Mazda 6: Modernizace na japonském trhu
Mazda Motor Corporation zahájila na japonském trhu v síti Mazda Anfini prodej modelu Atenza, který známe v Evropě pod jménem Mazda 6. Následující informace se tedy prozatím týkají pouze japonského provedení vozu. V Evropě zůstává v nabídce původní podoba modelu, i když většinu změn lze v následujících měsících očekávat i na trzích mimo Japonsko.
Mazda Atenza je na japonském trhu nabízena pouze se dvěma zážehovými čtyřválci se zdvihovým objemem 2,0 l a 2,5 l. Menší kubatura prošla modernizací, když se nově v označení motorizace objevuje přívlastek DISI (Direct Injection Spark Ignition), což v motorové technice znamená upgrade na přímé vstřikování benzinu do válců. Větší motor zůstává u konvenčního vstřikování paliva do sacího potrubí.
Japonskou specialitou, kterou v Evropě u současné šestky nepořídíte, jsou verze s pohonem všech kol kombinované se šestistupňovou automatickou převodovkou a motorem 2,5 l. Taky většina verzí s pohonem předních kol je pro domácí trh dodávána s automatickou převodovkou, ta však má pouze pět převodových stupňů. Jen verze Sport s motorem 2,5 l umožňuje japonským zákazníkům ruční řazení.
Všechny motorizace s novou jednotkou 2,0 DISI se kvalifikovaly do japonského emisního standardu Super-Ultra-Low Emission Vehicles (SU-LEV), který značí, že vozidlo emituje o 75 nebo více procent menší množství výfukových plynů ve srovnání s úrovní legislativně vyhlášenou v roce 2005.
Jízdní dynamika patří i v Japonsku ke klíčovým prodejním argumentům Mazdy, a tak se jemnému ladění nevyhnulo řízení a nastavení podvozku, což se má podle výrobce odrazit v lepší stabilitě ve vyšších rychlostech a snazší ovladatelnosti. Podrobnosti bohužel nebyly zveřejněny.
Design se změnil jen velmi decentně. Nový přední nárazník tvoří většinu přídě Atenzy, a tak jemné odlišnosti najdete na masce i tvarování otvorů ve spodní části. Nový design dostala 17 i 18palcová kola z lehkých slitin. Řada odstínů karoserie byla obohacena o dvě zcela nové barvy Clear Water Blue Metallic a Midnight Bronze Mica. Další dvě barvy adoptovala Atenza z jiných modelových řad. Vyšší stupně výbavy dostaly standardně nová bi-xenonová světla, designově modifikovány byly taky základní halogenové světlomety. Liftbacky a kombi dostaly modernizovaná koncová světla s chromováním a světelnými diodami, sedany zůstávají u rudého podkladu a žárovek.
Nově je s manuální převodovkou dodáván i asistent pro rozjezd do kopce Hill Launch Assist (HLA). Panické brzdění z rychlostí nad 50 km/h aktivuje varovné blikače. Pre-crash Safety System samočinně aktivuje brzdový systém a předpínače bezpečnostních pásů, jeví-li se snímačům sdíleným s adaptivním tempomatem srážka s jiným vozidlem jako nevyhnutelná. Oba systémy jsou dodávány pro verze s automatickou převodovkou a motorem 2,5 l.
Uvnitř je na středovém panelu standardně lesklý černý klavírní lak, na ovladačích klimatizace a rádia je decentní chromování. Zjednodušením prošel ovládací systém palubního informačního systému Cross Functional-Network (CF-Net). Informace z palubního počítače, audiosoustavy a klimatizace jsou nyní zobrazovány i v displeji na přístrojovém štítu.
Navigační systém se 40 GB pevným diskem má 7palcovou obrazovku, která je schopna promítat obraz z vestaveného televizního tuneru.