Mazda MX-5 Roadster Coupe je vzácný experiment. V Polsku je jedna na prodej
Mazda MX-5 je nejpopulárnějším roadsterem na světě, automobilka ale experimentovala i s karoserií kupé.
Když se řekne Mazda MX-5, asi každý si vybaví malý sportovní roadster, který už od roku 1989 sází na stále stejný recept: nízká hmotnost, atmosférický motor vpředu, pohon zadních kol, skvělá ovladatelnost a samozřejmě nesmí chybět stahovací střecha. Ta je tradičně plátěná, předposlední generace ale nabízela i skládací hard-top a poslední generace se nabízí i ve verzi targa.
U druhé generace, která se vyráběla mezi lety 1998 až 2005 s interním označením NB, ale automobilka experimentovala i s karoserií kupé. Vyrobila sérii celkem 179 vozů s označením Roadster Coupé, které patří v historii modelu mezi vzácné sběratelské kousky. A jeden se nyní draží v Polsku.
Jde o vůz vyrobený v roce 2004, dodaný ve výbavě „Type S“, kterých bylo celkem jen 63 kusů. Pod kapotou tak ukrývá 1,8litrový atmosférický čtyřválec, který je spojen s šestistupňovou manuální převodovkou a pohání zadní nápravu, osazenou samosvorným diferenciálem. Na tachometru nyní draženého kousku pak svítí nájezd 81.153 kilometrů.
Pro úplnost dodejme, že Mazda MX-5 Roadster Coupé byla dodávána ve čtyřech verzích – základní Type A, lépe vybavená a dynamičtější Type S, sportovnější Type A a vrcholem nabídky byla prémiová verze Type E, nabízená i s automatem.
Vůz byl původně určen pouze pro japonský trh, proto je potřeba počítat s řízením na pravé straně. Bohužel nevíme, kdy se vůz dostal z Japonska do Evropy, nyní je však ve Varšavě. MX-5 momentálně není přihlášena, je však oficiálně importována a všechny poplatky už měly být uhrazeny.
Auto zdobí stříbrný lak Sunlight Silver Metallic, který by měl být s výjimkou malé oděrky na předním nárazníku v perfektním stavu. Velmi zachovalý by měl být také interiér s tmavým čalouněním a světlou stropnicí. Okna jsou elektrická a ve výbavě nechybí ani klimatizace. Auto stojí na 16“ litých kolech a podvozek dostal nižší pružiny Eibach.
Během aktuální dražby na webu Collecting Cars už padlo 33 nabídek. Aukce skončí zítra, tedy v úterý v 7:55, přičemž aktuální nejvyšší příhoz je 12.750 eur - tedy cca 301.000 Kč. S ohledem na vzácnost vozu je ale téměř jisté, že částka před koncem aukce výrazně povyroste.