Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Maserati postavilo Levante Trofeo. Tohle SUV má osmiválec od Ferrari!

David Bureš
Diskuze (18)
SUV z trojzubcem na přídi bylo dosud dostupné výhradně s šestiválci. Teď se to ale mění!

Už před ženevským autosalonem se spekulovalo o tom, že Maserati chystá sportovnější verzi svého prvního SUV Levante. Nakonec jsme si na ni museli počkat o pár týdnů déle, nový vrchol nabídky Levante se představuje na právě probíhající autoshow v New Yorku. A nejmenuje se GTS, jak se spekulovalo, ale Trofeo!

Maserati Levante Trofeo se stává první osmiválcovou verzí tohoto SUV. Pod jeho kapotou pracuje 3,8litrový vidlicový osmiválec s přímým vstřikováním dopovaný dvěma turbodmychadly vyráběný u Ferrari, které agregát stejného objemu používá v Portofinu. Tento benzinový motor ale už známe i z Maserati Quattroporte.

O jeho přeplňování se starají nová turba se zvýšeným průtokem, nově konstruována je i kliková skříň nebo olejová pumpa. Nové hlavy válců mají nové vačkové hřídele a ventily. V případě Levante je pak agregát standardně spárován s pohonem všech kol a osmistupňovým automatem.

Naladěn je na 434 kW a 730 N.m, které Levante Trofeo umožní zrychlit z 0-100 km/h za 3,9 sekundy a překonat rychlost 300 km/h. Tím se tak dostává na dostřel Lamborghini Urus, dosud prezentovanému jako nejrychlejší SUV na světě. Urus se svým čtyřlitrem twin-turbo o výkonu 484 kW zrychlí z 0-100 km/h za 3,6 sekundy a jede maximálně 305 km/h.

Maserati Levante Trofeo – srovnání s dalšími rychlými SUV
ModelMaserati Levante TrofeoBMW X6 MJeep Grand Cherokee TrackhawkLamborghini Urus
Motor3.8 V8 twin-turbo4.4 V8 twin-turbo6.2 V8 supercharged4.0 V8 twin-turbo
Válce/ventily8/48/48/48/4
Největší výkon [kW/min]434/6250423/6000-6500527/6000478/6000
Točivý moment [N.m/min]730/2250-5000750/2200-5000875/4800850/2250-4500
Převodovka8A8A8A8A
Max. rychlost [km/h]přes 300250290305
Zrychlení 0-100 km/h [s]3,94,23,5*3,6
*Hodnota pro zrychlení z 0-96 km/h

Taková síla si vyžádala i změny na podvozku, jehož naladění se prý inspirovalo u kupé GranTurismo. Tvoří ho však nadále lichoběžníkové zavěšení vpředu a multilink vzadu, skvělé jízdní vlastnosti má zajistit i nízké těžiště a ideální rozložení hmotnosti v poměru 50:50 mezi nápravy.

Proti slabším variantám se Levante Trofeo liší i svým vzhledem. Vpředu najdeme větší chladicí otvory nebo Full-LED Matrix světla, zatímco záď byla upravena tak, aby byla opticky širší. Nová jsou kola, která jsou se svými 22 palci největší v dějinách Maserati. Speciální je i pohled pod kapotu, osmiválec se totiž ukrývá pod karbonovým krytem, zatímco hlavy válců jsou lakovány červenou barvou. Interiér pak kombinuje jemnou kůži s karbonovým obložením.

Maserati Levante Trofeo se začne v italské továrně Mirafiori vyrábět již letos v létě, evropští zákazníci by se ale na něj zatím neměli moc těšit. V první fázi je totiž Levante Trofeo určeno výhradně pro zaoceánské trhy. Tak snad se ho v Evropě dočkáme někdy později!

David Bureš
Diskuze (18)

Doporučujeme

Avatar - Yamaha
30. 3. 2018 21:40
Re: Jistě to bude super
Velký diesel, ty jsi de.bil :no: >:D
Avatar - Korendir
30. 3. 2018 21:14
Díky redakce
Včera jsem si stěžoval, že to tady není a už druhý den, podívejme.
Avatar - Korendir
30. 3. 2018 21:08
Re: Jistě to bude super
H/K_svwet i Fostek, souhlasím s designem o Levante. A taky RR. Jen škoda, proč ten motor nedaj i do Ghibli, je k tomu přizpůsobený od začátku, aby tam mohl bejt. To by byla pecka.
Jinak Fosteku, ti co si to koupi nemusí být jen pozéři. Já bych si nikdy nekoupil takovýhle typ auta v naftě (maso, porsche) má bejt proste benzin a jet jak z praku. Ale na SUV si mám ještě čas ;-)
Avatar - euro89
30. 3. 2018 15:35
Re: Jistě to bude super
Dalsi dehtovej pacient... >:D Do SUV a Off-roadu patri poradnej motor - Range Rover V8, G500 a pod. :yes: Jinak ale taky nejsem fanouskem SUV od znacek, jako je Maserati, Jaguar, Alfa Romeo atd. Kdyz budu chtit opravdu sportovni auto, koupim si Lotus se ctyrvalcem od Toyoty a ne dvoutunovou obludu. Asi jsem moc konzervativni, ale k Maserati bych si sel bud pro luxusne-sportovni sedan nebo coupe a pro SUV zase k Land Roveru.
30. 3. 2018 15:26
Re: Jistě to bude super
Sedmička byla vcelku agilní a vedle mamuta i obratný auto. Ale mamut ve V12 vážil 2,3tuny a bylo to obrovský auto s průměrnýma jízdníma vlastnostma. Dnešní SUV umožňují objednat spoustu podvozkových "hračiček", které můžou jeho jízdní vlastnosti vystřelit před takový sedan.
Krom toho zrovna ten mamut V12 jel jenom o opravdu malinko líp než V8 (v případě stejných motorizací v SL je to necelá délka auta ve sprintu z nuly na cca 130km/h). A ve výsledku stejný rozdíl bude mezi vrcholnou naftou (SQ7) a něčím jako je toto Maserati. A i přesto je rozdíl v podání výkonu mezí tím V8 a V12 obrovský.
Neříkám, že zrovna benzínový V8 SUV se skoro 600 koňmi je rozumná volba, ale naprosto chápu člověka, co si to koupí.