

Martin Semerád patřil k nejtalentovanějším českým soutěžním jezdcům. V mistrovství světa debutoval coby ještě ani ne devatenáctiletý mladíček v Norsku 2009, krátce nato se stal součástí programu Pirelli Star Driver. S jeho Lancerem Evo Evo IX si můžete dodnes oficiálně zajezdit v počítačové hře WRC 2. Pod sponzoringem Pirelli dokonce vodil novější Evo X.

Startoval v osmnácti podnicích MS, v kategorii PWRC, tedy produkčních aut bývalé skupiny N dojel třikrát na „bedně“. Největšího úspěchu dosáhl ve Švédsku 2011, kde dokonce vyhrál! Od roku 2012 se soustředil na domácí mistrovství, kde se předtím ukazoval jen sporadicky. Slibnou kariéru mladého jezdce však prakticky ukončila havárie na Rallye Bohemia 2012, při které zahynul jeho navigátor Bohuslav Ceplecha. Poté už absolvoval pouze Jänner Rallye začátkem další sezóny a jak se sám později vyjádřil, automobilové soutěže pro něj ztratily smysl.

Martin se však za malý volant po čtyřleté pauze vrací. Vždyť mu 24. května bude teprve sedmadvacet. Jen mění disciplínu, místo po šotolině, sněhu, ledu, písku a asfaltu v otevřené krajině se bude prohánět po uzavřených okruzích. Zatím si vyzkouší seriál Škoda Octavia Cup, a to na jeden závod, konkrétně první podnik v maďarském Hungaroringu (21.-22.dubna). Pojede v týmu Automotoklubu Most, v současnosti trénuje na simulátoru.

„Touhu závodit jsem nikdy úplně neztratil. V prostředí motorsportu se pohybuji nepřetržitě, ať už prostřednictvím našeho rodinného rallyeteamu nebo skrze moji Driving Academy, kde funguji jako hlavní instruktor a na okruhu jsem tak skoro každý druhý den. Právě skrze tyto kurzy mě okruhové závodění začalo opět více zajímat. Obnovený Škoda Octavia Cup jsem vnímal hned od jeho ohlášení a už v tu chvíli jsem pokukoval po možnostech, jak se ho zúčastnit. Cupové závody, kde rozhodují především jezdecké kvality, považuji za ryzí esenci motorsportu. Těším se na srovnání s celou řadou velmi kvalitních jezdců a doufám, že můj hendikep v podobě méně zkušeností s vozem a s jízdou ve smečce doženu nějakým jiným způsobem,“ řekl Martin Semerád.

„Rallye miluji a dál ji považuji za královnu motorsportu. Přestože si vždy rád na chvíli sednu do speciálu a svezu se třeba na Pražském rallysprintu, na soutěžení v rallye aktuálně nemám pomyšlení. Svou sportovní budoucnost bych rád více spojil s okruhy. Jak mi to půjde, se premiérově dozvím už na konci dubna. V případě úspěchu doufám rozšíření programu na více než jeden závod,“ dodal ještě.

Letošní ročník loni vzkříšeného Octavia Cupu (jeho promotérem se stal Benet Automotive) zahrnuje sedm závodních víkendů: kromě Hungaroringu také klání v Rakousku (Red Bull Ring), Německu (Oschersleben), na Slovensku (Slovakiaring), v Polsku (Poznaň) a dvakrát se pojede v Mostě. Vítězem sezóny 2016 se stal Maďar Gábor Tim. První, velmi známou a populární epizodu sponzorovala Česká pojišťovna a odjelo se dvanáct ročníků (1998-2009). Někteří piloti se zde se svou kariérou loučili, jiní ji naopak v tomto poháru začínali.

Související články

Témata

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku