Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mazda MX-5 Cup: Poslední vítězství jsme neobhájili

Jan Mička Jan Mička 13. 8. 2013 • 13:34
45
10
Zobrazit náhledy (45)
Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5
Seriál Mazda MX-5 Cup pokračoval pátým závodem na autodromu ve Vysokém Mýtě. Předchozí vítězství jsme bohužel neobhájili.

Mazda MX-5 Cup je seriál šesti závodů, který si české zastoupení Mazdy připravila pro vybrané motoristické novináře. Páté pokračování se odehrálo minulý víkend na autodromu ve Vysokém Mýtě, kde jsme bohužel nenavázali na předchozí medailové umístění. Nic však není tak hrozné, jak na první pohled vypadá. Z konečných šesti výsledků se totiž vyberou tři nejlepší, ze kterých vzejde celkové umístění v šampionátu.

Pátého závodu se účastnilo sedm redaktorů z nejvýznamnějších motoristických magazínů v Česku. Mimo ně se o dobré umístění v konečném pořadí prali dva zástupci jednoho z hlavních sponzorů (Total), kteří však na rozdíl od nás sedlali Mazdu MX-5 se slabší osmnáctistovkou. Možná i díky tomu si rozebrali poslední dvě pozice výsledkové listiny. Šlo ale o zábavu, což se dosyta naplnilo. Postavení vydavatelství Ringier Axel Springer CZ uhájili druhým a třetím místem kolegové Libor Hlisnikovský z Auto Tipu a Matouš Jelínek ze Světa Motorů.

1142 metrů dlouhý okruh je pro dvoulitrovou Mazdu MX-5 jako dělaný. Kromě řady technických pasáží nabízí i dva rychlé sektory, ze kterých se prudce brzdí do sérií zatáček. Pro nás byla tato místa největším kamenem úrazu. Jednak bude pro příště potřeba dopilovat meziplyny, ale také lépe volit brzdné body. Přestože jsme si byli těchto nedostatků vědomi, pravá noha na brzdovém pedálu byla silnější než mysl. I tak jsme si ale odnesli řadu ponaučení: ne vždy se vyplatí vysoká rychlost, šikovná práce s pedály má obrovský vliv na výsledek. Mazda-MX-5 je jedním z nejlepších dostupných sportovních vozů současnosti.

Poslední závod Mazda MX-5 Cupu se jede 21. září na autodromu v Písku. Na konci června jsme zde již triumfovali, proto nám držte palce k obhájení výsledku.

Výsledky pátého závodu Mazda MX-5 Cup (Vysoké Mýto, 10.8)
PořadíRedakceJezdecČas (s)
1.Autoweb.czHugo Kottás114,40
2.Auto TIPLibor Hlisnikovský115,23
3.Svět MotorůMatouš Jelínek115,67
4.Autotube.czJan Koubek115,97
5.Vybermiauto.czOndřej Běhal116,44
6.Auto.czJan Mička120,34
7.Speed, Top GearRichard Herbich121,77
8.TotalPetr Honl122,88
9.TotalRichard Hučko129,87

Související články

Témata
15. 8. 2013 08:00
Re: meziplyn
já myslel samo sebou při takový sport+ jízdě ;-)
14. 8. 2013 15:46
Re: meziplyn
Při normální jízdě naprosto zbytečná věc ;-)
14. 8. 2013 15:22
Re: meziplyn
Ok to co píšeš ty a vrkuboy dává smysl, ale nikdy mi to při jízdě nechybělo, ani mě nenapadlo, že by bylo nutný to používat. :-)
14. 8. 2013 14:13
Re: meziplyn
medziplynom sa nemyslí dvojité vyšlapávanie spojky, ako na nesynchronizovaných prevodovkách, ale iba to, že pri brzdení a podradzovaní si treba pred pustením spojky trochu pridať otáčky motora (idálne tou istou nohou, ktorá zároveň brzdí), aby nemusela spojka roztáčať motor, čo teda dynamike rozhodne nepridá.
14. 8. 2013 13:57
Re: meziplyn
Částečně máš pravdu...
Ale řekl bych že meziplyn u lehké zadokolky smysl má. Protože když podřadíš bez meziplynu a ty otáčky vyletí tak mají zadní kola tendenci "brzdit" je to podobný jako když zatáhneš za ruční brzdu (samozřejmě ne v takové míře).

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud