Maserati se připravuje na výrazné omlazení svého portfolia modelů. V souvislosti s ním je velmi často zmiňována rozsáhla elektrifikace pohonu vozů s trojzubcem ve znaku. Spalovací motory přitom nemají hrát druhé housle.
Maserati chce podle plánů, zveřejněných v loňském roce, kompletně proměnit svou nabídku do roku 2022 a to prostřednictvím zcela nových modelů, nových generací stávajících vozů a samozřejmě i za využití modernizací.
V souvislosti s těmito plány je zmiňováno, že všechny vozy mají být elektrifikované s tím, že se počítá s osmi plug-in hybridními verzemi modelů a čtyřmi čistě elektrickými variantami. Novinkou v nabídce značky má být elektrický sportovní model Alfieri a také SUV segmentu D, tedy menší než dnešní Levante.
Skutečnost, že se Maserati připravuje na rozsáhlou elektrifikaci pohonu svých modelů, nemá znamenat, že se u ní spalovací motory připravují na ústup ze scény. Al Gardner z vedení Maserati North America v rozhovoru pro magazín MotorTrend uvedl, že Maserati je značka, která nebude nikdy zcela elektrická.
Důvodem pro zachování spalovacích motorů u vozů s trojzubcem ve znaku mají být především emoce, které jim poskytují především zážehové motory. Zároveň má v zachování spalovacích motorů v nabídce automobilky Maserati hrát roli i její historie a současná strategie, kdy mají její vozy představovat luxusní zboží, které nevzniká ve velkých sériích.
Zdroj: MotorTrend