TEST Mazda B-Fighter - B-Free! (10/2002)
Kromě odlišných doplňků nebo například možnosti získat střechu korby či klimatizaci zdarma poskytuje Mazda také například standardní tříletou záruku. A jaké jsou praktické zkušenosti s vozem, který v barvách složek Integrovaného záchranného systému úspěšně sloužil i při letošních povodních?
Vnějšímu designu dominuje racionalita. Oblé tvary jsou jen zjemněním vcelku spíše praktických tvarů karoserie - na rozdíl od Rangera zde například nejsou přísně kulaté výřezy blatníků. Třímetrový rozvor sice přiměřeně omezuje průchodnost terénem, ale vysoko uložená karoserie Mazdě sluší a lze snad říci, že ze současné produkce pick-upů je B-Fighter nejštíhlejší.
Optická lehkost pokračuje i v interiéru. Jednoduché a přitom nikterak na dotek nepříjemné plasty palubní desky dávají tušit, že jsme v užitkovém voze, ale ke komfortu osobního auta zde mnoho nechybí. Sedačky s velurovým čalouněním jsou přiměřeně pohodlné, potěší elektrické ovládání oken i zrcátek již ve standardní výbavě. I na zadních sedadlech se vcelku pohodlně usadí dvě dospělé osoby, v nouzi pak i čtyři unavení hasiči.
Měříme-li pohodlí polní cestou a nikoli dálnicí, je B-Fighter tím pravým. Na dálnici lze za cenu vysokých otáček pokořit i stopadesátikilometrovou hranici, a v rozbahněném údolí jsme také nezapadli. Ale pravým královstvím jsou pro tuto Mazdu nezpevněné povrchy - odpružení nerovností je i při relativně vysokých rychlostech velmi dobré a i řidič neztrácí kontrolu nad vozem.
Korba chráněná plastovou vanou a střešní nástavbou snese kromě měřítka užitkovosti také pohled kvality - při jízdě nic nepovrzává a snad kromě relativně subtilního mechanismu zajišťování horního víka nástavby není třeba mít obavy o výdrž této často namáhané části vozu.
Při parkování ve městě pomohou rozměrná zpětná zrcátka a velký rejd, naopak obtížně odhadnutelná délka zadního převisu může způsobit problém. Relativně největším překvapením je pak solidní spotřeba, která se v našem víceméně silničním testu pohybovala okolo devítilitrové hranice. Také hlučnost v kabině byla přiměřená charakteru auta a s vyjímkou lehkého hučení při rozjíždění si není nač stěžovat.
Osmdesátikilowattový turbodieseljsme popisovali už v testu Fordu Ranger a lze jen konstatovat, že v Mazdě odvádí neméně dobrou službu. Slušný zátah odspodu je i při relativně malém maximálním výkonu zárukou dobrých služeb i v težším terénu s nákladem na korbě.
Můžeme tedy shrnout, že Mazda B-Fighter je i přes dřívější rok narození spolehlivým a robustním pomocníkem, který navíc i při těžké službě nevytřese z majitele duši. Oproti sesterskému Fordu Ranger nabízí nyní Mazda možnost získání střešní nástavby či klimatizace zdarma. O výhodné tříleté záruce jsem se již zmínil.