Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mazda CX-3: Chystá se další konkurent Nissanu Juke?

Aleš Dragoun
Diskuze (12)
Kategorie malých crossoverů se v nejbližší době řádně rozroste. Svůj kus koláče hodlá urvat i japonská Mazda.

Hlavně úspěch Nissanu Juke leží konkurenci v žaludku, zejména té domácí, tedy japonské. Britský AutoExpress přišel se zprávou, že svého soka chystá i Mazda. Platforma je jasná: řada 2, ovšem chystané generace, nikoli ta současná. Samozřejmostí je uplatňování filozofie Skyactiv, tedy nízká hmotnost a úsporné motory.

Co tedy můžeme očekávat pod kapotou? Benzinovou třináctistovku, jak jinak, s turbodmychadlem, respektive vznětový motor objemu 1,6 l, pochopitelně také přeplňovaný. Spotřeba nafty v jeho případě může ležet velmi nízko, na hranici 3,5 l/100 km. Pohon obou náprav ale bude novému modelu s pravděpodobným logickým označením CX-3 zapovězen, přednost dostane předokolka, se 4x4 se nepočítá vůbec.

Mazda se chlubí skvělou variabilitou už u současné větší CX-5. Sklápění zadní lavice je jednoduché a podlaha rovná, jen velikost zadních opěrek hlav byla tomuto faktu (bohužel) přizpůsobena. CX-3 má dostat stejný princip, tlačítku ale budou asistovat elektromotorky. Rovněž ovladatelnost, za kterou je větší sourozenec veleben, zůstane minimálně zachována, ne-li vylepšena. Totéž platí o řazení a řízení s velmi dobrou zpětnou vazbou. Vnější design bude směsicí tvarů CX-5 a třetí generace řady 6.

Premiéra Mazdy CX-3 se odehraje nejdříve na začátku roku 2014, prodej tak odstartuje během přespříští sezóny, maximálně v úvodu letopočtu 2015. AutoExpress spekuluje už i o britské základní ceně 13 tisíc liber (aktuálně 406,5 tisíce korun). Na tu je ale přece jen příliš brzy.

Mazda vůbec chystá totální ofenzivu: kromě nové dvojky přijde i řada 3, MX-5 a městské auto (zřejmě řada 1). Kategorie malých crossoverů se zase rozroste o Ford EcoSport, nástupce dvojčat Suzuki SX4/Fiat Sedici, Peugeot 2008, ještě menší Volkswagen Taigun a další soupeře.

Aleš Dragoun
Diskuze (12)
Avatar - šmoula nešika
8. 12. 2012 22:29
Re: Osobně bych raději místo CX-3
:yes: Ten konec je dobrej.
Avatar - šmoula nešika
8. 12. 2012 22:27
Re: Zbytočnosť
X6 by ve zbytečnosti měla překonat jeho budoucí konkurence od Audi.
8. 12. 2012 19:22
Re: K čemu to?
To byla úvaha hodlá totální lopaty. :no:
7. 12. 2012 23:19
Osobně bych raději místo CX-3
spíš nástupce MX-3. Bohužel, doba si žádá vysoká auta se špatnou aerodynamikou která se tváří, že se hodí do terénu. Dřív platilo, že to co bylo nižší = sportovnější, to šlo prodat dráž. Dnes platí přesný opak. Holt doba pokročila, zatímco dříve nám ke štěstí stačila iluze rychlosti, dnes chceme všichni sedět co nejvýš a že se v první ostré zatáčce odkutálíme do příkopy? Nevadí, aspoň si budeme moct říct, byli jsme chvíli nahoře :-)
Avatar - Aladeen
7. 12. 2012 17:04
Zbytočnosť
Já kategoriu typu Juke považujem za smiešnu a zbytočnú , tie autá nie su ani praktické , ani komfortné,ani vhodné do terénu .. Sú to len módne nákupné tašky do mesta pre ženy ktoré sa snažia vytrčať z davu ! :no: :no: Pre Mazdu by to bol neúspech !