Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Martini, baby? Dejte si Porsche 934/5 Kremer a Volkswagen T2 v jeho barvách

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 16. 5. 2017 • 12:32
50
1
Zobrazit náhledy (50)
Porsche 934/5 Kremer Porsche 934/5 Kremer Porsche 934/5 Kremer Porsche 934/5 Kremer Porsche 934/5 Kremer Porsche 934/5 Kremer Porsche 934/5 Kremer Porsche 934/5 Kremer Porsche 934/5 Kremer Porsche 934/5 Kremer Porsche 934/5 Kremer Porsche 934/5 Kremer Porsche 934/5 Kremer Porsche 934/5 Kremer Porsche 934/5 Kremer Porsche 934/5 Kremer Porsche 934/5 Kremer Porsche 934/5 Kremer Porsche 934/5 Kremer Porsche 934/5 Kremer Porsche 934/5 Kremer Porsche 934/5 Kremer Porsche 934/5 Kremer Porsche 934/5 Kremer Porsche 934/5 Kremer Porsche 934/5 Kremer Porsche 934/5 Kremer Porsche 934/5 Kremer Porsche 934/5 Kremer Volkswagen T2 Volkswagen T2 Volkswagen T2 Volkswagen T2 Volkswagen T2 Volkswagen T2 Volkswagen T2 Volkswagen T2 Volkswagen T2 Volkswagen T2 Volkswagen T2 Volkswagen T2 Volkswagen T2 Volkswagen T2 Volkswagen T2 Volkswagen T2
Společnost Bonhams zařadila do své květnové aukce pořádané v belgickém Spa-Francorchamps dvojici vozů značek Porsche a Volkswagen ve slavných barvách Martini Racing.

Typické barevné schéma Martini Racing patří od svého zrodu v šedesátých letech k těm nejpopulárnějším mezi fanoušky motoristického sportu i samotnými závodníky. Většina závodních vozů, které tyto barvy nesly, dnes patří k obdivovaným legendám, po nichž touží řada sběratelů.

Právě ti mají během aukce pořádané 21. května letošního roku společností Bonhams v belgickém Spa-Francorchamps šanci získat rovnou dvojici vozů v barvách Martini Racing.

Prvním z této dvojice je Porsche 934/5 Kremer pro Skupinu 4 z roku 1976, které je zástupcem jedné z nejslavnějších závodních podob slavné devětsetjedenáctky. Tento konkrétní exemplář s číslem šasi 930 6700478, jak napovídá jeho jméno, pochází z dílen Erwina a Manfreda Kremerových z Kolína nad Rýnem.

Podle dostupných materiálu byl tomuto vozu vydán závodní průkaz začátkem října roku 1976 a jsou v něm zaznamenány pouze tří závody. Dále bylo potvrzeno, že po stáji Kremer Racing byl druhým majitelem vozu úspěšný německý závodník Edgar Dören, známá také jako „Mr Porsche“, který se účastnil šestkrát 24 hodin Le Mans a vybojoval řadu vítězství na Nürburgringu včetně zdejší čtyřiadvacetihodinovky.

Po své aktivní závodní kariéře bylo toto Porsche nejspíše ještě v osmdesátých letech uloženo a řadu let nevyužito, dokud se neobjevil profesor Michael Rudig, který jej nechal u německé společnosti PS-Automobile zrenovovat a připravit pro závody historických vozů, pro něž mu byl vydán odpovídající sportovní průkaz v roce 2006.

V současnosti je Porsche 934/5 Kremer v atraktivních barvách Martini Racing ve špičkové kondici a jeho přeplňovaný šestiválec údajně disponuje výkonem 341 kW (456 k) při 7000 min-1.

Podle materiálů společnosti Bonhams se očekává, že tento závodní automobil bude vydražen za částku 320.000 až 400.000 euro (zhruba 8.500.000 až 11.000.000 Kč).

Dokonalým a velmi praktickým doplňkem k Porsche 934/5 Kremer pak může být jen o rok mladší Volkswagen Transporter druhé generace, který byl vyroben v roce 1977 a rovněž nese barvy Martini Racing.

Tento konkrétní vůz sice není originálním dobovou dodávkou používanou závodními týmy Martini Racing ve druhé polovině sedmdesátých let, ale byl do své podoby upraven za účelem podpory a dopravy potřebného vybavení při závodech historických vozů.

Ve své současné podobě je tento Transporter vybaven vzduchem chlazeným čtyřválcem o objemu 2,1 l a výkonu 83 kW (112 k). Předpokládá se, že bude vydražen za 45.000 až 55.000 euro (zhruba 1.200.000 až 1.500.000 Kč).

Martini Racing

Výrobce alkoholických nápojů Martini je díky svému sponzorskému programu Martini Racing jednou z nejznámějších závodních značek. Úplně poprvé jeho barvy nesla Alfa Romeo SZ v roce 1962 při 12-hodinovém závodě v Sebringu, ale naplno se Martini do motosportu vrhlo až od roku 1968 ve spolupráci se značkou Porsche.

Barvy Martini díky tomu nesly jedny z nejslavnějších závodních Porsche od modelu 907 v roce 1969 přes 917 a 911 RSR v první polovině sedmdesátých let až po 911 RSR Turbo, 935 a 936 z druhé poloviny sedmdesátých let.

V osmdesátých letech spojilo Martini své síly s Lancií. Nejprve na okruzích, kde tradiční barvy nesla Lancia Monte Carlo Skupiny 5 a vytrvalostní speciály pro LC1 a LC2. Slavnou éru představuje účast v rallye s modely 037, Delta S4 a Delta v letech 1982 až 1992.

V roce 1992 se Martini s Alfou Romeo vrátilo i na okruhy a toto spojení zamířilo i do DTM, kde jej reprezentoval model 155 V6 TI. V devadesátých letech bylo Martini sponzorem také soutěžním Fordům Escort Cosworth a Focus WRC.

V případě Formule 1 se barvy Martini objevily nejprve v roce 1972 na monopostech Tecno, ale nejvíce slávy získaly v letech 1975 až 1977 na monopostech Brabham BT44B s osmiválcem Cosworth DFV, resp. BT45 a BT45B s plochými dvanáctiválci Alfa Romeo.

Krátké epizody představuje rok 1979 a stáj Lotus nebo částečné sponzorstvím Ferrari v roce 2006. Od sezóny 2014 jsou charakteristické modro-modro-červené pruhy v kombinaci s bílou spojeny s monoposty Williams.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly
Avatar - wakantanka
16. 5. 2017 19:37
Ked
uz nieco vo farbach Martini, tak k tomu okruhovemu Porsche by skor pasovala nejaka rally Delta, ako ta dodavka. :-)

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku