Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Maybach ve Frankfurtu: 57S (450 kW) a Exelero (515 kW)

Maybach 57
Maybach 57
Maybach 57
Maybach 57
13 Fotogalerie
Diskuze (46)
Frankfurtský stánek Maybachu připomene funkční prototyp Exelero a zatím nejsilnější Maybach s označením 57S, který by se měl začít prodávat ještě před příchodem letošní zimy...

Německý výrobce exkluzivních limuzín připravil superrychlou verzi, která má jednoduché označení 57 S. Viděli jsme ji už v Ženevě, ale protože prodej začne až v listopadu, jde stále o čerstvou novinku. Velké S v názvu pochází ze slova Spezial. Upravený dvanáctiválec přeplňovaný dvěma turbodmychadly má nyní nejvyšší výkon 450 kW a točivý moment dosahuje magické hranice 1000 Nm mezi 2000 a 4000 ot./min. Výše uvedené hodnoty budou zřejmě pochopitelnější uvedeme-li, že motor prošel rukama techniků firmy AMG. Rozlehlá limuzína dovede podle tiskové zprávy zrychlit na 100 km/h z klidu za 5 sekund, ačkoli pohotovostní hmotnost překračuje hodnotu 2,6 tuny.

Decentní úpravy se dotkly také vzhledu. Maybachu 57S je vyhrazena speciální edice barev, nový design masky chladiče, nová dvacetipalcová kola a přepracované koncovky výfuku.

Vysokému výkonu odpovídá upravený podvozek, který údajně dokáže bezpečně přenést gigantický točivý moment na kola a současně zachovává prvotřídní komfort na palubě. Jak je to ve skutečnosti naštěstí nemusí trápit většinu z nás. Sumička, kterou si účetní oddělění Maybachu za tohoto drobečka žádá, bude mít jistě řadu nul.

Stánek Maybachu doplní funkční prototyp Exelero, se kterým jel letos na jaře Klaus Ludwig rychlostí 351,45 km/h. Technici Mercedes Car Group zvýšili zdvihový objem dvanáctiválce na konečných 5908 cm3, optimalizovali nastavení dvojice turbodmychadel i několika dalších komponent agregátu. Vidlicový dvanáctiválec Exelera tak dosahuje maximálního výkonu 515 kW při 5000 ot./min, točivý moment vrcholí díky přeplňování již při 2500 ot./min hodnotou 1020 Nm. Více o Maybachu Exelero naleznete ve starším článku.

Vstoupit do diskuze (46)