Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Maserati MC20 láká na premiéru. Očekávaný supersport se konečně ukáže příští týden

David Bureš
Diskuze (0)

Chystaný supersport bude poháněn nově vyvinutým vidlicovým šestiválcem s dvojitým přeplňováním vlastní konstrukce. Dočkáme se i závodní verze MC20.

Maserati aktuálně pracuje na své renesanci, pomocí nových a modernizovaných modelů se chce vrátit zpátky na špici. Ústřední součástí nové strategie je i návrat mezi pravověrné supersporty. Právě takovým automobilem bude Maserati MC20, které se světu oficiálně představí ve středu 9. září.

Plány Maserati nicméně již silně ovlivnila letošní pandemie koronaviru. MC20 totiž už mělo být oficiálně představeno dávno, s premiérou se původně počítalo již v květnu. Zastavení produkce a potýkání se s následky šíření nemoci covid-19 však premiéru odsunulo až na podzim.

Už dopředu tak automobilka alespoň postupně uvolňuje některé informace o chystané novince. Zatím poslední upoutávkou je krátké video zveřejněné na sociálních sítích, v němž se vůbec poprvé ukazuje náznak designu auta. Maserati nicméně zůstává tajemné do poslední chvíle, protože šestisekundový snímek odhaluje jen siluetu vozu. Z ní moc nevyčteme, snad kromě toho, že půjde o klasicky koncipované superauto s motorem uprostřed.

Právě techniku v motorovém prostoru už známe. O pohon se totiž postará agregát Nettuno vlastní konstrukce, což je první motor vyvinutý Maserati za posledních dvacet let. Třeba zážehové osmiválce vznikly za pomoci Ferrari, turbodiesely zase značce dodává VM Motori.

Konkrétně je Nettuno vidlicový šestiválec o objemu tří litrů s dvojitým přeplňováním, který dosahuje výkonu 630 koní a točivého momentu 730 N.m. Vedle MC20 se počítá s jeho nasazením i v dalších modelech značky, a to údajně v různých výkonových verzích. Konkrétně v MC20 bude šestiválec součástí elektrifikovaného ústrojí, do budoucna se navíc údajně počítá i s čistě elektrickým MC20.

Maserati MC20 svým jménem vzdává hold někdejšímu modelu MC12 vzniklému na bázi Ferrari Enzo. Číslovka dvacet nicméně odkazuje na letošní rok. Automobilka již potvrdila, že počítá i s jeho závodní verzí, s níž se po letech chce oficiálně vrátit na závodní scénu. Maserati by v tomto směru rádo navázalo na úspěchy MC12, s nímž mimo jiné třikrát vyhrálo čtyřiadvacetihodinovku v belgickém Spa.

David Bureš
Diskuze (0)

Doporučujeme