Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Maybach - nejluxusnější automobil na světě

Michal Razim
Diskuze (0)
Koncern DaimlerChrysler se rozhodl vstoupit na trh luxusních limuzín nejvyšší cenové kategorie a protože značka Mercedes-Benz je pro takový účel příliš obyčejná, rozhodla se firma vzkřísit již téměř zapomenutou předválečnou německou značku Maybach.

Koncern DaimlerChrysler se rozhodl vstoupit na trh luxusních limuzín nejvyšší cenové kategorie a protože značka Mercedes-Benz je pro takový účel příliš obyčejná, rozhodla se firma vzkřísit již téměř zapomenutou předválečnou německou značku Maybach.

Wilhelm Maybach byl spolupracovníkem Gottlieba Daimlera a později si založil vlastní, velmi exkluzivní automobilku. První vůz Maybach spatřil světa v roce 1920. Firma se sloučila s Mercedesem v roce 1960.

Nyní bude tedy tato exkluzivní značka znovu obnovena při světové premiéře nového vozu v září na Pařížském autosalonu. Vozů Maybach s ročně bude vyrábět jen 1000 kusů a zákazníky budou nejbohatší lidé světa - králové a miliardáři, top manažeři a hvězdy showbusinessu. Žádná normální pravidla v tomto světě superluxusu neplatí a tak zapomeňte na pravidla logiky a vězte, že jen to nejlepší je dost dobré. Vítejte ve světě velkých peněz, kde jsou Mercedes-Benz S600 či BMW 745iL směšně lacinými lidovými vozítky...

Design a karosérie

Čtyřdveřová karosérie typu sedan je v provedení Maybach 62 6,2 m dlouhá, v Maybachu 57 potom délka činí 5,7 m. Rozvor kol je u verze 62 ohromujících 3827 mm a váha nestoudných 2777 kg. Vůz jezdí na kolech o rozměru 275/50 ZR19.

Obrovské rozměry vozu sledují jediný cíl - poskytnout doposud nevídanou úroveň komfortu cestujícím na zadních sedadlech. Maybach je totiž pro lidi, kteří se nechají vozit osobním řidičem.

V přední části vozu zaujme maska podobná Mercedesu třídy S, ovšem třícípou hvězdu byste na kapotě hledali marně. Místo toho se tam vyjímá dvojité M, tradiční znak Maybachu. Zaujmou též mohutné přední světlomety s celkem 8 zdroji světla, z čehož jsou čtyři xenonové. Zadní světlomety disponují celkem 528 LED diodami. Celkový styling vozu kombinuje nejmodernější prvky s klasickým historizujícím tvarem víka zavazadlového prostoru a bočních linií. Karosérie je lakována dvoubarevně s odlišnou barvou v horní a dolní části karosérie. V nabídce je 17 barevných odstínů, ale příprava individuální barvy nebude problémem. O možnosti individualizace vypovídá fakt, že je celkem k dispozici 2,2 milionu kombinací barev a výbav.

Přes své klasické tvary má limuzína součinitel odporu vzduchu jen 0,3 cd, což je překvapivě příznivá hodnota. Zavazadlový prostor má objem nevídaných 605 litrů.

Mnoho částí vozu, jako například dveře, kapota, blatníky či střecha jsou vyrobeny z lehkých hliníkových slitin.

Dveře se otevírají a zavírají s pomocí hydrauliky a v zájmu zvukové izolace jsou skla 7,2 mm tlustá. Okna jsou tónována lehce do šeda a vybavena UV filtrem. Zákazník si může za příplatek zhruba 540.000 Kč (!) pořídit panoramatické skleněné střešní okno. Jako světová novinka zde byla aplikována technologie, která s pomocí tekutých krystalů dokáže plynule sklo zabarvovat a regulovat tak množství slunečního záření v interiéru.

Bezpečnost cestujících byla jednou z priorit při vývoji tohoto vozu. Extrémně tuhá karosérie proto úspěšně prošla mnoha nárazovými zkouškami a automobil je vybaven všemi dostupnými prvky aktivní a pasivní bezpečnosti. Veškeré elektronické systémy jako ABS, BAS, EBD či ESP jsou integrovány a pro případ nehody je připraveno 10 airbagů.

Technika

Tak velký a těžký vůz jako Maybach musí mít odpovídající pohonnou jednotku. Pod kapotou Maybachu nalezneme nejsilnější motor současné automobilové produkce - jedná se o speciálně vyvinutý a ručně vyráběný dvanáctiválec 5.5 V12 biturbo, který disponuje výkonem 550 k (402 kW) při 5250 ot/min a točivým momentem 900 Nm mezi 2300 až 3000 ot/min (!). Obě turbodmychadla jsou vybavena chladičem stlačeného vzduchu. Dvanáctiválec s výjimečně tichým chodem je vybaven dvojitým zapalováním a třemi ventily na válec. Motor splňuje exhalační normy Euro IV, které budou platit od roku 2005. Spotřeba paliva na 100 km činí 24,5 litru ve městě a kombinovaná je 15,9 litru. Palivová nádrž pojme 110 litrů paliva.

Poháněna jsou zadní kola přes pětistupňovou samočinnou převodovku, která vychází z řady S, ale musela být patřičně zesílena. Řidič si může vybrat ze 3 módů - komfortní, běžný nebo manuální režim Touchshift, který umožňuje ruční volbu převodových stupňů voličem na středovém tunelu.

Brzdový systém je také skvostem sám o sobě. Na všech kolech jsou pochopitelně kotouče s vnitřním chlazením. Brzdový systém je nejnovější elektrohydraulický Sensotronic se zdvojeným centrálním zásobníkem tlaku. Brzdy jsou čtyřpístkové se zdvojenými třmeny. Celek je doplněn o ABS a BAS (Brake Assist System).

Všechna kola jsou nezávisle zavěšena, na zadní nápravě se systémem multi-link. Pérování je pneumatické AIRMATIC Dual Function s regulací tuhosti a možností nastavení světlé výšky. AIRMATIC v sobě též zahrnuje ADS II, tedy elektronicky řízené tlumiče. Při rychlosti vozidla nad 140 km/h dojde automaticky ke snížení světlé výšky o 50 mm. Řízení s oběhem kuliček má posilovač s účinkem proměnným podle rychlosti.

Interiér

Vnitřek vozidla vpředu se příliš neliší od toho, který nalezneme v Mercedesu S. Zaujme velký displej navigačního systému. Celkově je však integrace systémů dovedena dále, neboť hlasové ovládání hi-fi systému a telefonu COMMAND bylo rozšířeno i na další prvky výbavy a celkově je ovládání nyní jednodušší.

V základní výbavě nalezneme již zmíněnou satelitní navigaci, telefon, parkovací senzory. Key-Less Go, tempomat s radarem, stěrače s dešťovým senzorem, elektrochromatická zrcátka, vyhřívaný volant, interkom, připojení k internetu, možnost zasílání SMS a další prvky.

To ovšem není nic ve srovnání s tím, co je připraveno pro cestující vzadu: je zde dvouzónová klimatizace, 2 mobilní telefony, DVD přehrávač se dvěma integrovanými LCD obrazovkami, TV tuner, MP3 přehrávač, 600 wattový hi-fi systém se 7 zesilovači a 21 reproduktory a systémem Surround Sound pro každé křeslo, rádio, CD přehrávač s changerem na 6 CD a lednička na šampaňské.

Křesla čalouněná celkem 6 druhy nejjemnějších kůží Nappa jsou elektricky nastavitelná ve 12 směrech a to takovým způsobem, že to doposud nemá v žádném jiném automobilu obdoby. Opěradla se dají sklopit a nohy se mohou opřít do výsuvných podpěrek. Sedadla jsou vyhřívaná, odvětrávaná a disponují masážní funkcí a aktivním přifukováním bočních opěrek podle příčného zrychlení.

Konzervativní design interiéru je dovršen obložením z ušlechtilých dřev, které nese 63 vrstev laku pro dosažení vysokého lesku.

Jízdní vlastnosti

Vůz zrychlí z 0 na 100 km/h za 5,4 s a dosáhne elektronicky omezené rychlosti 250 km/h. Pružné zrychlení z 60 km/h na 120 km/h proběhne za 6,5 s.

Výbava a cena

Veškerá uvedená výbava je ve standardním provedení. Za příplatek lze mít vůz vybavený neprůstřelným sklem a pancéřováním, pneumatiky schopné jízdy i po úniku vzduchu, individuální barvy koženého čalounění a laků, panoramatickou střechu a mnoho dalších detailů.

Vůz Maybach 62 se bude prodávat za 360.000 Euro, kratší verze 57 za 310.000 Euro. Na celém světě bude jen 50 Maybach center, kde bude k dispozici odpovídající servisní a prodejní zázemí. Výrobce počítá, že největším trhem budou Spojené státy, kde plánuje prodat 400 vozů. Pro Evropu se předpokládá odbyt asi 250 vozů a pro Asii 190 vozů ročně.

Každý zákazník bude mít kdykoliv k dispozici osobního asistenta, který poradí při jakýchkoliv problémech s vozem. Osobní asistent bude k dispozici 24 hodin denně na telefonu po vytočení přednastaveného čísla přímo ve voze. Po první 4 roky budou všechny závady odstraněny zdarma a navíc bude zákazníkovi poskytnut na nezbytnou dobu náhradní vůz Maybach.



Michal Razim
Diskuze (0)