Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mazda 6 Wagon 2.5 Skyactiv-G Edition 100 – Více než důstojná oslava jubilea

David Bureš David Bureš 3. 2. 2021 • 05:49
36
147
Zobrazit náhledy (36)
Mazda 6 Wagon 2.5 Skyactiv-G Edition Mazda 6 Wagon 2.5 Skyactiv-G Edition Mazda 6 Wagon 2.5 Skyactiv-G Edition Mazda 6 Wagon 2.5 Skyactiv-G Edition Mazda 6 Wagon 2.5 Skyactiv-G Edition Mazda 6 Wagon 2.5 Skyactiv-G Edition Mazda 6 Wagon 2.5 Skyactiv-G Edition Mazda 6 Wagon 2.5 Skyactiv-G Edition Mazda 6 Wagon 2.5 Skyactiv-G Edition Mazda 6 Wagon 2.5 Skyactiv-G Edition Mazda 6 Wagon 2.5 Skyactiv-G Edition Mazda 6 Wagon 2.5 Skyactiv-G Edition Mazda 6 Wagon 2.5 Skyactiv-G Edition Mazda 6 Wagon 2.5 Skyactiv-G Edition Mazda 6 Wagon 2.5 Skyactiv-G Edition Mazda 6 Wagon 2.5 Skyactiv-G Edition Mazda 6 Wagon 2.5 Skyactiv-G Edition Mazda 6 Wagon 2.5 Skyactiv-G Edition Mazda 6 Wagon 2.5 Skyactiv-G Edition Mazda 6 Wagon 2.5 Skyactiv-G Edition Mazda 6 Wagon 2.5 Skyactiv-G Edition Mazda 6 Wagon 2.5 Skyactiv-G Edition Mazda 6 Wagon 2.5 Skyactiv-G Edition Mazda 6 Wagon 2.5 Skyactiv-G Edition Mazda 6 Wagon 2.5 Skyactiv-G Edition Mazda 6 Wagon 2.5 Skyactiv-G Edition Mazda 6 Wagon 2.5 Skyactiv-G Edition Mazda 6 Wagon 2.5 Skyactiv-G Edition Mazda 6 Wagon 2.5 Skyactiv-G Edition Mazda 6 Wagon 2.5 Skyactiv-G Edition Mazda 6 Wagon 2.5 Skyactiv-G Edition

Mazda se rozhodla oslavit 100 let své existence jubilejní edicí. V případě modelu Mazda 6 zároveň dokazuje, kterak se toto auto za dobu jeho současné generace vylepšilo.

Design, interiér


Mazda je dnes respektovaný výrobce automobilů, který si dělá věci po svém, ať už ve vztahu ke spalovacím motorům (propagovaným turbodmychadlům neholduje), elektrickému pohonu (vidí ho jen jako řešení do města) nebo k automatizované jízdě (vedení tvrdí, že by pořád měl řídit především člověk za volantem). Osobní automobily vyrábí od počátku 60. let minulého století, historie samotné firmy se ale datuje až do roku 1920.

Počátky japonské automobilky však s automobilovým průmyslem nejsou spojeny ani zdaleka, ve svých počátcích se Mazda (tehdy ještě Toyo Cork Kogyo) zabývala výrobou korku. Sto let je každopádně už pěkné jubileum, a tak se ho Mazda rozhodla oslavit jubilejní edicí svých aut. Verze 100th Anniversary se tak dočkal i nejstarší zástupce evropské nabídky značky, model Mazda 6. Jak ale vůz v týdenním redakčním testu dokázal, do starého železa rozhodně nepatří. Byť od nástupce s avizovaným pohonem zadních kol hodně očekáváme.

I po letech fešanda

Aktuální generace Mazdy 6 se vyrábí již od roku 2012, ale na jejím vnějším vzhledu byste to ale dost možná ani nepoznali. I po letech vůz vypadá prostě fantasticky, a tak navzdory jen několika málo stylistickým retuším v průběhu životního cyklu pořád patří mezi nejhezčí zástupce střední třídy. Není-li pořád ten vůbec nejhezčí...

Šestce navíc náramně sluší zvolená kombinace pro edici 100th Anniversary (v českém ceníku Edition 100). Ta sice slaví loňské jubileum 100 let od založení japonské automobilky, samotná barevná kombinace se však inspirovala prvním sériovým vozem firmy, kei carem R360. Karoserie tak odívá bílý perleťový lak, přičemž celek doplňují emblémy 100th Anniversary včetně těch na středových krytech kol.

Mazda 6 Wagon 2.5 Skyactiv-G Edition Mazda 6 Wagon 2.5 Skyactiv-G Edition

Povedená kabina s několika drobnostmi

Bílá se dostala také dovnitř, na vybrané části palubní desky. Elegantně s tím kontrastuje kožené čalounění sedadel ve vínově červené barvě, která byla použita také na koberečcích. Právě taková barva už se objevovala kdysi na R360. Opět pak nechybí loga edice, například v podobě reliéfů na hlavových opěrkách sedaček. Zákazník navíc k autu dostane i speciální fotobook nebo zmenšený model R360.

Hlavně se ale majitel uvnitř dočká příjemného interiéru. Automobily obvykle nejvíce stárnou uvnitř, jenže dnes se stále častěji ukazuje, že tradiční koncepce není na škodu, ba naopak. V průběhu životního cyklu několikrát přepracovaný interiér šestky tak dnes působí vzdušně a díky vybraným materiálům a pečlivému zpracování honosně.

Hlavně ale nabízí intuitivní ovládání. Obrazovka multimediálního systému na vrchu středového panelu je tak dotyková jen při zastavení, primárně k ovládání slouží ovladače na středovém tunelu. Otočný volič a několik tlačítek okolo je kombinace známá z BMW, která i v Mazdě léta ukazuje, že je prostě nejintuitivnější.

Rychle se tak v ovládání zorientujete a můžete infotainment obsluhovat prakticky poslepu i během jízdy. Stejně tak klimatizace si uchovává klasická tlačítka nebo otočná kolečka pro nastavení klimatizace. Jak osvěžující proti některým dnešním vozům... Ve výsledku vám tak vůbec nevadí, že osmipalcový displej infotainmentu na dnešní dobu není z největších, protože v praxi stejně postačuje, nebo že grafika multimediálního systému je už poněkud zastaralá a rozlišení není kdovíjaké. Hlavně že systém funguje bez sekání...

Co mi však vadilo, bylo nízké rozlišení kamer parkovacího systému, který kvůli nekvalitnímu obrazu ztrácí i na dnes mnohem levnější auta. Jaký kontrast proti head-up displeji, který informace promítá hezky na čelní sklo a ne na nepraktické sklíčko na vrchu kapličky přístrojů jako kdysi.

Mazda 6 Wagon 2.5 Skyactiv-G Edition Mazda 6 Wagon 2.5 Skyactiv-G Edition

Celkově je to interiér, na který si rychle zvyknete. Plusem je příjemný sportovní posaz, stejně jako pohodlné sedačky s dostatečně podpírajícím sedákem, což u vozů japonské provenience nebývá vždy zvykem. Jediným negativem je pouze příliš vzad umístěná středová loketní opěrka, o níž se tak moc pohodlně neopřete.

Pochvalu zaslouží rovněž přehledný digitální přístrojový štít převzatý z modelu 3, který díky kovovým rámečkům vypadá až luxusně. Budu se opakovat, ale proč takové budíky nemohou mít aktuální BMW?

Místa tu není přebytek, v rámci střední třídy je to takový průměr, také dospělý se však dozadu naskládá bez zásadního omezení. To samé platí také pro zavazadelník. Objem 522 litrů dnes v rámci kategorie nevyrazí dech, pravidelné tvarování ale usnadňuje jeho využitelnost. Nemile mě však překvapilo chybějící elektricky ovládané víko kufru, to bych u auta této kategorie bral jako samozřejmost.

Motor, jízdní vlastnosti


Osobitý motor

Jako samozřejmost v této třídě beru také možnost pohonu všech kol, byť z nabídky zástupců segmentu postupně mizí. Postihlo to bohužel i šestku, která s novým modelovým rokem z nabídky vyškrtla vznětové motory, s nimiž přišla právě také o možnost čtyřkolky. A nutno říct, že by se hodila, vrcholný motor v podobě 2.5 Skyactiv-G si v zimních podmínkách často prohrábne předními koly.

Mazda 6 Wagon – srovnání motoru 2.5 Skyacitv-G s konkurencí
Model Mazda 6 Wagon Opel Insignia ST Peugeot 508 SW Subaru Outback Škoda Superb Combi VW Passat Variant
Motor 2.5 Skyacitv-G 2.0 Turbo 1.6 PureTech 2.5i 4x4 2.0 TSI 2.0 TSI
Zdvihový objem [cm3] 2488 1998 1598 2498 1984 1984
Válce/ventily 4.IV 4.IV 4.IV 4.IV 4.IV 4.IV
Největší výkon [kW/min] 143/6000 147/4250-6000 133/5500 129/5800 140/4200-6000 140/4200-6000
Točivý moment [N.m/min]  258/4000 350/1500-4000 250/1650 235/4000 320/1500-4100 320/1500-4100
Převodovka 6A 9A 8A CVT 7DS 7DS
Max. rychlost [km/h] 223 233 225 198 230 230
Zrychlení 0-100 km/h [s] 8,1 7,9 8 10,2 7,7 8
Komb. spotřeba dle WLTP [l/100 km] 7,6 7,5 6,5 8,6 7,3 7,1
Základní cena [Kč] 922.900 749.990 925.000 1.000.000 916.900 1.030.900

Zážehový čtyřválec si uchovává atmosférické plnění, Mazda tudíž nadále razí motto, že objem ničím nenahradíš. Podepisuje se to tudíž na parametrech, výkon 143 kW už je na vrchol nabídky důstojná hodnota, naopak 258 N.m je v dnešní době spíše průměr. Moderní technologie ale nechybí, dvaapůllitr je kvůli snížení spotřeby paliva vybaven systémem vypínání poloviny válců.

Nejsilnější čtyřválec v nabídce šestky se v praxi ukazuje jako povedený motor. Je pečlivě odhlučněn, byť při vytočení nad 3500 otáček už se začíná projevovat, zvukový doprovod je nicméně příjemný a kultivovaný. S ohledem na atmosférické plnění pak lineárně táhne a okamžitě reaguje na pokyn plynovým pedálem. Dynamika je ale i vzhledem k točivému momentu nejvýš nadprůměrná, kolem 140 km/h nicméně ještě obstojně zrychluje, dech ztrácí až okolo 160 km/h. Práci vypínání válců pak přece jen zaznamenáte, občas se projeví lehounkým cuknutím.

Motor je standardně spárován se šestistupňovým automatem s hydrodynamickým měničem. Žádný technický zázrak to není, modernější auta sice mívají více převodů, Mazda ale dokazuje, že i tato postarší technika spolehlivě funguje. Automat řadí možná trochu pomaleji, ale naprosto hladce. Nepodtáčí však motor, ani ho zbytečně nevytáčí, když to není potřeba. Sport ale logicky drží vyšší otáčky pro větší elán. Navíc rychle reaguje také na manuální pokyn řadicí páčkou pod volantem.

Spotřeba pak opět dokazuje, že také velkoobjemový čtyřválec se umí držet v mezích. Celkový průměr se zastavil na hodnotě 7,7 l/100 km. Konkrétně ve městě šestka zvládá jezdit za 7,5 l/100 km, okreskový výlet rychlejším tempem znamenal zhruba devítilitrovou spotřebu, stejně jako dálniční přesun. Při 140 km/h mimochodem Mazda točí 2900 otáček.  

Příjemně jezdící auto

Právě na dálnici se začne projevovat, že šestka je nadále v rámci segmentu pořád spíše hlučnější auto. Šum větru vanoucího větru kolem karoserie je pořád znatelný. Na druhou stranu je však znát, že se v průběhu let v této disciplíně šestka hodně zlepšila.

Stejně tak si z dřívějších zkušeností nepamatuji, že by šestka byla tak komfortní jako dnes. To však neznamená, že by ztratila něco ze svých jízdních schopností. Nadále zůstává v oblouku velice jistá, její chování je i díky komunikativnímu řízení naprosto čitelné, a tak vás jízda s ní baví a těšíte se na další ujetý kilometr.

Vlastně atraktivní cena

Je logické, že sto let své existence nebude Mazda oslavovat nějakým laciným automobilem, jenže když přihlédnu k tomu, co Edition 100 nabízí, je její cenovka stanovena vlastně lákavě.

Stojí 1.056.800 korun, a to u Mazdy 6 tradičně shodně pro sedan i kombi, přičemž za tuto cenovku dostanete po střechu výbavou napěchované auto, kterému nechybí elektricky ovládané ventilované přední sedačky, vyhřívání volantu i předních a zadních sedadel, adaptivní diodové světlomety, digitální přístrojový štít nebo hudební systém Bose s 11 reproduktory.

Ano, volbou rozumu je spíše stupeň Takumi Plus za 990.900 korun, protože 100th Anniversary proti němu přidává vedle elektricky ovládaného střešního okna vlastně jen stylové prvky, jako je to unikátní červené kožené čalounění, loga edice nebo bílý perleťový lak. Šestce to ale v bílé perleti neskutečně sluší a navíc si pořídíte zajímavý unikát, k němuž dostanete osobité prvky jako fotobook a miniauturu první sériové Mazdy.

Mazda 6 Wagon 2.5 Skyactiv-G Edition Mazda 6 Wagon 2.5 Skyactiv-G Edition

Závěr


Závěr

Střední třída sice dnes už nedosahuje takového renomé jako kdysi, po zkušenosti s Mazdou 6 Wagon si ale říkám, co více než středně velký kombík zákazník v praxi opravdu potřebuje. Je to jednoduše skvělé auto, byť některé drobnosti dokazují jeho pokročilý věk. Vnější zpětná zrcátka nemají samozatmavování, parkovací kamera má naprosto mizerné rozlišení a dveřím zavazadelníku chybí elektrické ovládání.

Jinak ale Mazda 6 dokazuje, kterak ji konstruktéři v průběhu let vycizelovali. S aktuální šestkou jsem už jezdil před lety, rozhodně si ale nepamatuju takový komfort, hezky zpracovaný interiér nebo tak příkladnou spolupráci motoru s šestistupňovým automatem. Zároveň však neztratila nic ze svých sportovních vlastností, a tak vás jízda s ní baví.

Mazda 6 možná u nás nedosahuje takových prodejů jako CX-5 (206 proti 429 registrovaným kusům za rok 2020 podle SDA), já bych ji ale bral všema deseti. A klidně i v povedené jubilejní edici Edition 100. Za zhruba milion dostanete výbavou nabité a dobře jezdící auto, které i po letech vypadá skvěle.

Nejlevnější verze modelu 816.900 (2.0 Skyactiv-G/107 kW Attraction)
Základ s testovaným motorem 922.900 Kč (2.5 Skyactiv-G/143 kW AT Revolution)
Testovaný vůz bez příplatků 1.056.800 Kč (2.5 Skyactiv-G/143 kW AT Edition 100)
Testovaný vůz s výbavou 1.056.800 Kč (2.5 Skyactiv-G/143 kW AT Edition 100)

Plusy

  • Hezky zpracovaný interiér
  • Komfortní podvozek
  • Sladění motoru s automatem
  • Jisté jízdní vlastnosti
  • Hodně výbavy za slušnou cenu

Minusy

  • Chybějící čtyřkolka
  • Mizerné rozlišení parkovací kamery
  • Průměrný vnitřní prostor
Zobrazit celý článek

Související články

Témata
Mazda 6 Wagon 2.5 Skyactiv-G Edition 100
Cena základní sestavy 1 056 800 Kč
Výbava základní sestavy 19" kola z lehkých slitin, kožený volant, palubní počítač, adaptivní tempomat, multimediální systém s 8" displejem a funkcemi Android Auto a Apple CarPlay, head-up displej, hlídání mrtvého úhlu, přední a zadní parkovací asistent, kamerový systém sledující okolí vozidla, šest airbagů, dvouzónová automatická klimatizace, vyhřívaný volant, elektricky ovládaná přední a zadní okna, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, vyhřívaná přední a zadní sedadla, ventilovaná přední sedadla, kožené čalounění s prémiové vínové červené, rádio s šesti reproduktory, elektricky nastavitelná a sklopná vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, dešťový a světlený senzor, adaptivní diodové světlomety s automatickým přepínáním tlumených a dálkových světel, alarm, bezklíčový vstup, hudební systém Bose s 11 reproduktory, digitální přístrojový štít, elektricky ovládané střešní okno, bílá metalíza Snowflake Pearl. Kč
Cena testované sestavy 1 056 800 Kč
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2488
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 143 / 6000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 258 / 4000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 223
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 8.1
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): - / - / 7.6
Emise CO2: 122
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 522 / 1648
Objem nádrže (l): 62
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1466 / 647
Rozměr pneu: 225/45 R19
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4805
b) šířka (mm): 1840
c) výška (mm): 1480
d) rozvor (mm): 2750
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 830 / 1080
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 560 / 820
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1000
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm): 1000
k) šířka vpředu (mm): 1520
l) šířka vzadu (mm): 1480
délka sedáku vpředu (mm): 470
délka sedáku vzadu (mm): 460
výška opěradla vpředu (mm): 660
výška opěradla vzadu (mm): 720
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
22. 2. 2021 08:30
Re: Mazdu už ani zadarmo
Jen FYI člen harry auto stále má, nedávno měnil jeden vstřik a auto zase jede jak má. https://www.mazdaklan.cz/….3082/post-99037 :-!
22. 2. 2021 08:26
Re: Mazdy mají zásadní chybu
M6 s motory PE/PY (2.0/2.5) nemá. CX-30 s motory PE (2.0) má od MY2020 pasivní. Aktivní GPF má jen motor HF (Skyactiv-X).
18. 2. 2021 08:33
Mazda 6
Zdravím, mal som VW Passat 2.0 TDI kupovaný v roku 2014 s 10.000km, veľmi dobre sa mi s ním jazdilo do 165.000km kedy začali problémy. Olej sa miešal s naftou, nádrž chladiacej kvapaliny praskla, DSG začalo cukať akoby som bol žiak v autoškole a nevedel sa rozbehnúť. Haprovalo štartovanie, turbo sa menilo a potom to nevedeli správne nastaviť. No proste des pre človeka, ktorý jazdil veľa km a potreboval spoľahlivé auto. Mal som ho 2 roky a potom som ho s veľkou stratou hodnoty ako pokazené predal. Následne som si kúpil novú Mazdu 6 2.5 v plnej výbave stála o 10.000 euro menej ako Passat. Povedal som si, že už nikdy nie naftu, už nechcem tieto dieslové problémy. Teraz má Mazda najazdených 492.000km a je to moje najlepšie auto, aké som mal. Spotreba je úzasná, zmestím sa do 8l a to jazdím často na "no limit" diaľniciach v Nemecku. Najčastejšia cestovná rýchlosť na tempomat je 130-180km/h. Najdrahší servis bol 2x výmena bŕzd, inak len bežné veci. Vlastne aj brzdy sú bežná vec. Nikdy sa na tom aute nič nepokazilo. Nikdy ma nikde nenechalo. Pred rokom som si hovoril, že keď bude pol milióna, tak ho vymením a kúpim buď novú 6 alebo Camry hybrid. No úprimne, tak som si na ňu zvykol, že ešte si ju nejaký čas nechám. Top auto a kvalita. Môžem len odporučiť.
Avatar - Emel
5. 2. 2021 18:59
Re: Překvapení...
Většina sedanů vypadá jako sedany... bavoráky, mercedesy, Giu... konec konců i ten Passat.

Jo, některý sedany by klidně mohly bejt lifty... i ty Cadillacy teď.
5. 2. 2021 18:55
Pol roka s Mazdou 6
Pridám svoju skúsenosť s Mazdou 6, 2,0 165k Sportwagon, ktorú mám necelého pol roka a natočených niečo vyše 10k. O vzhľade nemusím písať, exteriér po facelifte 2018 jednoducho fantastický. V podstate sa absolútne zhodujem s autorom testu, presne vystihol to čo aj mňa štve. V aute za 35k+ eur chýba elektrické otváranie kufra, ktoré teraz v zimých mesiacoch vcelku chýba, druhá vec, ktorá ma hneď napadne je slabé rozlíšenie parkovacích kamier. Samozrejme, že sa s nimi dá parkovať a to aj v tmavej garáži, ale na aktuálne modely iných značiek za polovicu sa nechytá. Poslednou chybou je krehkosť laku soul red crystal, na ktorom sú vidieť dialničné presuny. Nie je to dramatické, ale tých zopár miest s odbitým lakom by určite nemalo byť pri tak malom nájazde. Toto sa ale týka výhradne soul red crystal po FL, ostatné laky by mali byť OK.
Zvyšné veci môžem len chváliť, auto je na kvalitnom asfalte skutočne tiché, neuveriteľne obratné a to čo píšu všetci majitelia, má skvelé radenie a celkovo riadenie. Mal som predtým Octaviu a Leona a napriek vyššej triede je jazda v Mazde niekde inde. Na každú jazdu sa vyslovene teším a aj keby mohla mať o 20-30 koní viac, nikdy som nemal problém s vyslovene nedostatkom výkonu, je však potrebné radiť, mám manuál Reakcie na plyn sú fakt bleskové a spotreba 6,9 litra, pri 80% diaľnic 130 km/h+. čo sa týka toho výkonu, nie úplne rozumiem sťažnostiam na nedostatok výkonu pri 2,5 benzíne, nie je to turbo, nebude sa nikdy môcť pretekať s 2,0 TSI, čaro mazdáckeho motora je ale niekde inde. Sú tiché, pri vyšších otáčkach dostatočne živé a úsporné aj pri vyššej záťaži. Nebudem písať, že nikdy by som neprešiel ku konkurencii, ale určite Mazda splnila očakávania a pre šoférov je to parádna voľba.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud