Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mazda 3 SkyActiv: Nový motor a převodovka pro Severní Ameriku

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 25. 4. 2011
31
5
Zobrazit náhledy (31)
Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3
Facelift Mazdy 3 se sice představil již v únoru v Torontu, ale až autosalon v New Yorku přináší bližší informace o nové technice.

Mazda 3 v současném provedení se představila koncem roku 2008 nejprve jako sedan na autosalonu v Los Angeles a o pár týdnů později i jako pětidveřový hatchback v Bologni. V letošním roce se tento zástupce nižší střední třídy dočkal modernizace. První představení se odehrálo v únoru v Torontu, ale až v dubnu v New Yorku automobilka zveřejnila bližší informace k technice.

Mazda podle severoamerických zvyklostí prezentuje facelift modelové řady 3 jako modelový rok 2012. Designové úpravy jsou minimální, o to výraznější změny prodělala technika. Odlišit faceliftovaný model po vzhledové stránce bude obtížné. V rámci modernizace byla upravena jen maska chladiče, nárazníky, rámečky kolem předních mlhovek, optika světel a design 16" a 17" kol z lehkých slitin.

Úpravy provedené na karoserii spolu s novým zakrytováním podvozku se mají podílet na lepším obtékání vzduchu kolem vozu a přispět k snížení spotřeby paliva. Součinitel aerodynamického odporu se u hatchbacku snížil z 0,29 Cd na 0,27 Cd a u sedanu klesl z 0,31 Cd na 0,29 Cd. V obou případech se jedná o zlepšení o 7 %.

Mazda 3 je prvním zástupcem japonské značky, na němž jsou aplikována vylepšení z balíčku inovací, které jsou souhrnně označovány jako Skyactiv. V případě tohoto zástupce nižší střední třídy se jedná především o nový motor a převodovky.

Pod kapotu zamířil motor Skyactiv-G. Tento čtyřválec o objemu 2,0 litru je o dva kilogramy lehčí než dosavadní dvoulitr MZR. Nová pohonná jednotka je vybavena přímým vstřikováním paliva pro lepší rozprášení směsi využívá vstřikovače s víceotvorovou tryskou.

Skyactiv-G 2,0 pracuje s vysokým kompresním poměrem 12,0:1. Maximální výkon tohoto motoru v severoamerickém provedení je 116 kW (157 k) při 6000 min-1 a točivý moment vrcholí hodnotou 201 Nm při 4100 min-1. Předchozí 2,0 MZR nabízel výkon 109 kW (148 k) při 6500 min-1 a točivý moment 183 Nm při 4500 min-1.

Nová automatická převodovka Skyactiv-Drive se šesti rychlostními stupni je vedle upravené aerodynamiky a nové motoru dalším prvkem, který se má výrazně podílet na snížení spotřeby paliva. Tato převodovka v sobě spojuje přednosti konvenčních samočinných převodovek, převodovek s plynule měnitelným převodem a dvouspojkových převodovek.

Mazda 3 s čtyřdveřovou karoserií sedan vybavená novým motorem a převodovkou má mít spotřebu paliva nižší o 21 % na dálnic a o 17 % ve městě než dosavadní dvoulitr MZR v kombinaci s pětistupňovou automatickou převodovkou. Spotřeba paliva sedanu v provedení pro modelový rok 2012 je 8,4 litru na 100 km ve městě a 5,9 l na 100 km na dálnici.

Nová je i šestistupňová manuální převodovka Skyactiv-MT. Ta je menší a lehčí o 2 kg, má menší vnitřní ztráty, vylepšenou kulisu řazení a dráhy řazení zkrácené o 10 % ve srovnání se současnou šestistupňovou manuální převodovkou (v USA je nabízena pro motory 2,5 MZR a 2,3 DISI). S touto novou převodovkou sedan ve městě spotřebuje 8,7 l benzinu na 100 km a na dálnici 6,0 l na 100 km.

Motor Skyactiv-G 2,0 bude na severoamerickém trhu nabízen i v kombinaci s pětidveřovou karoserií. Ta byla doposud k dispozici pouze s motorem 2,5 MZR nebo jako MazdaSpeed3 s motorem 2,3 DISI, což je obdoba evropského modelu MPS. U této nové verze Mazda uvádí spotřebu paliva ve městě 8,4 l na 100 km s automatickou převodovkou, 8,7 l na 100 km s manuální převodovkou a na dálnici 6,2 l na 100 km s oběma převodovkami.

Kromě nového dvoulitrového čtyřválce a převodovek Skyactiv bude Mazda 3 na severoamerickém trhu i v modelové roce 2012 nabízena se zážehovým čtyřválcem 2,5 MZR. Ten bude mít stejně jako v letošním roce maximální výkon 121 kW (165 k) při 6000 min-1 a točivý moment 228 Nm při 4000 min-1. K dispozici bude s manuální šestistupňovou převodovkou nebo automatickou pětistupňovou převodovkou.

Mazda 3 v provedení pro modelový rok 2012 se vedle lepší aerodynamiky, nového dvoulitrového motoru a převodovek může pochlubit i tužší karoserií. Na skelet jsou v místech uchycení přední i zadní nápravy a podlahy použity pevnější materiály. Modernizace se má projevit i na novém nastavení tlumičů a přepracován byl i elektrohydraulický posilovač (EHPAS). Řízení faceliftované Mazdy 3 má poskytovat mnohem lepší zpětnou odezvu.

V interiéru se modernizace projevu novu skladbou barev použitých na palubní desce i výplních dveří, kde je nyní ve větší míře využita černá. V případě přístrojové štítu a informačního displeje se změnilo podsvícení z červené na bílou. Nové materiály a vzory čalounění jsou použity na sedadla.

Standardní bezpečnostní výbava na severoamerickém trhu pro modelový rok 2012 bude obsahovat mimo jiné šest airbagů, ABS, EBD, brzdový asistent, DSC, TCS a systém sledování tlaku v pneumatikách.

Výše zmiňované inovace jsou součástí balíčku Mazda Skyactiv. Díky šesti klíčovým inovacím chce Mazda touto cestou snížit do roku 2015 spotřebu paliva svých aut o 30 % (proti úrovni roku 2008). V Evropě se kromě Skyactiv-G, Skyactiv-Drive a Skyactiv-MT dočkáme také vznětového motoru Skyactiv-D.

Poslední dvě inovace – podvozek Skyactiv-Chassis a platforma Skyactiv-Body – se dotýkají přímo konstrukce karoserie. K jejich uplatnění v sériové výrobě by mělo dojít od roku 2012, a to s novou generací Mazdy 6.

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Zajimave
Subaru.in
| 25. 4. 2011
Uznavam, ze Subaru se nema v ramci designu cim chlubit po teto strance... Ale ty usmevave narazniky ja proste nemusim, promin.

Nemuzu se dockat az konecne Mazda nasadi Shinari a Minagi designovy smer (ci jak se to jmenuje) ve svem portfoliu.

Pokud narazis na auta do 300 tak samosebou Mazda 2 je v teto kategorii, a Ja ji preji aby delala vice takovych velkoseriovych malych aut. Jak jsem jiz jednou rekl, smejici se narazniky A-la Peugeot ne dekuji.
Avatar - djgkef
Moc pekny
djgkef
| 25. 4. 2011
Moc pekny. Pod kapotou zadna utahana 1,4 nebo 1,6 v manualu, ale pekne 2,0 v automatu. V americe hold vedi co je nejlepsi volba. Ne jako tupi Cesi co kupuji pokud mozno nejmesi mozny objem motoru aby pry usetrily. Jak smesne a naivni ! Skutecnost je vsak takova, ze ten 2,0 automat bude mit mensi spotrebu nez pojebana 1,4 v manualu. ;-)
Hezke
ZdéňaP
| 25. 4. 2011
Konečně dobrá zpráva :yes: :yes:
Teď to ještě začít prodávat v Evropě, nasadit tomu slušné ceny (alespoň ty akční, co jsou teď u mazdy) a mohlo by to trochu zvýšit prodeje a můj zájem >:D Hlavně konečně sladili taky barvu těch vnitřních displayů.
Zajimave
Arnie J
| 25. 4. 2011
Nevím, o čem mluvíš. Nemluvíš o Subaru? ;-)

Design je dobrý u všech modelů kromě nové pětky. Cena konkrétně u Mazdy 3 je taky v normě, pokud chce člověk plně vybavené auto s motorem kolem 150 koní. To vyjde aktuálně na 433 900 Kč. Holoty bez motoru za 270 je potřeba hledat jinde.
Zajimave
Subaru.in
| 25. 4. 2011
Preju Mazde hodne stesti, hlavne ten venkovni design se musi zmenit a ceny a pote bude snad vse vporadku.

Musim jinak auto.cz pochvalit za pekny napad, kdy u posledni fotky je sipka nahoru a automaticky mne vraci k zakladnimu textu. Alespon az dneska jsem si toho vsimnul, je to prijemne zlepseni. :yes:

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku