Tahle Mazda MX-5 ukrývá zajímavé překvapení, motor z Chevroletu Camaro
Světle modrá Mazda MX-5 druhé generace s motorem V8 je prakticky dokonalý sleeper.
Není to tak dávno, co jsme se na Auto.cz věnovali první generaci Mazdy MX-5, kterou kdosi převlékl za Ferrari 250 GTO. Ovšem zatímco červená MX-5 (NA) dostala nový vzhled a zachovala si původní techniku, tato světla modrá Mazda MX-5 druhé generace (NB) zůstala věrná původnímu designu, zásadní proměna se však odehrála pod kapotou.
Vůz, který se stejně jako replika Ferrari 250 GTO objevil na aukčním webu Cars & Bids, totiž pod kapotou neukrývá žádný z originálně nabízených atmosférických čtyřválců, ale poctivý americký atmosférický osmiválec z rodiny Chevy LS.

Ačkoliv plastový kryt motoru odkazuje na Chevrolet Corvette, podle inzerátu je v motorovém prostoru uložen 5,7litrový motor V8 LS1 původem z Chevroletu Camaro modelového roku 2002. Standardně by měl nabízet nejvyšší výkon 231 kW (314 k) a 461 Nm, jenže tohle není zcela standardní motor.
Díky několika úpravám, mezi které by mělo patřit nové sání, nové svody, zakázkový výfuk, nová palivová pumpa nebo nový chladič, se z něj totiž podařilo získat nejvyšší výkon 251 kW (342 k) a 489 Nm točivého momentu, což potvrzuje i měření na motorové brzdě. Při hmotnosti sériového vozu kolem 1065 kilogramů, tak tahle MX-5 slibuje neskutečnou zábavu.
Motor je spojen s šestistupňovou manuální převodovkou Tremec, a výkon putuje přes zakázkově vyrobený kardan na zadní samosvorný diferenciál Fordu. Vzadu najdeme také nový pomocný rám, nové zavěšení diferenciálu, nové poloosy, atd. Podvozek dostal také nové tlumiče a pružiny Flyin Miata, přední stabilizátor z BMW, nové brzdové hadičky a nový brzdový válec.
Sériově vyhlížející karoserii přitom zdobí elegantní světle modrý lak Crystal Blue Mica, v podbězích jsou originální 16“ litá kola, kabina nabízí funkční klimatizaci i původní audio-systém Bose a světlé čalounění sedadel vypadá parádně zachovale, stejně jako plátěná střecha. Dokud se tedy vůz nenastartuje, nikdo nejspíš nepozná, s kým má tu čest.

Auto má sice i pár nedostatků, především různé oděrky nebo nefungující tempomat, kombinace sériového vzhledu, motoru V8 pod kapotou a úžasně zachovalého stavu už ale do aukce přitáhla 16 přihazujících. Aukce sice skončí až za 2 dny, už nyní se však cena dostala na 15.000 dolarů, tedy cca 336.500 Kč. A to jistě nebude konec.