Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Martin Vaculík radí, jaký motor vybrat u trojkové Fabie a Rapidu. Proč není 1.2 TSI vždy dobrý nápad

redakce AUTO.CZ
Diskuze (41)

Emailová schránka Martina Vaculíka je napěchována nejrůznějšími dotazy. Občas nějaký zajímavější vybereme a odpovíme!

Na Auto.cz se pokusíme spustit novou a pokud možno pravidelnou rubriku, pracovně nazvanou Otázky & odpovědi. Tváří bude samozřejmě Martin Vaculík, kterému se v emailové schránce dotazy skutečně hromadí (hlavně je ale jeho erudice nesporně největší), občas vám však na dotaz může odpovědět i jiný redaktor.

Případné nové dotazy nebo klidně i rozšiřující k tématu můžete psát do diskuze pod článkem, využít lze taky naši redakční adresu redakce@auto.cz. Budeme se těšit a snažit se odpovědět!

redakce AUTO.CZ
Diskuze (41)

Doporučujeme

29. 11. 2020 09:53
Detonační spalování 1.2 TSI
Dobrý den, mám motor 1.2 TSI 81 kW v Golfu VII, r.v.2015. Auto jsem zakoupil při nájezdu 14 tis. km. Od té doby tankuji pouze Efectu 95 od Benziny, olej měním po 15 tis. km. Letos v létě při nájezdu cca 75 tis. km mne překvapilo, že při otevřeném bočním oknu, při zařazování do pruhu (akcelerace na dvojku) vedle svodidla, od kterého se odráží zvuk jsem pokaždé (stejná trasa do práce) zaslechl zvuk detonačního spalování (lidově klepání).Uvnitř vozu nelze slyšet. Zvuk poznám jistě, nepravidelný kovový cinkavý zvuk, znám ho ještě z dob karburátorových motorů. Docela mne to znepokojuje a mám obavy o trvanlivost motoru. Jsem překvapen, že řídící jednotka do toho nějak nezasáhne, motor má přeci snímač klepání. Viděl jsem různé fotky, kdy tento fenomém způsobí prasknutí pístních kroužků nebo celých pístů. Motor nijak netrápím. Dlouhodobá spotřeba 5,6 l/100 km. Na zkoušku jsem natankoval Vervu 100 - víc oktanů by mělo být odolnějších proti klepání a zdá se, že zvuk již neslyším. Kde lze zjistit stav zakarbonování motoru, mají v servisech endoskop/boroskop? Původně jsem měl malý nájezd do 10 tis. km ročně, nyní jsem změnil práci a najedu 30 tis. ročně. Začínám uvažovat, kolik toho motor vydrží a zda by nakonec nebylo výhodnější vyměnit ho za TDI, které jsem původně z důvodu nízkého nájezdu nechtěl. Děkuji za názory, pokud by se pan Vaculík vyjádřil k tématu karbon, detonační spalování a životnost u motoru TSI budu rád.
9. 11. 2020 15:19
Ředění oleje benzínem
Upřímně si nejsem jistý jestli je to takový problém aby stálo za to od tohodle jinak povedeného motoru odrazovat. Sám ho mám a teď v koroně jezdím do práce autem cca 8km tam a zase zpět. Během toho měsíce se mi zvedla hladina oleje asi o 2mm (olej při výměně liju na prostředek měrky). No a když to člověk jednou za čas projede trochu víc aby se olej dostal na provozní teplotu, tak se hladina opět srovná.
Avatar - lamal
2. 11. 2020 15:13
Re: Výhody Multilinku
spojenie komfortu a ovladatelnosti spoji multilink lepsie a v cim vacsom aute a v extremnejsich podmienkach tym to viac plati, ovsem aj multilink musi byt kvalitne odladeny, prevedeny a mat kvalitne komponenty tj hlavne tlmice, silentbloky inak mu to moze natriet dobre navrhnuta odladena vlecka s kvalitnymi tlmicmi, ktore budu vzhladom na celkovu cenu celej napravy nakoniec lepsie na tej vlecke ako na multilinku ... zalezi to od vela veci
1. 11. 2020 15:31
E211
Cize motor E211
Avatar - Ada je zase tady
30. 10. 2020 19:57
Re: Výhody Multilinku
Další důvod, proč má mít čtyřkolku a diesel!