Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Maserati Quattroporte přijede s 3,0 V6 a 3,8 V8

David Bureš
Diskuze (23)
Dvě benzinové jednotky v budoucnu patrně doplní i turbodiesel.

Maserati se konečně pochlubilo informacemi o motorech, které budou nabízeny pro novou generaci modelu Quattroporte. Nabízené jednotky budou dvě, obě benzinové a obě s dvojitým přeplňováním.

Základem se stane třílitrový vidlicový šestiválec twin-turbo s přímým vstřikováním, jehož blok je shodný s motorem 3,6 V6 Pentastar z dílny amerického Chrysleru. Tato jednotka poskytne výkon 301 kW v 5500 min-1 a točivý moment 550 Nm při 1750 min-1.

Quattroporte s tímto benzinovým šestiválcem podle odhadů automobilky zrychlí z 0-100 km/h za 5,1 sekund a pojede maximální rychlostí 285 km/h. Základní motor pro Quattroporte mimochodem využije i chystaný menší sedan Ghibli, kterému se donedávna přezdívalo „baby-Quattroporte.“

Druhým nabízeným agregátem bude 3,8litrová V8 s dvojitým přeplňováním. Ta nabídne výkon 390 kW (530 k) v 6500 min-1 a točivý moment 649 Nm při 2000 min-1. Díky funkci overboost však točivý moment může krátkodobě vzrůst až na 710 Nm.

V tomto případě má italská limuzína dle odhadu akcelerovat z 0-100 km/h za 4,7 sekundy a jet nejvyšší rychlostí 307 km/h.

Oba agregáty budou spolupracovat s osmistupňovou automatickou převodovkou z dílny firmy ZF. I přes více převodů má být tato transmise o čtyři kilogramy lehčí než dřívější šestistupňový automat. V případě šestiválce bude k dispozici i verze s pohonem všech kol. Systém vyvinutý spolu se společností Magna umí poslat až 50 % točivého momentu motoru na přední kola.

Maserati již při odhalení vzhledu Quattroporte přiznalo, že motory byly vyvinuty společně s Ferrari. U maranellské automobilky se dokonce oba agregáty budou vyrábět.

Italský výrobce zvažuje, že nabídku pro novou generaci Quattroporte rozšíří i varianty s hybridním pohonem nebo turbodieselem pod kapotou. Dřívější zpráva serveru AutoEdizione tvrdí, že vznětový motor bude posílenou verzí třílitrového vidlicového šestiválce od firmy VM Motori.

Nové Quattroporte je dlouhé 5.263 milimetrů a široké 1.948 mm, rozvor činí 3.169 mm. Automobil je tak oproti minulé generaci o 166 milimetrů delší.

Většina karoserie a zavěšení je vyrobena z hliníku, díky čemuž Quattroporte i přes nárůst rozměrů mezigeneračně zhubne. To má mimo jiné vést spolu s úspornějšími motory k nižší spotřebě paliva.

Novinkou má být zavěšení Skyhook s nastavitelnou tvrdostí tlumičů. Automobil pak nepoužije elektronický posilovač řízení, ale hydraulický.

David Bureš
Diskuze (23)
6. 12. 2012 00:09
Re: Tak to je schlecht.
Ani v takovém prostředí F40 mnoho lidí na limit nevezme. Už vůbec ne dnes. Rozhodně si člověk jízdu víc užije než na horských silničkách. Mně takhle stačila 911 GT2 RS. 959 nebo F40 jsou podle mne ještě horší (nebo lepší, záleží na úhlu pohledu ;-) ). Prostě auta, ze kterých stříháš pr*elí osmičku železo.
5. 12. 2012 21:40
Re: Tak to je schlecht.
No já nevím, tohle zní charismaticky až běda. :-)
Jen škoda toho prostředí, na okruhu to musí být požitek.
5. 12. 2012 17:24
Re: Tak to je schlecht.
Interier je na jednicku, exterier zepredu a z boku parada, ale kdo tomu dal zadek, ktery jakoby z oka vypadl Audi... to nepochopim ..... :-(
5. 12. 2012 16:44
Re: Tak to je schlecht.
Takže jsi vystoupil a šel jsi měnit textil.
Já má z diskuzí poslední dobou pocit, že tady 90% lidí ani nemá řidičák a nebo nezkoušeli řídit cokoliv, co má víc jak 200HP, resp. nezkoušeli s tím jet trochu rychleji. >:D
Avatar - Dinar
5. 12. 2012 14:36
Re: Tak to je schlecht.
Přidej ještě jednou ku*va, posaz jak na kozlíku s koleny kolem obrovského naplacato volantu, na centimetru zabírající spojku, při podřazení blokující se kola, všude dokola skály, stromy a vlhký asfalt a vyjde ti atmoška mojí projížďky s jedním z údajně nejcharizmatičtějších aut historie. >:D ;-)