Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mazda CX-9: Druhá generace přijde nejspíš také do Evropy

Aleš Dragoun Aleš Dragoun 28. 3. 2016 • 22:05
26
11
Zobrazit náhledy (26)
Mazda CX-9 Mazda CX-9 Mazda CX-9 Mazda CX-9 Mazda CX-9 Mazda CX-9 Mazda CX-9 Mazda CX-9 Mazda CX-9 Mazda CX-9 Mazda CX-9 Mazda CX-9 Mazda CX-9 Mazda CX-9 Mazda CX-9 Mazda CX-9 Mazda CX-9 Mazda CX-9 Mazda CX-9 Mazda CX-9 Mazda CX-9
První generace Mazdy CX-9 se do Evropy oficiálně nevozila. Tu druhou však japonská automobilka hodlá na starém kontinentu nabídnout.

Mazda CX-9 je primárně určena Američanům. Japonská automobilka však chce doplnit portfolio svých SUV i v Evropě. Nová generace nahradila tu první teprve nedávno, měla premiéru na autosalonu v Los Angeles v listopadu 2015. Pohání jediný motor, přeplňovaný čtyřválec Skyactiv 2,5 l s výkonem 169 kW a točivým momentem 420 N.m. Ten je spřažen se šestistupňovým automatem. Existuje ve verzi s pohonem přední nápravy i coby čtyřkolka.

Do zámořských showroomů zamíří koncem jara, tedy až v květnu, případně v červnu. Základní cena začíná na 31.520 dolarech (763.700 Kč). Takové částky u nás pochopitelně nedosáhne, pokud se objeví, nejmenší sumu nutnou k pořízení odhadujeme tak na milion, možná o něco níže. Mazda se nijak nepodbízí, nemá proč.

Šéf evropské pobočky Jeff Guyton skutečnost přímo nepotvrdil, projekt ještě nemá zelenou a záleží na americké poptávce. „Svět by chtěl více modelů CX, než jsme schopni vyrobit. Až se CX-9 začne v USA prodávat, počet kusů bude beztak omezený. Jistě že bychom jich chtěli mít větší počet, ale ke zvýšení kapacity není mnoho prostoru, musíme učinit nějaká drobná opatření.“, řekl Auto Expressu na newyorském autosalonu.

Evropané by si na kombinaci benzinového motoru a samočinné převodovky jistě zvykli, ale Mazda pochopitelně touží prodat co nejvíc kusů. Pro zhýčkanou klientelu tedy nesmí chybět turbodiesel a zážehová jednotka přijde nejspíš vniveč. CX-9 doplní menší CX-3 a CX-5, které si získaly značnou popularitu. V dubnovém Pekingu se pak objeví ještě sportovnější CX-4.

Paradoxní je, že vozy první generace „devítky“ s velkým šestiválcem 3,7 l/204 kW od Fordu se dokonce objevily i na našich silnicích, nabízel je dealer Auto Palace za částky začínající těsně pod milionem. Statistiky SDA (Svazu dovozců automobilů) evidovaly za léta 2009-2010 celkem 44 nových aut (2009: 18, 2010: 26). První CX-9 vznikala v Hirošimě od závěru roku 2006, původně s tříapůllitrem Cyclone V6. Za svou devítiletou kariéru stihla projít dvěma facelifty.

Související články

Témata
Avatar - Ghostyx
29. 3. 2016 10:52
Re: Efektivita motoru
Pokud se bude v průměru pohybovat někde kolem 10 L, tak to bude úžasné na tak velké benzínové auto... :yes: Nevím, co máš s CX-7, ale běžně se s ní jezdí kolem oněch 10,5 L, což není sice "úžasné" číslo, ale v dané kategorii výkonných benzínových SUV naprosto v normálu... ;-)
29. 3. 2016 09:12
Re: dobrá zpráva
Mohlo být hůř.Objem nechali na hezkých 2,5 la výkon 169 kW k takovému objemu je ideál. Není to nijak vyhoněná 2,0 nebo 1,6.
Avatar - _Karel_
28. 3. 2016 20:33
Re: Efektivita motoru
Jaká je ta "úžasná spotřeba"? Doufám, že menší, než u menší CX-7 s menším motorem. Protože ta nijak úžasná nebyla.
Design Audi považuji za jeden z nejlepších. Ty nemusíš, ale je to jen a jen tvůj názor.
Avatar - Dzakobo
28. 3. 2016 19:04
Re: dobrá zpráva
Jedná se o rodinné auto, tedy žádná stíhačka. Motor tahá hezky od nízkých otáček, takže nabízí 2x tolik krouťáku než 2,0 Skyactiv a na ten jsem nezaznamenal nadávky. Navíc bude CX-9 relativně lehká, jak je nyní u Mazdy zvykem. V téhle třídě zvuk motoru nikdo neřeší, klidný chod zaručí vyvažovací hřídele. Pohoda.
Avatar - Dzakobo
28. 3. 2016 18:56
Re: Efektivita motoru
Kámo, teď jsi mě rozesmál. Uvědom si, že Japonci jsou pracovití jako včeličky. Většinou vše dělají důsledně. Podívej se např. na jejich odpadové hospodářství a nebo v Čechách něco tak obyčejného, jako psací potřeby od Pilotu - dokonalost sama (jen v mikrotužce od Pilotu se mi nikdy vevnitř nezlomila tuha apod.).

Zkrátka tohle téma mne zajímá a tak jsem se poinformoval na anglickojazyčných webech, od českých pisálků to očekávat nemůžeme. A tam jsem se dozvěděl to, co píšu výše. Japonci když vše promyslí, tak se to nebojí aplikovat. Němci jsou zkostnatělí a brání se větším změnám (viz. design Audi, VW atd.).

Mazda CX-9 půjde v USA na dračku, spotřeba úžasná, tah 400 Nm solidní, design pěkný. Tomu říkám benzínová odpověď na Clean diesel >:-[]

Mimo téma: Uznávám 3 národy: Izraelce, Němce, Japonce. Američany neberu, ti jen přetáhli spoustu "mozků" z těchto národů díky nabízeným financím a po 2.SV "beztrestnosti".

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku