Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TEST Mazda B-Fighter - B-Free! (10/2002)

Diskuze (0)
Ačkoli je známo, že model Mazda B-Fighter je konstrukčně totožný s Fordem Ranger, lze si představit, že důvody ke koupi toho či onoho vozu mohou být silnější než jen obliba dané značky.

Kromě odlišných doplňků nebo například možnosti získat střechu korby či klimatizaci zdarma poskytuje Mazda také například standardní tříletou záruku. A jaké jsou praktické zkušenosti s vozem, který v barvách složek Integrovaného záchranného systému úspěšně sloužil i při letošních povodních?

Vnějšímu designu dominuje racionalita. Oblé tvary jsou jen zjemněním vcelku spíše praktických tvarů karoserie - na rozdíl od Rangera zde například nejsou přísně kulaté výřezy blatníků. Třímetrový rozvor sice přiměřeně omezuje průchodnost terénem, ale vysoko uložená karoserie Mazdě sluší a lze snad říci, že ze současné produkce pick-upů je B-Fighter nejštíhlejší.

Optická lehkost pokračuje i v interiéru. Jednoduché a přitom nikterak na dotek nepříjemné plasty palubní desky dávají tušit, že jsme v užitkovém voze, ale ke komfortu osobního auta zde mnoho nechybí. Sedačky s velurovým čalouněním jsou přiměřeně pohodlné, potěší elektrické ovládání oken i zrcátek již ve standardní výbavě. I na zadních sedadlech se vcelku pohodlně usadí dvě dospělé osoby, v nouzi pak i čtyři unavení hasiči.

Měříme-li pohodlí polní cestou a nikoli dálnicí, je B-Fighter tím pravým. Na dálnici lze za cenu vysokých otáček pokořit i stopadesátikilometrovou hranici, a v rozbahněném údolí jsme také nezapadli. Ale pravým královstvím jsou pro tuto Mazdu nezpevněné povrchy - odpružení nerovností je i při relativně vysokých rychlostech velmi dobré a i řidič neztrácí kontrolu nad vozem.

Korba chráněná plastovou vanou a střešní nástavbou snese kromě měřítka užitkovosti také pohled kvality - při jízdě nic nepovrzává a snad kromě relativně subtilního mechanismu zajišťování horního víka nástavby není třeba mít obavy o výdrž této často namáhané části vozu.

Při parkování ve městě pomohou rozměrná zpětná zrcátka a velký rejd, naopak obtížně odhadnutelná délka zadního převisu může způsobit problém. Relativně největším překvapením je pak solidní spotřeba, která se v našem víceméně silničním testu pohybovala okolo devítilitrové hranice. Také hlučnost v kabině byla přiměřená charakteru auta a s vyjímkou lehkého hučení při rozjíždění si není nač stěžovat.

Osmdesátikilowattový turbodieseljsme popisovali už v  testu Fordu Ranger a lze jen konstatovat, že v Mazdě odvádí neméně dobrou službu. Slušný zátah odspodu je i při relativně malém maximálním výkonu zárukou dobrých služeb i v težším terénu s nákladem na korbě.

Můžeme tedy shrnout, že Mazda B-Fighter je i přes dřívější rok narození spolehlivým a robustním pomocníkem, který navíc i při těžké službě nevytřese z majitele duši. Oproti sesterskému Fordu Ranger nabízí nyní Mazda možnost získání střešní nástavby či klimatizace zdarma. O výhodné tříleté záruce jsem se již zmínil.

Diskuze (0)
Cena základní sestavy 689 900 Kč
Výbava základní sestavy airbag řidiče a spolujezdce, posilovač řízení, elektrické ovládání předních i zadních oken, elektricky ovládaná zrcátka, výškově nastavitelný volant, diferenciál zadní nápravy se zvýšenou svorností, automatické volnoběžné náboje předních kol, otáčkoměr, digitální hodiny, vyhřívání zadního skla, příprava na rádio, 2x repro Kč
Cena testované sestavy 709 649 Kč
Výbava testované sestavy základní + střecha korby nelakovaná bílá nebo klimatizace (zdarma), tažné zařízení snímatelné (+10.200,-), plato-vložka korby (+9.549,-) Kč
Motor
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 2
Zdvihový objem (ccm): 2499
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 80 / 3500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 266 / 2000 - 2000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 147
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 25.6
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 13.6 / 10 / 11.3
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 1530 / 0
Objem nádrže (l): 70
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1710 / 1115
Rozměr pneu: 235/75 R15
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 5005
b) šířka (mm): 1695
c) výška (mm): 1743
d) rozvor (mm): 3000
e) rozchod vpředu (mm): 1430
f) rozchod vzadu (mm): 1420
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 880 / 1090
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 630 / 840
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 980
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm): 970
k) šířka vpředu (mm): 1610
l) šířka vzadu (mm): 1610
délka sedáku vpředu (mm): 500
délka sedáku vzadu (mm): 460
výška opěradla vpředu (mm): 550
výška opěradla vzadu (mm): 540
místo vzadu pod předním sedadlem: ano