Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Maserati Levante Trofeo
Maserati Levante Trofeo
Maserati Levante Trofeo
Maserati Levante Trofeo
28 Fotogalerie

Maserati postavilo Levante Trofeo. Tohle SUV má osmiválec od Ferrari!

SUV z trojzubcem na přídi bylo dosud dostupné výhradně s šestiválci. Teď se to ale mění!

Už před ženevským autosalonem se spekulovalo o tom, že Maserati chystá sportovnější verzi svého prvního SUV Levante. Nakonec jsme si na ni museli počkat o pár týdnů déle, nový vrchol nabídky Levante se představuje na právě probíhající autoshow v New Yorku. A nejmenuje se GTS, jak se spekulovalo, ale Trofeo!

Maserati Levante Trofeo se stává první osmiválcovou verzí tohoto SUV. Pod jeho kapotou pracuje 3,8litrový vidlicový osmiválec s přímým vstřikováním dopovaný dvěma turbodmychadly vyráběný u Ferrari, které agregát stejného objemu používá v Portofinu. Tento benzinový motor ale už známe i z Maserati Quattroporte.

O jeho přeplňování se starají nová turba se zvýšeným průtokem, nově konstruována je i kliková skříň nebo olejová pumpa. Nové hlavy válců mají nové vačkové hřídele a ventily. V případě Levante je pak agregát standardně spárován s pohonem všech kol a osmistupňovým automatem.

Naladěn je na 434 kW a 730 N.m, které Levante Trofeo umožní zrychlit z 0-100 km/h za 3,9 sekundy a překonat rychlost 300 km/h. Tím se tak dostává na dostřel Lamborghini Urus, dosud prezentovanému jako nejrychlejší SUV na světě. Urus se svým čtyřlitrem twin-turbo o výkonu 484 kW zrychlí z 0-100 km/h za 3,6 sekundy a jede maximálně 305 km/h.

Maserati Levante Trofeo – srovnání s dalšími rychlými SUV
ModelMaserati Levante TrofeoBMW X6 MJeep Grand Cherokee TrackhawkLamborghini Urus
Motor3.8 V8 twin-turbo4.4 V8 twin-turbo6.2 V8 supercharged4.0 V8 twin-turbo
Válce/ventily8/48/48/48/4
Největší výkon [kW/min]434/6250423/6000-6500527/6000478/6000
Točivý moment [N.m/min]730/2250-5000750/2200-5000875/4800850/2250-4500
Převodovka8A8A8A8A
Max. rychlost [km/h]přes 300250290305
Zrychlení 0-100 km/h [s]3,94,23,5*3,6
*Hodnota pro zrychlení z 0-96 km/h

Taková síla si vyžádala i změny na podvozku, jehož naladění se prý inspirovalo u kupé GranTurismo. Tvoří ho však nadále lichoběžníkové zavěšení vpředu a multilink vzadu, skvělé jízdní vlastnosti má zajistit i nízké těžiště a ideální rozložení hmotnosti v poměru 50:50 mezi nápravy.

Proti slabším variantám se Levante Trofeo liší i svým vzhledem. Vpředu najdeme větší chladicí otvory nebo Full-LED Matrix světla, zatímco záď byla upravena tak, aby byla opticky širší. Nová jsou kola, která jsou se svými 22 palci největší v dějinách Maserati. Speciální je i pohled pod kapotu, osmiválec se totiž ukrývá pod karbonovým krytem, zatímco hlavy válců jsou lakovány červenou barvou. Interiér pak kombinuje jemnou kůži s karbonovým obložením.

Maserati Levante Trofeo se začne v italské továrně Mirafiori vyrábět již letos v létě, evropští zákazníci by se ale na něj zatím neměli moc těšit. V první fázi je totiž Levante Trofeo určeno výhradně pro zaoceánské trhy. Tak snad se ho v Evropě dočkáme někdy později!