Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mazda: CX-5 a 6 dostaly upravený vzhled

David Bureš
Diskuze (35)

Autosalon v Los Angeles Mazda pojala ve velkém stylu. Představuje zde hned tři důležité novinky – SUV CX-3 a modernizované modely CX-5 a 6.

Modely CX-5 a 6 od Mazdy jsou na trhu již dva roky, což je podle automobilky dobrý čas na jejich modernizaci. Oba vozy dostaly upravený vzhled a vylepšený interiér.

Nejdůležitější změnou faceliftované Mazdy 6 je její vylepšený interiér, který se svým provedením inspiroval menšími modely 2 a 3. Novinkou je přepracovaná palubní deska s vystouplým sedmipalcovým displejem, automobilka mluví také o vylepšené kvalitě.

Design modelu 6 je povedený a stále působí moderně, proto stylisté přikročili jen k jemným retuším. Nejvíce patrnou úpravou je přepracovaná maska chladiče s výraznějšími tvary. Upravený přední nárazník má pak blíže konceptu Takeri, který v roce 2011 naznačil podobu nové šestky.

Důležitou novinkou modernizované šestky je rovněž rozšíření nabídky o pohon všech kol. Mazda zatím potvrdila, že tato možnost bude dostupná v kombinaci s turbodieselem 2.2 Skyactiv-D. Automobilka nicméně dostupnost verze s oběma poháněnými nápravami ještě upřesní.

Mazda také upravila výbavu šestky. K dispozici bude nově head-up displej nebo vyhřívané zadní sedačky. Nabídku barev rozšířily metalické laky stříbrná Sonic a titanově šedá Flash, které jsou dostupné už pro model 3.

Mazda CX-5 se po modernizaci rovněž chlubí výraznějším vzhledem, a to díky přepracované masce chladiče s vodorovnými lištami. Koncové svítilny jsou pak nově tvořeny diodami.

Interiér CX-5 se ve srovnání s modernizovanou 6 tolik nezměnil. Úpravou prošel středový panel, z kabiny pak zmizela páka ruční brzdy, kterou nahradilo tlačítko elektronické parkovací brzdy.

Automobil se dále dočkal vylepšeného naladění pohonu všech kol. U vozů s automatickou převodovkou Skyactiv-Drive je pak nově možné přepínat mezi jízdními režimy.


David Bureš
Diskuze (35)
Avatar - PepaJ
30. 11. 2014 20:12
Re: :-)
...pokud se nemylim kapota vibrovala pouze na zacatku vyroby u modelu Mazdy CX-5/reseno svolavackou/, hlučnost podvozku..je pouze subjektivni..zejmena diky prednim plastovym podbehum....data z mereni hlucnosti najdes napriklad zde:

www.adj.cz/download/3/.../Srovnavaci%2…
23. 11. 2014 12:44
Re: Ostrekovače svetiel?
s tým us modelom a ich inými normami je to dobrý postreh.. to, že rýchlomer má stupnicu v míľach, som si všimol už pri prvom prezeraní fotiek, to u nás asi nebude, ale to, že v usa nemusia byť ostrekovače pri xenonoch ma naozaj nenapadlo. tak snáď to v eu verzii bude všetko ako má byť.

pásik v podstate neriešim, určite sa to bude dať odpojiť, možno jedna poistka lebo dva kábliky.

no a poloha štart/stop tlačítka tak vysoko je podľa mňa deb*lná, to už ho mohli dať hore na strešnú konzolu, 2-4 roky by som si pripadal ako pilot raketoplánu.. no ale zas je fakt, že je to iba drobnosť.
Avatar - Shr3k
21. 11. 2014 16:32
Re: Ostrekovače svetiel?
No jestli tam fakt je, tak z toho dělají, a myslím zbytečně, kýč... >:D Už ty chromované krámy nad mlhovkami vypadají podivně - jak nějaký čínský tuning. Světla zdá se mají projektorové LED, ne xenony.
21. 11. 2014 13:21
Re: Ostrekovače svetiel?
LED pásek pod maskou je:
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
Avatar - Shr3k
21. 11. 2014 11:54
Re: Ostrekovače svetiel?
No a není to tím, že na snímku je provedení pro USA, kde xenony mít ostřikovače nemusí? Žádný LED pásek pod maskou není, to je jen tak nasvětlené při focení. Štart aj štop tlačítko měly už jedničková BMW v roce 2004 v podobné poloze a nic zvláštního na jeho ovládání nebylo.