Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Maserati 250S: Moderní vize raritního závoďáku

David Bureš
Diskuze (0)
Původní Maserati 250S vzniklo v roce 1957. V září byl jeden z pouhých čtyř vyrobených kusů vydražen za 69,4 milionů korun.

Maserati v současnosti rozšiřuje svoji modelovou řadu, vedle sedanu Ghibli a chystaného SUV Levante bychom se nebránili ani supersportu. Dánský designér Frederik Tjellesen by si v nabídce Maserati představoval moderní verzi závodního auta 250S.

Moderní vize Maserati 250S navazuje svými tvary na původní speedster z padesátých let, křivky jsou ale podle současného trendu výrazně agresivnější a svalnatější – výrazné jsou hlavně blatníky. Tvary masky chladiče odkazují na kupé GranTurismo, kola tvoří motiv trojzubce odkazující na logo Maserati.

Maserati 250S patří mezi největší rarity této značky. Automobil byl postaven pouze ve čtyřech exemplářích, jeden z nich byl na zářijové aukci společnosti RM Auctions v Londýně vydražen za 2.128.000 liber, což je v přepočtu asi 69,4 milionů korun.

Vydražený kousek z roku 1957 byl jediný, který byl od začátku poháněn 2,5litrovým benzinovým čtyřválcem. Ostatní kusy měly původně dvoulitrový čtyřválec z výchozího modelu 200S.

Automobil vznikl pro závodní účely, během tréninku na závod Buenos Aires 1000 km v lednu 1957 se s vozem projel i pětinásobný mistr světa ve Formuli 1 Juan Manual Fangio. Později auto do závodů nasazoval i slavný Carroll Shelby.

Větších úspěchů ale 250S nedosáhl, v roce 1957 se dařilo spíše modelu 300S s třílitrovým šestiválcem, a tak Maserati zaměřilo své síly primárně na vývoj tohoto vozu. Kvůli tomu 250S vznikl v tak malém počtu exemplářů.

David Bureš
Diskuze (0)