Mazda BT-50: Zoom-zoom pick-up
Světová premiéra Mazdy BT-50 se odehrává na mezinárodním autosalonu v Sydney. Japonská automobilka tento model prezentuje jako vozidlo aktivního životního stylu. Zároveň chce novým, vyzývavým a moderním designem změnit náhled na klasický pickup.
Dosavadní BT-50 se profilovala především jako užitkový tunový pick-up. V případě nového modelu chce Mazda nabídnout mnohem více než jen pracovní nástroj. V Sydney představená BT-50 je navržena jako automobil, který má oslovit zákazníky s aktivním životním stylem. Má jim nabídnout funkčnost pro pracovní využití v kombinaci s komfortem osobního automobilu.
V polovině září byla zveřejněna první skica, která naznačila sportovně laděné linie ve stylu současných osobních modelů značky Mazda. Realita tyto náznaky jen potvrzuje a BT-50, o níž tisková zpráva hovoří o jako zcela nově navrženém modelu, se svým designem překvapivě blíží modelovým řadám 3 a 6.
Především provedení předního nárazníku, pětiúhelníkové masky chladiče a hlavních světlometů spojených chromovou lištou odkazuje na moderní osobní modely Mazdy. Pick-up se jim přibližuje i liniemi blatníků a tvary zadních svítilen, překvapivě zasahujících do výklopné zadní stěny. Pravě zadní svítilny působí na zádi pick-upu poněkud nepatřičně a zároveň pomáhají vizuálně odlehčit hmotu korby.
Jak vysvětluje Ryo Yanagisawa, šéfdesigner nového BT-50: “Heslo Mazdy Zoom-Zoom poukazuje na pocit pohybu prožitý dítětem. S novou BT-50 jsme se zaměřili na vyjádření tohoto pocitu designem.”
Stejně jako exteriér i interiér svým provedením představuje razantní odklon od dosavadní linie modelu BT-50. Podle prvních fotografií můžeme hovořit o skoku ne o jednu, ale o mnohem více generací kupředu. Za design palubní desky a středové konzole by se nemusel stydět ani zástupce střední třídy.
Prakticky vše v prostoru pro posádku působí jako v osobním voze a ne jako v pracovním pick-upu. Přístrojový štít s dvojicí tubusů i středová konzole připomínají modely 3 i 6. Mezi největší pozitiva nového interiéru bude bezesporu patřit umístění ruční brzdy na středovém tunelu, namísto dosavadního pod volantem s rukojetí připomínající deštník a mířící na řidičovo koleno.
První sérii fotografií Mazdy BT-50 doprovází tisková zpráva, která se věnuje pouze designu. O technice nového pick-upu prozatím nevíme nic. Mazda uvádí, že nová BT-50 se má stát realistickou alternativou k SUV i klasickým kombi. Jako globální model bude pick-up BT-50 dostupný také v Evropě.