Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mazda CX-5 dostane 2,2litrový turbodiesel (129 kW)

David Bureš
Diskuze (7)

Crossover CX-5 bude první sériovou Mazdou s kompletním balíčkem technologií Skyactiv, které mají snižovat spotřebu paliva.

Japonská automobilka Mazda představí na zářijovém autosalonu ve Frankfurtu sériovou podobu crossoveru CX-5. Ten bude vycházet z konceptu Minagi, který Mazda představila na březnovém ženevském autosalonu.

Pod kapotou vozu má pracovat nový 2,2litrový turbodiesel s výkonem 129 kW v 4500 min-1. Vrchol točivého momentu 420 Nm má ležet ve 2000 min-1.

Motor bude doplněn o kompletní balíček technologií Skyactiv snižujících spotřebu. Jeho součástí bude v CX-5 vznětový motor Skyactiv-D, šestistupňová manuální převodovka Skyactiv-MT, odlehčená platforma Skyactiv-Body a podvozek Skyactiv-Chassis.

Díky těmto prvkům má být motor o 20 % úspornější než současný 2,2litrový turbodiesel MZR-CD, známý z Mazdy CX-7, Mazdy6 a Mazdy3.

S pohonem předních kol má CX-5 vypouštět méně než 120 g CO2 na 1 km jízdy. Motor je připraven splnit emisní normy Euro 6, které vstoupí v platnost v roce 2014.

Základem automobilu bude platforma Skyactiv-Body, která bude díky své modularitě v budoucnu použita pro více modelů značky Mazda.

Crossover CX-5 bude prvním sériovým automobilem této japonské značky využívajícím nový designérský jazyk Kodo s vysvětlujícím anglickým doplňkem Soul Of Motion (duše pohybu). Ten byl poprvé prezentován na loňské studii Shinari. V budoucnu mají být podobné křivky použity na celé modelové řadě Mazdy.

Interiér sériového automobilu rozhodně nebude nevýrazný a zřejmě použije větší část prvků z vnitřku konceptu Minagi. Na rozdíl od jiných studií byl interiér Minagi pojat velice střízlivě, kdy kombinoval černé kožené čalounění sedadel s hliníkovými doplňky a kontrastními detaily v červené barvě.

Již svým označením kompaktní crossover CX-5 naznačuje, že svými rozměry bude v modelové řadě stát pod většími modely CX-7 a CX-9.

Jedním z konkurentů se může stát například Land Rover Freelander. Prodej Mazdy CX-5 bude zahájen na jaře příštího roku.

David Bureš
Diskuze (7)
23. 6. 2011 08:12
Re: a co automat?
Nová generace motorů bude kombinována s oběma typy převodovek, kdy samočinná zůstane klasickým automatem.
Avatar - Ji/Ri
22. 6. 2011 22:24
...uvidíme...
...snad tam bude i palubní elektronika v duchu japan a ne budíky a grafárnu jak z rotopedu z devadesátých let ;-\ 8-s
Avatar - WinDiesel
22. 6. 2011 13:19
Re: a co automat?
CX-7 musí dostat automat, CX-5 jako alternativu, později. Kdyby ta Mazda byla schopna dodat CX-9 v dieselu, byl by to parádní SUV come back. Což je i možné, protože se ruší výroba v USA a přesouvá se zpět do Japonska a už tu nebude problém s logistikou. Jasně, 129 kW není na CX-9 nic moc ale jako základní motor by to snad šlo. 420 Nm je dostatečný přísun kroutícího momentu i pro CX-9, pro CX-5 je to docela palba.
Avatar - KANKUNEN
22. 6. 2011 12:52
Re: a co automat?
Nepochopí to, chápou to ale korejci.
Avatar - roman.rs
22. 6. 2011 11:28
Re: a co automat?
Díky, zajdu si ho koupit.... Viděl jsem videa na Youtube o novém automatu, mám i nějaké podklady, ale mám obavu, že ho do CX-5 nedají a pokud ano, zabijou to tradičně nějakou kombinací méně prodejné výbavy třeba s dvoukolkou apod. Na to je mazda specialista. Viz. CX-9 a CX-7, automat + diesel + 4 x 4 a zákazníci by se hrnuli. CX-7 v dieselu byl super tah, ale dalších 50% se otočí po tom, co zjistí, že to nemá automat, což berou u každé značky za samozřejmost. I honda to pochopila. Mazda to snad pochopí, doufám, že brzo.....