Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Maserati MC12 Corsa Edo Competition: Jednorožec na čtyřech kolech za 48 milionů korun

Aleš Dragoun Aleš Dragoun 20. 7. 2016
36
3
Zobrazit náhledy (36)
Maserati Maserati Maserati Maserati Maserati Maserati Maserati Maserati Maserati Maserati Maserati Maserati Maserati Maserati Maserati Maserati Maserati Maserati Maserati Maserati Maserati Maserati Maserati Maserati Maserati Maserati Maserati Maserati Maserati Maserati Maserati
Maserati MC12 vzniklo jako derivát Ferrari Enzo pro závody, ale existovalo i v silničním provedení. Jeden z těchto vozů je na prodej za Atlantikem. A navíc upravený.

Značka Maserati se v roce 2004 oficiálně vrátila na okruhy, ale nikoli do kategorie cestovních vozů jako s typem Biturbo sedmnáct let předtím. Zamířila mezi ty sportovní do vytrvalostních klání. K tomu sloužil typ , který konstrukčně vycházel z Ferrari Enzo. Dostal větší a širší karoserii (základní rozměry 5,14 x 2,1 x 1,21 m), designérem byl slavný Frank Stephenson. Dobyl značce spoustu úspěchů hlavně v evropských závodech třídy GT1 šampionátu FIA.

A to automobilka nevytvořila tovární tým, většinu vavřínů získal Michael Bartels v barvách svého Vitaphone Racing a sekundoval mu Andrea Bertolini, testovací a vývojový pilot Maserati, respektive právě projektu MCC, který jinak vedl Giorgio Ascanelli. S prototypem mimochodem jezdil po Fioranu i Michael Schumacher.

Všechny dochované vozy jsou skutečnou vzácností... Celkem vzniklo v letech 2004 a 2005 62 exemplářů, padesátka silničních a dvanáctka závodních. Pro homologaci jich Maserati potřebovalo přitom jen 25. Jedno z těch, které dostaly značky a pomyslnou visačku „street legal“, je na prodej. Sice až v kanadském Calgary, ale rozhodně nejde o „obyčejné“ MC12, pokud lze takový výraz v souvislosti s tímto vozem vůbec použít. Upoutá na něm hlavně pomerančová barva v kombinaci s bílými pruhy.

Před zadní nápravou netrůní standardní agregát Ferrari F140, nepřeplňovaný vidlicový dvanáctiválec šestilitrového objemu s výkonem 460 kW (630 k) a točivým momentem 652 N.m. U tunera Edo Competition Motorsport totiž dostal řádnou posilu. Předně zvětšené vrtání, takže má 6,3 l. Z něj dává 626 kW (851 koní) při 8500 otáčkách, červené pole vrcholí ještě o 800 výše. Změnila se ovšem i většina dílů: zesíleny byly vačky, ventily i ojnice, písty jsou kované, vstřikovače mají větší průtok, stejně jako vzduchové filtry. Výfuk se čtveřicí koncovek je z nerezové oceli.

Modifikovaná polosamočinná sekvenční převodovka Cambiocorsa přenáší přes upravenou spojku na zadní kola 780 N.m točivého momentu v 5800 min-1. Nelze se divit zrychlení z klidu na 96 km/h za 3,2 s, dvoustovku překoná střela během 9 s a mety 300 km/h dosáhne za 19 s. K tomu, aby bezpečně zabrzdila, jí pomáhají karbon-keramické kotouče, vpředu o průměru 396 mm, vzadu pak o něco menší, 360mm. Skrývají se za taktéž bílými kovanými zakázkovými dvacetipalcovými koly s centrálním upevněním, je to přece vlastně závodní auto ne?

Širší karoserii a aerodynamické doplňky koneckonců zdědilo po limitované Corse, respektive je u Eda vyrobili dle původních šablon. Němci z Ahlenu nejsou žádnými garážovými kutily, veškeré jejich úpravy mají profesionální kvalitu.

Ano, s touhle oranžovou raketou lze pořád vyrazit do normálního provozu, i když to bude asi utrpení jak pro pilota, tak i techniku samotnou. Poskakování v zácpě určitě není tím pravým ořechovým, co by kdokoli za volantem chtěl zažít. Na supersport má sice dost najeto, celých 81.050 km, ale je v excelentním stavu včetně černého interiéru potaženého Alcantarou.

Inzerát visí na serveru Hemmings, auto s VINem ZANDF44B000012084 je k mání za řádný ranec: 1,95 milionu dolarů, vzhledem k tomu, že všechny udané jednotky jsou imperiální (Kanada používá metrický systém), předpokládáme, že i cena je v americké měně a nikoli v místní. To znamená skoro 48 milionů korun. Jenže Enzo stojí klidně i dvojnásobek...

Související články

Témata

Diskuse: Přidat názor

Avatar - Hammunasakra
tuňák
Hammunasakra
| 20. 7. 2016
Na STK můžeš kdekoli = tenhle tuňák sakra stojí za to popojet s nim na jiný STK :yes: :yes: :-)
Avatar - eLzyx
tuňák
eLzyx
| 20. 7. 2016
tohle nechci, protože na místní STK by mě s tímto tuňákem poslali na šroťák ;-\
Avatar - Hammunasakra
Skvost
Hammunasakra
| 20. 7. 2016
Znám i naživo = krásný starý časy :yes: :yes: :-)

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku