Maserati Quattroporte přijede s 3,0 V6 a 3,8 V8
Maserati se konečně pochlubilo informacemi o motorech, které budou nabízeny pro novou generaci modelu Quattroporte. Nabízené jednotky budou dvě, obě benzinové a obě s dvojitým přeplňováním.
Základem se stane třílitrový vidlicový šestiválec twin-turbo s přímým vstřikováním, jehož blok je shodný s motorem 3,6 V6 Pentastar z dílny amerického Chrysleru. Tato jednotka poskytne výkon 301 kW v 5500 min-1 a točivý moment 550 Nm při 1750 min-1.
Quattroporte s tímto benzinovým šestiválcem podle odhadů automobilky zrychlí z 0-100 km/h za 5,1 sekund a pojede maximální rychlostí 285 km/h. Základní motor pro Quattroporte mimochodem využije i chystaný menší sedan Ghibli, kterému se donedávna přezdívalo „baby-Quattroporte.“
Druhým nabízeným agregátem bude 3,8litrová V8 s dvojitým přeplňováním. Ta nabídne výkon 390 kW (530 k) v 6500 min-1 a točivý moment 649 Nm při 2000 min-1. Díky funkci overboost však točivý moment může krátkodobě vzrůst až na 710 Nm.
V tomto případě má italská limuzína dle odhadu akcelerovat z 0-100 km/h za 4,7 sekundy a jet nejvyšší rychlostí 307 km/h.
Oba agregáty budou spolupracovat s osmistupňovou automatickou převodovkou z dílny firmy ZF. I přes více převodů má být tato transmise o čtyři kilogramy lehčí než dřívější šestistupňový automat. V případě šestiválce bude k dispozici i verze s pohonem všech kol. Systém vyvinutý spolu se společností Magna umí poslat až 50 % točivého momentu motoru na přední kola.
Maserati již při odhalení vzhledu Quattroporte přiznalo, že motory byly vyvinuty společně s Ferrari. U maranellské automobilky se dokonce oba agregáty budou vyrábět.
Italský výrobce zvažuje, že nabídku pro novou generaci Quattroporte rozšíří i varianty s hybridním pohonem nebo turbodieselem pod kapotou. Dřívější zpráva serveru AutoEdizione tvrdí, že vznětový motor bude posílenou verzí třílitrového vidlicového šestiválce od firmy VM Motori.
Nové Quattroporte je dlouhé 5.263 milimetrů a široké 1.948 mm, rozvor činí 3.169 mm. Automobil je tak oproti minulé generaci o 166 milimetrů delší.
Většina karoserie a zavěšení je vyrobena z hliníku, díky čemuž Quattroporte i přes nárůst rozměrů mezigeneračně zhubne. To má mimo jiné vést spolu s úspornějšími motory k nižší spotřebě paliva.
Novinkou má být zavěšení Skyhook s nastavitelnou tvrdostí tlumičů. Automobil pak nepoužije elektronický posilovač řízení, ale hydraulický.