Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mazda 6: Modernizace na japonském trhu

Ondřej Láník
Diskuze (18)
Necelé 3 roky po uvedení na trh se v domácím Japonsku dostává do prodeje modernizovaná podoba Mazdy 6. Jemné stylistické retuše doplňuje nové nastavení podvozku a modernizovaný motor 2,0 DISI.

Mazda Motor Corporation zahájila na japonském trhu v síti Mazda Anfini prodej modelu Atenza, který známe v Evropě pod jménem Mazda 6. Následující informace se tedy prozatím týkají pouze japonského provedení vozu. V Evropě zůstává v nabídce původní podoba modelu, i když většinu změn lze v následujících měsících očekávat i na trzích mimo Japonsko.

Mazda Atenza je na japonském trhu nabízena pouze se dvěma zážehovými čtyřválci se zdvihovým objemem 2,0 l a 2,5 l. Menší kubatura prošla modernizací, když se nově v označení motorizace objevuje přívlastek DISI (Direct Injection Spark Ignition), což v motorové technice znamená upgrade na přímé vstřikování benzinu do válců. Větší motor zůstává u konvenčního vstřikování paliva do sacího potrubí.

Japonskou specialitou, kterou v Evropě u současné šestky nepořídíte, jsou verze s pohonem všech kol kombinované se šestistupňovou automatickou převodovkou a motorem 2,5 l. Taky většina verzí s pohonem předních kol je pro domácí trh dodávána s automatickou převodovkou, ta však má pouze pět převodových stupňů. Jen verze Sport s motorem 2,5 l umožňuje japonským zákazníkům ruční řazení.

Všechny motorizace s novou jednotkou 2,0 DISI se kvalifikovaly do japonského emisního standardu Super-Ultra-Low Emission Vehicles (SU-LEV), který značí, že vozidlo emituje o 75 nebo více procent menší množství výfukových plynů ve srovnání s úrovní legislativně vyhlášenou v roce 2005.

Jízdní dynamika patří i v Japonsku ke klíčovým prodejním argumentům Mazdy, a tak se jemnému ladění nevyhnulo řízení a nastavení podvozku, což se má podle výrobce odrazit v lepší stabilitě ve vyšších rychlostech a snazší ovladatelnosti. Podrobnosti bohužel nebyly zveřejněny.

Design se změnil jen velmi decentně. Nový přední nárazník tvoří většinu přídě Atenzy, a tak jemné odlišnosti najdete na masce i tvarování otvorů ve spodní části. Nový design dostala 17 i 18palcová kola z lehkých slitin. Řada odstínů karoserie byla obohacena o dvě zcela nové barvy Clear Water Blue Metallic a Midnight Bronze Mica. Další dvě barvy adoptovala Atenza z jiných modelových řad. Vyšší stupně výbavy dostaly standardně nová bi-xenonová světla, designově modifikovány byly taky základní halogenové světlomety. Liftbacky a kombi dostaly modernizovaná koncová světla s chromováním a světelnými diodami, sedany zůstávají u rudého podkladu a žárovek.

Nově je s manuální převodovkou dodáván i asistent pro rozjezd do kopce Hill Launch Assist (HLA). Panické brzdění z rychlostí nad 50 km/h aktivuje varovné blikače. Pre-crash Safety System samočinně aktivuje brzdový systém a předpínače bezpečnostních pásů, jeví-li se snímačům sdíleným s adaptivním tempomatem srážka s jiným vozidlem jako nevyhnutelná. Oba systémy jsou dodávány pro verze s automatickou převodovkou a motorem 2,5 l.

Uvnitř je na středovém panelu standardně lesklý černý klavírní lak, na ovladačích klimatizace a rádia je decentní chromování. Zjednodušením prošel ovládací systém palubního informačního systému Cross Functional-Network (CF-Net). Informace z palubního počítače, audiosoustavy a klimatizace jsou nyní zobrazovány i v displeji na přístrojovém štítu.

Navigační systém se 40 GB pevným diskem má 7palcovou obrazovku, která je schopna promítat obraz z vestaveného televizního tuneru.

Ondřej Láník
Diskuze (18)
Avatar - twistedTSD
26. 1. 2010 17:01
Re: No, nic moc
mne se zase moc nelibila pred liftem :-)
26. 1. 2010 11:58
Re: Krasna...
len india ma uz viac ako miliardu, ked vynecham cinu a beriem celu aziu tak je to dost velky trh, minimalne toyotu tam vidis vsade, aj so samopalom na korbe u al-kaidy...

Pravdu mas s tym USA trhom. Oni tam nielen tiahnu, oni uz su tam a dari sa im vyborne. Ked osm prisiel do USa v 2006-tom , konkretne Boston, nechcel som verit vlastnym ociam kolko japoncov tam bolo. Jeden moj USA friend sam kupil asi po dvoch mesiacoch od mojho rpichodu toyotu corrolu sedan. Pytal som sa h preco nie ameriku. Sam mi povedal ze Amerika vyraba smejdy a zeru strasne a ze americania prechadzaju na japoncov. A naozaj nebolo problemom vidiet rozne druhy infinity, toyoty, lexusy, mazdy 6 MPS tam bolo hufne.. A podobne. Sem tam nejaky passat, bmw, audi som ani nevidel , resp nepamatam. A zabudol som na mercedes, ten sa tam este niekde povaloval castejsie. A zbytok amerika samozrejme. Ale pre japoncov je amerika velmi dolezity trh, kupyschopnost je tam velka...
26. 1. 2010 11:53
Re: Krasna...
no povedal by som skor ze je to taku europskou sprostostou. Japonske automobiky byvaju na spici spolahlivosti ale ludia su masirovani vstekymi novinarmi ze to auto ma tvrde plasty a neviem ake hovadiny. Komu je naco makky plast ked mu zacne po dvoch rokoch skripat interier a na japoncovi ti ani po 10 rokoch nic nevrzne. Je to taka nasa celoeuropska natura co som si vsimol. A aspon na CR a SR trhu novinari masturbuju nad makcenymi plastami akoby to davalo auto trojnasobny vykon a najvyssi stupen spolahlivosti. Ludia su proste masirovani a tym su na tieto auta dost vysadeni.

s tou europou mas pravdu, sekol som sa v cislach..:)
26. 1. 2010 11:43
Re: Krasna...
Nevím, kdes sebral tak velký asijský trh. Ale na Čínu rovnou zapomeň, tam Japoncům z historického důvodu "pšenda nekvete".

Japonce táhne především americký trh, ale ten zase není tak objemný.
26. 1. 2010 11:16
No, nic moc
Já si nemůžu pomoct, ale šestka se mi víc líbí v současné podobě. Nový přední nárazník mi přijde, že auto dělá akorát bachratým (něco jako u Opelu Insignia). Současné provedení vypadá sportovněji. No a zadní světla taky trošku vypadají jako po zásahu tunera. Je ale možný, že naživo bude auto vypadat podstatně líp. Rozhodně téhle automobilce fandím, sám mám Mazdu a je to super autíčko.