Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Maserati Ghibli a Quattroporte Trofeo dostávají V8 od Ferrari

Ondřej Mára
Diskuze (5)

Italská automobilka dnes představila dvojici ostrých sedanů s označením Trofeo, pod jejichž kapotou se zabydlel 3.8 litrový osmiválec od Ferrari.

Zatímco minulý měsíc představilo Maserati mild-hybridní model Ghibli, dnes následovala premiéra jeho ostrého provedení Trofeo. Kromě toho ale značka z Modeny představila i výkonnější provedení svého většího sedanu Quattroporte Trofeo a lehce modernizované Levante Trofeo.

Dvojice ostrých sedanů kráčí ve stopách SUV Levante Trofeo, se kterým sdílejí dvakrát přeplňovaný 3.8 litrový vidlicový osmiválec z dílny Ferrari. A podobně jako pod kapotou nedávno testovaného SUV Levante, i sedany Ghibli a Quattroporte Trofeo dostávají k dispozici výkon 433 kW (580 k) a 730 N.m točivého momentu.

Ovšem zatímco model Quattroporte byl nabízen s osmiválcovým motorem již v minulosti (pod označením GTS s výkonem 530 koní), pro model Ghibli se jedná o vůbec první osmiválec pod kapotou. Jen škoda, že nový motor od Ferrari přichází až poté, co šéf značky z Maranella oznámil odmítavý postoj k prodloužení kontraktu na dodávky motorů z Ferrari pro Maserati. Kohouty tak nejspíš vyschnou někdy na přelomu příštího roku.

Od politikaření a obchodů ale zpátky k osmiválcovému motoru pod kapotou, který je spojen výhradně s osmistupňovou automatickou převodovkou ZF. Ta posílá u modelů Ghibli a Quattroporte výkon pouze na zadní nápravu (zatímco Levante je čtyřkolka), osazenou samosvorným diferenciálem. Ten by měl pomoci s přenosem výkonu na asfalt i lepší ovladatelností.

Obě novinky s označením Trofeo dosáhnou maximální rychlost až 326 km/h, což z nich dělá nejrychlejší sedany značky. Nepatrně lepší akceleraci nabídne díky nižší váze model Ghibli Trofeo, které se dostane z 0 na 100 km/h za 4.3 sekundy. Většímu Quattroporte to trvá o dvě desetinky sekundy déle.

Kromě výkonného motoru z dílny Ferrari se ovšem dvojice sedanů dočkala i několika důležitých estetických změn. Zákazníci se mohou těšit na přepracovanou masku s upravenou mřížkou chladiče, agresivnější difuzor, zadní světla do tvaru bumerangu (inspirovaná koncepty Alfieri a 3200GT), karbonové doplňky a červené akcenty (například u výdechů v blatníku), které odliší modely Trofeo od nižších provedení.

Video se připravuje ...

Ghibli, tedy menší z dvojice nových sedanů, se navíc může pochlubit přepracovanou kapotou, která dostala po vzoru Levante Trofeo dvojici nových výdechů pro lepší chlazení motoru. Oba sedany navíc dostaly nová 21“ kola, elegantně vyplňující podběhy, zatímco Levante stojí na 22“ ráfcích.

Největší změnou v kokpitu se stala nová 10,1 palcová dotyková obrazovka infotainmentu s lepším rozlišením a grafikou, která nahradila 8,4 palcový panel. Lehce modernizované Levante si musí vystačit s 8,4 palcovou obrazovkou, rovněž ale nabídne vyšší rozlišení a ostřejší grafiku.

Technické inovace u nových sedanů zahrnují instalaci nového tlačítka Corsa, které slibuje ještě sportovnější jízdní styl, a samozřejmě nesmí chybět funkce Launch Control, opět přebraná z modelu Levante Trofeo, která nabídne ještě lepší zážitek z akcelerace.

Po estetické stránce nabídne interiér několik drobných novinek, jako je například znak Trofeo všitý do hlavových opěrek, nebo nové čalounění přírodní kůží Pieno Fiore. Vyšší bezpečnost na cestách pak slibuje asistenční systém ADAS s novými funkcemi, včetně funkce asistenta řízení „Active Driving Assist“ s možností aktivace na meziměstských silnicích a dálnicích.

Ondřej Mára
Diskuze (5)

Doporučujeme

Avatar - Dzakobo
11. 8. 2020 16:58
Výborná zpráva
Časem chci koupit sedan s V8, do teď jsem to viděl na C63 AMG (W204 po FL), kde jediný nedostatek spočíval v tom, že auto není italské. Quattroporte je obrovské, ale Ghibli bych neodmítl. :-)
IT původ vozu by převážil i určité nedostatky (délka skoro 5 m, přímý vstřik, turba, atp.).