Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Maserati MC20 oficiálně: Šestiválcové superauto dorazí i jako kabrio. Přijde i elektrická verze

David Bureš David Bureš 10. 9. 2020 • 07:38
83
68
Zobrazit náhledy (83)
Maserati MC20 Maserati MC20 Maserati MC20 Maserati MC20 Maserati MC20 Maserati MC20 Maserati MC20 Maserati MC20 Maserati MC20 Maserati MC20 Maserati MC20 Maserati MC20 Maserati MC20 Maserati MC20 Maserati MC20 Maserati MC20 Maserati MC20 Maserati MC20 Maserati MC20 Maserati MC20 Maserati MC20 Maserati MC20 Maserati MC20 Maserati MC20 Maserati MC20 Maserati MC20 Maserati MC20 Maserati MC20 Maserati MC20 Maserati MC20 Maserati MC20 Maserati MC20 Maserati MC20 Maserati MC20 Maserati MC20 Maserati MC20 Maserati MC20 Maserati MC20 Maserati MC20 Maserati MC20 Maserati MC20 Maserati MC20 Maserati MC20 Maserati MC20 Maserati MC20 Maserati MC20 Maserati MC20 Maserati MC20 Maserati MC20 Maserati MC20 Maserati MC20 Maserati MC20 Maserati MC20 Maserati MC20 Maserati MC20 Maserati MC20 Maserati MC20 Maserati MC20 Maserati MC20 Maserati MC20 Maserati MC20 Maserati MC20 Maserati MC20 Maserati MC20 Maserati MC20 Maserati MC20 Maserati MC20 Maserati MC20 Maserati MC20 Maserati MC20 Maserati MC20 Maserati MC20 Maserati MC20 Maserati MC20 Maserati MC20 Maserati MC20 Maserati MC20 Maserati MC20

Novinka italské značky byla navržena tak, aby mohla vedle kupé nabídnout i otevřenou karoserii. Rovněž se počítá s čistě elektrickou variantou.

Maserati MC20 je konečně tady. Šestiválcový supersport zahajující novou éru automobilky s trojzubcem ve znaku se měl světu oficiálně představit již v květnu, pandemie koronaviru ale jeho premiéru odsunula až na září. Nyní je tu MC20 (Maserati Corse a rok premiéry) konečně v celé své kráse.

Design je ryze moderní, sama automobilka ale tvrdí, že průvodním tématem je historická identita značky s veškerou její elegancí, výkonem a pohodlím. Klíčovým motivem jsou tzv. motýlí dveře otevírané k nebi, které podle výrobce umožňují optimální vystupování a nastupování.

Důležitou součástí návrhu byla také snaha o co nejlepší aerodynamiku. Proto konstruktéři strávili více než dva tisíce hodin ve větrném tunelu Dallara a provedli více než tisíc simulací počítačové mechaniky tekutin, výsledkem čehož je součinitel aerodynamického odporu pod hodnotou 0,38. Povedlo se toho přitom dosáhnout s elegantními rysy bez pohyblivého příslušenství, kromě diskrétního zadního spoileru zvyšujícího přítlak.

video

Kabina s jednoduchými tvary a ostrými hranami je zase ryze účelná. Centrální konzole potažená uhlíkovými vlákny je tak minimalistická, s jen několika prvky, jako je bezdrátová nabíječka chytrých telefonů, přepínač jízdních režimů, několik ovladačů a praktický úložný prostor pod opěrkou ruky. Nachází se tu hned dva displeje s úhlopříčkou 10 palců, jeden pro přístrojový štít, druhý pro multimediální systém. Část ovladačů se pak nachází na volantu, včetně tlačítka zapalování a tlačítka pro rozjezd.

O pohon 4.669 mm dlouhého superauta s rozvorem 2.700 mm se stará nově vyvinutý agregát, který vznikal přímo v dílnách Maserati. Automobilka mu říká Nettuno a jde o třílitrový vidlicový šestiválec twin-turbo. V případě MC20 je naladěn na 630 koní (463 kW) a 730 N.m, počítá se ale i s dalšími variantami pro jiné modely značky. Převodovka je osmistupňová a používá dvě spojky.

Maserati MC20 – srovnání s konkurencí
Model Maserati MC20 Ferrari F8 Tributo Lamborghini Huracán Evo McLaren 650S
Motor 3.0 V6 twin-turbo 3.9 V8 twin-turbo 5.2 V10 3.8 V8 twin-turbo
Pohon zadní zadní všechna zadní
Zdvihový objem [cm3] 3000 3902 5204 3799
Válce/ventily 6/4 8/4 10/4 8/4
Největší výkon [kW/min] 463/7500 530/7000 470/8000 478/7250
Točivý moment [N.m/min]  730/3000-5500 770/3250 600/6500 678/6000
Převodovka 8DS 7DS 7DS 7DS
Max. rychlost [km/h] přes 325 340 přes 325 333
Zrychlení 0-100 km/h [s] pod 2,9 2,9 2,9 3,0
Komb. spotřeba [l/100 km] 11,6 12,2 13,7 11,8

MC20 díky této síle dokáže zrychlit z 0-100 km/h za méně než 2,9 sekundy a jet maximální rychlostí přes 325 km/h. Tomu pomáhá i nízká váha díky rozsáhlému využití karbonových vláken. Hmotnost se dostala pod hodnotu 1,5 tuny, výrobce však neuvádí, zda jde o suchou nebo pohotovostní hmotnost.

video

Poháněná jsou samozřejmě zadní kola, využívající mechanický diferenciál s omezenou svorností. Podvozek vpředu i vzadu tvoří lichoběžníková náprava, brzdy mohou být za příplatek karbon-keramické. Do budoucna se pak počítá i s čistě elektrickou variantou MC20, která dorazí zřejmě v roce 2022.

Spuštění výroby konvenční varianty MC20 je plánováno na konec letošního roku. Objednávky na vůz už firma začala přijímat, společně s odhalením. První exempláře se u zákazníků objeví na začátku roku 2021.

Maserati MC20 se bude vyrábět v závodě Viale Ciro Menotti v Modeně, kde se modely s trojzubcem v logu vyrábí už více než 80 let. Výrobní linka je zcela nová, vznikla v prostorech, kde se do loňského listopadu vyráběly modely GranTurismo a GranCabrio. Motor Nettuno se pak bude vyrábět v Modeně v nově vybudované laboratoři Maserati Engine Lab. Do budoucna by pak měla dorazit také otevřená varianta.

video

Související články

Témata
Avatar - _Karel_
11. 9. 2020 10:09
Re: šestiválcový supersport...
Ok, dík :yes:
Avatar - speedfred
11. 9. 2020 09:59
Re: šestiválcový supersport...
Zvuk není sám o sebe zlý, páči sa mi ale u SS sa mohli trošku odviazať.
Na nejakých zahraničných weboch lietali cifry 210-230t €. Málo to není ale čo si dovolili pýtať za QV GTAm tak to celkom ujde.
Avatar - Dinar
11. 9. 2020 07:47
Re: To sa nebude predavat.
Tak u tebe spíš platí, po tom cos tu v posledních diskusích naplácal, že bys mohl zasvěceně diskutovat tak možná na webu Horse and Hound. ;-)
Avatar - Dinar
11. 9. 2020 07:40
Re: šestiválcový supersport...
Mně se to docela líbí, nejzajímavější info bude to o ceně. Protože být to někde na 3/4 cestě k ferrari, mohlo by to být zajímavé. V segmentu je levná corvette, a pak díra až k R8, a další díra k labmům a ferrari. Kdyby mase cenově konkurovalo R8, mohlo by se i prodávat. Zrovna třeba ford to s GT cenově docela přestřelil. ;-)
Avatar - Dinar
11. 9. 2020 07:37
Re: šestiválcový supersport...
Koncepce uložení hnacího řetězce, supersport má motor uprostřed. 911 je sporťák, jiná věc je, že její nejnašláplejší verze jsou schopné jízdně a výkonově supersportům konkurovat. ;-)

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud